اهتمام آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به اقامه نماز جماعت در حرم حضرت معصومه(س)
کد خبر: 3567176
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۵
فرزند ارشد شهید محراب مطرح کرد؛

اهتمام آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به اقامه نماز جماعت در حرم حضرت معصومه(س)

کانون خبرنگاران نبأ: فرزند ارشد شهید اشرفی اصفهانی گفت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی خیلی مقید به خواندن نماز جماعت بود؛ سالیانی هم که قم زندگی می‌کرد تمام نماز یومیه را در حرم حضرت معصومه(س) به جماعت می‌خواند و می‌گفت: من مدت‌ها است که در منزل خودمان نماز نخوانده‌ام مقید هستم نماز را به جماعت برپا کنم این یکی از ویژگی‌های برجسته آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بود.

آیت‌الله حسین اشرفی اصفهانی، امام جماعت مسجد جامع حضرت سیدالشهدا(ع)تهرانپارس در گفت‌وگو با کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، گفت: حدود 12، 13 سال داشتم که با مرحوم پدرم، شهید بزرگوار محراب، به مدرسه علمیه فیضیه قم رفتیم و من 22 سال در خدمت آیت‌الله العظمی عطاءالله اشرفی اصفهانی در مدرسه علمیه فیضیه قم بودم.



فرزند ارشد شهید محراب ادامه داد: خانواده من در اصفهان بودند و پدر اینجانب 34 تومان شهریه می‌گرفت بعد مرحوم آیت‌الله بروجردی شهریه را کمتر کرد شد 30 تومان( 30 تا تک تومان) پدر ما 15 تومان از این 30 تومان را برای مادر، خواهر و برادران ما فرستاد و 15 تومان بقیه برای من و شهید محراب بود که روزی یک تومان خرج‌مان بود.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی مقید به خواندن نماز جماعت بود
امام جماعت مسجد جامع حضرت سیدالشهدا(ع) تهرانپارس گفت: اولین کسی که بنده در حوزه علمیه فیضیه قم آشنا شدم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بود؛ ایشان به همراه آيت‌الله خامنه‌ای به حجره بنده  می‌آمدند و به هر دو بزرگوار ارادت داشتیم با هم در درس‌ها شرکت می‌کردیم و درس می‌خواندیم و هم‌مباحثه بودیم؛ سر ظهر که می‌شد آقای هاشمی‌رفسنجانی خداحافظی می‌کرد و برای نماز جماعت خودش را آماده می‌کرد چون آن موقع در مدرسه فیضیه قم یکی از علما بزرگ نماز جماعت می‌خواند.



آیت‌الله حسین اشرفی اصفهانی ادامه داد: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی خیلی مقید به خواندن نماز جماعت بود؛ سالیانی هم که قم زندگی می‌کرد تمام نماز یومیه را در حرم حضرت معصومه(س) به جماعت می‌خواند و می‌گفت: من مدت‌ها است که در منزل خودمان نماز نخوانده‌ام مقید هستم نماز را به جماعت برپا کنم این یکی از ویژگی‌های برجسته آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بود.

وی ادامه داد: آيت‌الله هاشمی رفسنجانی، 4 سال و نیم زندان بود.

مشورت با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برای رفتن به بیمارستان



فرزند ارشد شهید اشرفی اصفهانی گفت: 7 سال پیش من به علت ناراحتی قلب به بیمارستان منتقل شدم قبل از اینکه می‌خواستم به بیمارستان بروم با آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی مشورت کردم و گفتم آقای هاشمی کدام بیمارستان بستری شوم. آیت‌الله هاشمی رفسنجانی 7 مرتبه برای بنده استخاره کرد که 6 استخاره جوابش بد آمد و فقط یک استخاره‌ جواب خوب آمد و ایشان به بنده گفتن به بیمارستان جماران بروید.
او افزود: برای درمان به بیمارستان جماران رفتم هفته بعد آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برای عیادت به بیمارستان آمد بسته‌ای پسته و عبایی برای من آورد که من آن عبا را به آیت‌الله جلالی خمینی اهدا کردم.  بنده 40 روز بیمارستان بستری بودم آقای هاشمی مجدد برای عیادت به دیدار من آمدند و اینجا حدود 40 نفر پزشک بودن و آقای هاشمی رفسنجانی بنده را به پزشک‌ها معرفی کردو گفت: «ایشان آیت‌الله اشرفی اصفهانی، از یادگاران و فرزند بزرگ شهید محراب، آیت‌الله العظمی عطاءالله اشرفی اصفهانی است.»
اهتمام آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به اقامه نماز جماعت در حرم حضرت معصومه(س)

امام جماعت مسجد سید الشهداء(ع) تهرانپارس گفت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی خطاب به پزشکان گفت: «اگر دارویی نیاز است به بنده بگویید تهیه کنم.
وی ادامه داد: وقتی از بیمارستان مرخص شدم آقای هاشمی رفسنجانی بنده را به دفترشان دعوت کرد و 3 تا انگشتر به من هدیه  داد.
نماینده مراجع معظم تقلید گفت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از دوستان صمیمی من و بسیار علاقه‌مند به ایشان بودم و درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، بنده را اندوهگین کرد و هر شب به یاد ایشان قرآن و نماز می‌خوانم و از درگاه خداوند متعال طلب مغفرت  برای ایشان می‌کنم.
یادآور می‌شود: آیت‌الله حسین اشرفی اصفهانی، نماینده مراجع معظم تقلید، امام جماعت مسجد سید الشهداء(ع) تهرانپارس و فرزند ارشد شهید محراب، آیت‌الله العظمی عطاءالله اشرفی اصفهانی است.
علیرضا برومند

captcha