اسلام؛ دومین دین در حال گسترش در ایتالیا
کد خبر: 3567193
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۲

اسلام؛ دومین دین در حال گسترش در ایتالیا

گروه بین‌الملل: آمارهای رسمی نشان می‌دهد که اسلام دومین دین در حال گسترش در کشور اروپایی ایتالیا است، به‌طوری که 34 درصد از مجموع مهاجران ساکن در این کشور را مسلمانان تشکیل می‌دهند.

اسلام؛ دومین دین در حال گسترش در ایتالیا
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «egyptwindow.net»، نشریه فرانسوی «پرس اینفو» اعلام کرد: حدود دو میلیون و چهارصدهزار خارجی در ایتالیا ساکن هستند که 820 هزار نفر آن‌ها را مسلمانان تشکیل می‌دهند.
براساس گزارش این روزنامه فرانسوی، اقلیت مسلمان ایتالیا مشارکت فعالی در عرصه اقتصاد این کشور دارند، به‌طوری که حدود 4 تا 5 درصد تولید ناخالص داخلی متعلق به مسلمانان است.
همچنین، حدود 700 مسجد در ایتالیا وجود دارد، اما با وجود درخواست‌های مستمر اقلیت مسلمان این کشور، اسلام هنوز در ایتالیا به رسمیت شناخته نشده و به نظر می‌رسد به دلیل مخالفت برخی احزاب سیاسی از جمله حزب راستگرا و افراطی «انجمن فدرال شمال» این موضوع حداقل در مقطع کنونی دست نیافتنی باشد.
این در حالی است که «کارلو لیبراتی»، از اسقف‌های ارشد کاتولیک ایتالیا در ماه جاری میلادی از تبدیل اروپا به یک قاره مسلمان در طی 10 سال آینده هشدار داده بود.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
زمزم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۱۱/۰۸ - ۱۷:۰۳
0
0
سلام
چرا اینها با کفش نماز می خوانند؟
captcha