هتک حرمت مسجد «لیون» در فرانسه
کد خبر: 3567795
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۶

هتک حرمت مسجد «لیون» در فرانسه

گروه بین‌الملل: فرد ناشناسی روز جمعه، 8 بهمن در اقدامی اسلام‌ستیزانه با قرار دادن سر لاشه خوکی جلوی درب اصلی مسجد تازه تأسیس شده شهر لیون که قرار است به‌زودی افتتاح شود، این مسجد را مورد هتک حرمت قرار داد.

در حال ادیت//اهانت به مسجد جدید لیون فرانسه
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اینا، مسجد شهر «سنت والری» با وجود اینکه هنوز افتتاح نشده ولی شاهد اولین اهانت شد و متولیان این مسجد سر لاشه خوکی را مقابل درب اصلی منتهی به نمازخانه‌ این مسجد در شهر سنت والری پیدا کردند.
فرماندار این شهر که در آن حزب جبهه ملی‌گرای تندرو در انتخابات منطقه‌ای اخیر فرانسه رتبه نخست را کسب کرد، این اقدام را کاری بسیار احمقانه خواند.
این هتک حرمت روز جمعه، بین ساعت 8 و 9 صبح اتفاق افتاده است، شهر سنت والری با 1700 نفر جمعیت در حاشیه و نقطه دور لیون قرار دارد و مسجد مذکور قرار است با گنجایش 80 نفر جایگزین نمازخانه‌ قدیمی این شهر شود که در یک آپارتمان مسکونی واقع بود.
تصمیم ساخت این مسجد با مخالفت شدیدی از سوی ساکنان منطقه رو‌به‌رو شد و متولیان این مسجد تأکید کردند که بارها پلاکارد‌ها و نوشته‌هایی را مبنی بر مخالفت شدید شهروندان با احداث این مسجد از در و دیوار مسجد برداشته‌اند.
نیروهای امنیتی فرانسه، به بحث و بررسی این حادثه پرداختند و مشخص شده است که سر لاشه خوک با یک ماشین به این مکان آورده شده و شخصی که آن را مقابل مسجد گذاشته یا پرتاپ کرده است.
بنابراین گزارش، با وجود تداوم ثبت اقدامات اسلام‌ستیزانه، اما رصدخانه ملی مبارزه با پدیده اسلام‌هراسی وابسته به شورای دین اسلام فرانسه، اعلام کرده است که اقدامات ضد اسلامی در سال 2016 در مقایسه با سال 2015 میلادی شاهد کاهش چشمگیری بوده این در‌حالی‌است که در ماه‌های ژانویه و سپتامبر 2016 حدود 149 مورد اسلام‌ستیزی در مقایسه با 323 مورد مشابه در سال 2015 ثبت شده است.
در کنار آمارهای این رصد‌خانه همچنین آمارهای وزارت کشور فرانسه نشان می‌دهد که لیست اقدامات خصمانه علیه اسلام در سال گذشته در قالب اشکال مختلفی چون تجاوز به مسلمانان، اهانت به نمازخانه‌ها و مساجد و تهدیدات زبانی و یا نوشتاری صورت گرفته است.
همچنین در فاصله زمانی بین ماه‌های ژانویه و سپتامبر سال 2016، 52 مورد اسلام‌ستیزی در مقایسه با حدود 96 مورد در همان مدت در سال 2015 ثبت شد یعنی این رقم کاهش 45 درصدی داشته و همچنین 97 مورد تهدید در مقایسه با حدود 227 مورد مشابه در سال 2015 ثبت شده که حاکی از کاهش 56 درصدی است.
پدیده اسلام‌هراسی همچنان پس از حمله تروریستی 14 ژوئیه شهر نیس در تمام شبکه‌های اجتماعی ادامه دارد.
عبدالله زکری، رئیس رصدخانه ملی مبارزه با پدیده اسلام‌هراسی، در این خصوص گفت: تشویق به نفرت‌پراکنی رو به افزایش بوده و این امر انسجام اجتماعی را تضعیف خواهد کرد؛ این چیزی است که اقدامات گروه تروریستی داعش و اظهارات غیرمسئولانه برخی مقامات و سیاستمداران نیز به آن دامن می‌زند.
captcha