واکنش شورای علمای پاکستان به تصمیمات اسلام‌ستیزانه ترامپ
کد خبر: 3568061
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۶

واکنش شورای علمای پاکستان به تصمیمات اسلام‌ستیزانه ترامپ

گروه بین‌الملل: رئیس شورای علمای پاکستان در اعتراض به تصمیمات اسلام‌ستیزانه ترامپ علیه اسلام و مسلمانان، دعوت دو سناتور آمریکایی برای شرکت در مراسم دعای ملی در واشنگتن را رد کرد.

واکنش شورای علمای پاکستان به تصمیمات اسلام‌ستیزانه ترامپ
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روزنامه اینترنتی الوئام، حافظ محمد طاهر محمود الاشرفی، رئیس شورای علمای پاکستان دعوت «جان بوسمن» و «کریستوفر کانز»، دو سناتور آمریکایی برای شرکت در مراسم دعای ملی در واشنگتن را در اعتراض به تصمیمات و اظهارات اسلام‌ستیزانه ترامپ علیه مسلمانان که امنیت جهانی را هم تهدید می‌کند، رد کرد.
طاهر الاشرفی، در پاسخ به این دعوت در نامه‌ای نوشت: وضعیت فعلی مسلمانان به من اجازه نمی‌دهد که در مناسبت‌ها و مراسمی که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور کنونی آمریکا حضور داشته باشد، شرکت کنم؛ این درحالی‌ است که ترامپ درصدد مرتبط کردن اسلام با تروریسم است و ارزش‌های گفت‌وگو میان ادیان و فرهنگ‌های مختلف را از بین ‌می‌برد. در حالی که از نظر منطقی و عقلانی گفت‌وگو میان فرهنگ‌ها و ادیان بسیار مهم بوده و منجر به تقویت امنیت جهانی می‌شود.
وی در ادامه نوشت: باوجود شرایط فعلی نمی‌توانم در این مراسم شرکت کنم زیرا با این کار، امید مسلمانان جهان اسلام را نا امید می‌کنم.
طاهر الاشرفی افزود: در صورت عدم حضور ترامپ در این مناسبت به منظور تثبیت ارزش‌های گفت‌وگو میان ادیان، فرهنگ‌ها و تقویت تلا‌ش‌های امنیت جهانی در این مراسم شرکت خواهم کرد.
وی در این نامه همچنین به برخی اظهارات و تصمیمات نژادپرستانه ترامپ همچون ممنوعیت ورود اتباع برخی کشورهای اسلامی به ایالات متحده آمریکا اشاره کرد.
وی از مقامات ایالات متحده آمریکا رسیدگی فوری به چگونگی پایان دادن به آشوب موجود در میان امت اسلامی در سایه اقدامات اخیر ترامپ را خواستار شد. 
الاشرفی تصمیم ترامپ مبنی بر ممنوعیت ورود پناهندگان سوری به آمریکا را تصمیمی ظالمانه خواند و تأکید کرد: مسئول اول جنگ در سوریه، آمریکا و روسیه است. او از نمایندگان کنگره آمریکا خواست تا در تصمیمات ترامپ علیه جهان اسلام تجدید نظر کنند.
captcha