فعالیت 5 مجتمع فرهنگی ـ تربیتی کمیته امداد در خراسان‌ جنوبی
کد خبر: 3568234
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۴

فعالیت 5 مجتمع فرهنگی ـ تربیتی کمیته امداد در خراسان‌ جنوبی

گروه اجتماعی: 5 مجتمع فرهنگی ـ تربیتی کمیته امداد در خراسان‌ جنوبی فعالیت می‌کند که دانش‌آموزان این مجتمع‌ها در عرصه‌های مختلف آموزشی و فرهنگی موفق بوده‌اند.

رضا سلم‌آبادی، مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌جنوبی، گفت: در حال حاضر 5 مجتمع فرهنگی ـ تربیتی( خوابگاه) کمیته امداد در خراسان‌جنوبی وجود دارد.
وی اظهار کرد: از این 5 مجتمع 2 مجتمع در بیرجند، 2 مجتمع در نهبندان و یک مجتمع در سربیشه وجود دارد، که شرایط را برای تحصیل دانش آموزان تحت پوشش فراهم می‌کند که بسیاری از دانش‌آموزان این مجتمع‌ها به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کرده‌اند.
مدیر کل کمیته امداد خراسان‌جنوبی بیان کرد: به عنوان مثال در مجتمع سربیشه دانش‌آموزی داشتیم که رتبه 234 کنکور را کسب کرد و یا برخی از این دانشجویان عضو بنیاد ملی نخبگان هستند، اما به علت پاره‌ای از ملاحظات نمی‌توان این دانش آموزان پر تلاش را معرفی کرد.
سلم آبادی ادامه داد: اگر به دنبال رضایت اجتماعی هستیم، باید تلاش خود را برای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر افزایش دهیم و توان خود را در جهت رفع محرومیت افزایش دهیم، اما نکته قابل توجه این جا است که رفع محرومیت عزم همگانی می‌طلبد و با تلاش‌های یک یا چند نهاد و حتی تنها با اتکاء بر دولت نمی‌توان بر این مسئله غلبه کرد.
وی افزود: البته حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و محرومان تنها از بعد مادی مد نظر نیست، بلکه وقتی خانواده محروم فرزند سربازش با تلاش کمیته امداد دوران خدمت خود را در شهر محل سکونت خانواده اش می‌گذراند بی شک تأثیر عاطفی عمیقی دارد.
مدیر کل کمیته امداد خراسان جنوبی خراسان جنوبی یادآور شد: از این جهت باید بیان داشت، بسیاری از کمک‌هایی که به خانواده‌های محروم می‌شود با ارقام نقدی قابل مقایسه نیست، بلکه جنبه‌های دیگر حمایت مد نظر است.
captcha