فعالیت 99 نشریه دانشجویی در دانشگاه شهید چمران اهواز
کد خبر: 3568502
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۸

فعالیت 99 نشریه دانشجویی در دانشگاه شهید چمران اهواز

گروه معارف: معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: 99 عنوان نشریه دانشجویی در دانشگاه شهید چمران اهواز مجوز فعالیت دارند که از این تعداد 80 نشریه فعال هستند.

عبدالرحیم هوشمند معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان اظهار کرد: هم‌اکنون 99 عنوان نشریه دانشجویی در دانشگاه شهید چمران اهواز مجوز فعالیت دارند که از این تعداد 80 نشریه فعال هستند.

وی با بیان اینکه نشریاتی که حداقل یک‌بار در طول ترم چاپ شوند فعال تلقی می‌شوند، افزود: نشریات با توجه به نوع آن‌ها در دوره‌های زمانی مختلفی چاپ می‌شوند؛ از مهرماه سال جاری تاکنون 83 شماره نشریه چاپ شده، البته کیفیت فعالیت نشریات متفاوت است اما به هر حال دانشجویان در کار فرهنگی شرکت کرده‌اند و وضعیت آن از نظر کمّی بسیار مناسب است.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: در صورتی که دانشجویان متقاضی اخذ مجوز برای چاپ مجله باشند، همچنان امکان بررسی تقاضاهای دانشجویان وجود دارد و قانون نشریات دانشجویی ممنوعیتی از نظر تعداد برای نشریات تعیین نکرده است.

هوشمند عنوان کرد: زمینه‌های فعالیت نشریات متفاوت است و گستره‌ای از مباحث مختلف فرهنگی، اجتماعی، علمی، سیاسی و ... را در بر می‌گیرد اما برای آنکه فرصت فعالیت برای دیگران نیز فراهم باشد، هیأت نظارت بر نشریات دانشگاه پیشنهاد داده است که هر نشریه حداکثر در سه زمینه فعالیت کند.

captcha