دادستان کل موقت آمریکا به خاطر مخالفت با ترامپ برکنار شد
کد خبر: 3568716
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰

دادستان کل موقت آمریکا به خاطر مخالفت با ترامپ برکنار شد

گروه بین‌الملل: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، دادستان کل موقت این کشور را به خاطر به رسمیت نشناختن دستور منع ورود مسلمانان به آمریکا برکنار کرد.

 دادستان کل آمریکا به خاطر مخالفت با ترامپ برکنار شد

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «Lawnewz»، سالی ییتس، دادستان کل آمریکا که به‌صورت موقت تا زمان انتصاب گزینه ترامپ برای تصدی این پست بر سر کار بود، به خاطر اینکه به وکلای وزارت دادگستری دستور داده بود که از دستور اجرایی ترامپ برای منع ورود اتباع هفت کشور به آمریکا دفاع نکنند، اخراج شد.

کاخ سفید با صدور بیانیه‌ای پس از اخراج شدن ییتس اعلام کرد: وی به خاطر امتناع از اجرای یک دستور قانونی که با هدف دفاع از شهروندان آمریکا وضع شده به وزارت دادگستری خیانت کرده است.

این بیانیه اعلام کرد: رئیس‌جمهور، خانم ییتس را از همه مسئولیت‌های خود برکنار و «دانا بوئنته»، وکیل منطقه شرقی ویرجینیا را به‌طور موقت به عنوان دادستان کل انتخاب می‌کند تا زمانیکه «جف سشنز» گزینه ترامپ برای تصدی این پست تأیید نهایی را از سنا دریافت کند.

ییتس در نامه‌ای به وزارت دادگستری اعلام کرده بود: «من موظفم که همیشه به دنبال برقراری عدالت باشم و برای حق بایستم. در حال حاضر متقاعد نشده‌ام که دفاع از این دستور اجرایی قانونی و سازگار با این مسئولیت‌ها باشد».

ترامپ روز هشتم بهمن دستوری مبنی بر ممنوعیت ۹۰ روزه ورود اتباع هفت کشور اسلامی از جمله ایران، عراق و یمن و تعلیق ۱۲۰ روزه پذیرش پناهجویان را به امضا رساند.

مطالب مرتبط
captcha