روزنگار چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم + لینک ثبت نام
کد خبر: 3568829
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۸

روزنگار چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم + لینک ثبت نام

گروه مسابقات: چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم که آئین نامه آن روز گذشته ابلاغ و از امروز نیز ثبت نام در آن آغاز شده است در بازه چهارماهه برگزار می‌شود.

مسابقات سراسری قرآن
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با ابلاغ دستورالعمل، چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در روز گذشته و آغاز ثبت‌نام‌ها از امروز 12 بهمن‌ماه، این دوره از مسابقات عملاً وارد فاز اجرایی خود شد، در ادامه نگاهی به مهم‌ترین زمان‌ها یا زمان‌بندی‌های مختلف این دوره از مسابقات از ثبت نام تا برگزاری مرحله کشوری داریم.
بر همین اساس شروع زمان ثبت نام این مسابقات از روز سه‌شنبه دوازده بهمن‌ماه بوده و به مدت نزدیک به 70 روز یعنی تا روز 20 فروردین‌ماه ادامه دارد. علاقه‌مندان برای ثبت‌نام به پایگاه اطلاع‌رسانی www.quraniran.ir مراجعه کرده و نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.
همچنین برای افرادی که دسترسی به ثبت نام اینترنتی ندارند شرایط برای حضور در دفاتری که به این منظور در ادارات اوقاف و امور خیریه در نظر گرفته شده،‌ فراهم شده است.
با پایان یافتن زمان ثبت نام برای حضور در این مسابقات، مقدمات برگزاری مرحله شهرستانی با ارسال طرح و اقدام مرحله شهرستانی روند اجرایی شدن رقابت‌ها آغاز می‌شود، زمان برگزاری مرحله شهرستانی بازه زمانی 50 روزه‌ای در نظر گرفته شده است. این بازه از روز 20 فروردین‌ تا پایان اردیبهشت‌ماه در نظر گرفته شده است.
مرحله استانی این مسابقات نیز در یک بازه زمانی 40 روزه یعنی از روز 10 تیرماه تا 20 مردادماه خواهد بود، استان‌ها موظف شده‌اند تا طرح اقدام خود را 15 روز قبل از برگزاری مرحله استانی به مرکز ارسال کنند.
مرحله کشوری این مسابقات نیز که در استان آذربایجان غربی و به میزبانی شهر ارومیه برگزار می‌شود، از 11 شهریورماه تا 26 همین ماه خواهد بود.
در این بین دو دوره آموزشی و ارتقاء برای شرکت کنندگان در نظر گرفته شده است که دوره اول آموزشی حدفاصل مرحله شهرستانی تا استانی و دوره دوم نیز طی روزهای 25 مرداد تا پنجم شهریورماه برگزار خواهد شد.
در بخش ارسال آثار برای رشته‌هایی نظیر همسرایی و همخوانی قرآن و ... نیز از 10 تیرماه تا 31 همین ماه در نظر گرفته شده است. ضمن اینکه زمان برای ارسال آثار در بخش جنبی نیز از ابتدا تا انتهای تیرماه در نظر گرفته شده است.
مرحله شهرستانی رقابت‌های رشته معارف نیز به صورت سراسری و طی روز 28 اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد. همچنین برگزاری مرحله استانی این رشته نیز روز 12 یا 19 مردادماه در نظر گرفته شده است.
بنابراین با نگاهی گذرا می‌توان گفت که مهم‌ترین اتفاقات چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم به ترتیب در ماه‌های فروردین‌، ‌اردیبهشت، تیر،‌ مرداد و شهریورماه خواهد بود. یعنی زمان‌هایی که در آن شاهد آغاز ثبت نام، شروع رقابت‌ها در مرحله شهرستانی، ادامه در مرحله استانی و پایان آن در مرحله کشوری خواهیم بود.
captcha