برپایی نمایشگاه حجاب در کانادا + عکس
کد خبر: 3568911
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۰

برپایی نمایشگاه حجاب در کانادا + عکس

گروه بین‌الملل: به مناسبت فرا رسیدن پنجمین سالگرد روز جهانی حجاب، نمایشگاهی از انواع روسری‌ها و حجاب‌های رنگارنگ در مرکز خرید «پیتر پاند» در استان آلبرتا در کانادا برپا شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «FMM Today»، میزهایی مملو از حجاب‌های رنگی در مرکز این پاساژ بزرگ قرار داده شد و زنانی از سنین و ادیان مختلف گرد آمده بودند.

داوطلبان روسری‌های مورد پسندشان را برایشان می‌بستند و می‌توانستند در صورت تمایل این روسری‌ها را هدیه بگیرند.

«کران مالک خان»، رئیس و یکی از بنیانگذاران برگزاری روز جهانی حجاب در آلبرتای کانادا می‌گوید: هدف از برگزاری این نمایشگاه یک هدف آموزشی مهم است.

وی افزود: وقتی جهل و ناآگاهی بالاترین جایگاه را کسب می‌کند، ضرورت برگزاری برنامه‌های آموزشی بیشتر می‌شود.

مالک خان گفت: این برنامه فضایی را به وجود می‌آورد که مردم بیایند و سؤالاتشان را از ما بپرسند؛ مثلا داشتن حجاب چگونه است، چرا برای ما مهم است، ما چه حسی نسبت به آن داریم و ما به سؤالات آنان پاسخ می‌دهیم؛ تجربه بهترین آموزگار انسان است.

وی افزود: اگر کمکی هم در این راستا جمع‌آوری شود برای مردم سوریه فرستاده می‌شود.

روز جهانی حجاب که به ابتکار یک دختر مسلمان آمریکا در اعتراض به تبعیض و خشونت علیه زنان مسلمان در سال 2013 بنیانگذاری شد، هر سال در روز اول فوریه(برابر با 13 بهمن جاری) در شهرهای سراسر آمریکا و نیز جهان با برنامه‌های مختلف برگزار می‌شود.

تنها سال گذشته، نهادهای علمی، آموزشی و اجتماعی از 150 کشور جهان در این برنامه شرکت کردند و این برنامه از سوی بسیاری از اندیشمندان، سیاستمداران و شخصیت‌های محبوب جهان مورد حمایت قرار گرفته است.

نمایشگاه حجاب در کانادا

نمایشگاه حجاب در کانادا

نمایشگاه حجاب در کانادا

نمایشگاه حجاب در کانادا

نمایشگاه حجاب در کانادا

نمایشگاه حجاب در کانادا
captcha