بازدید رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور از مجمع‌القرآن گراش
کد خبر: 3569406
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۹

بازدید رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور از مجمع‌القرآن گراش

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: حجت‌الاسلام‌ تقوی 12 بهمن‌ماه با حضور در مجمع‌القرآن فاطمیون گراش، در جریان فعالیت‌ها و دستاوردهای این مؤسسه قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به نقل از روابط عمومی مؤسسه مجمع‌القرآن فاطمیون گراش، حجت‌الاسلام والمسلمین تقوی، رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور صبح روز گذشته، 12 بهمن‌ماه با حضور در مؤسسه مجمع‌القرآن فاطمیون گراش، در جریان فعالیت‌ها و دستاوردهای این مؤسسه قرار گرفت.
در این بازدید حجت‌الاسلام‌والمسلمین ملک‌مکان، مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان فارس و حجت‌الاسلام شاهچراغ، امام‌ جمعه گراش، وی را همراهی می‌کردند.
حجت‌الاسلام بصیری، مدیر مؤسسه مجمع‌القرآن با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در دو حوزه آموزش عمومی و حفظ قرآن، بیان کرد: طی سال‌های اخیر تمرکز ما بر برگزاری دوره‌های مختلف حفظ قرآن بوده و در سه سال اخیر بیش از ۲۰۰ حافظ کل و اجزاء قرآن کریم پرورش یافته‌اند.
وی افزود: همچنین با راه‌اندازی مرکز قرآنی بشار از سال ۱۳۸۷ تاکنون بیش از دو هزار دانش‌آموز در دوره‌های مختلف این مرکز روخوانی، روانخوانی، تجوید قرآن را فرار گرفته‌اند.
در ادامه این بازدید حجت‌الاسلام‌ والمسلمین تقوی، رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با تقدیر از فعالیت‌های صورت‌ گرفته در این مؤسسه، بر لزوم برگزاری دوره‌های مستمر مفاهیم قرآن تأکید کرد و گفت: حافظان قرآن برای ورود به حوزه مفاهیم و پژوهش قرآن آمادگی بیشتری دارند.
وی افزود: از جمله موضوعاتی که می‌توان در حوزه پژوهش‌های قرآنی روی آن کار کرد، ویژگی‌های پیامبر اسلام (ص)، خانواده، روش تربیت، روش مدیریت، عدالت، احترام به والدین و تهاجم فرهنگی است. این پژوهش‌ها می‌تواند قرآن را وارد جریان زندگی کند.
تقوی کرد: لازم است حافظان آشنایی با تفاسیر را در دستور کار خود قرار دهند و با تفاسیر حدیثی، اجتماعی، عرفانی و همچنین مفسرین آشنا شوند.
captcha