چهارمین جشنواره سراسری سرود رضوی كانون‌های روستایی مساجد كشور آغاز به كار كرد
کد خبر: 3569803
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۴

چهارمین جشنواره سراسری سرود رضوی كانون‌های روستایی مساجد كشور آغاز به كار كرد

گروه فرهنگی: چهارمین جشنواره سراسری سرود رضوی كانون‌های روستایی فرهنگی ـ هنری مساجد كشور در روستای كورده لارستان استان فارس آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، همزمان با ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی، چهارمین جشنواره سراسری سرود رضوی كانون‌های روستایی فرهنگی ـ هنری مساجد كشور شب گذشته، 13 بهمن‌ماه در روستای كورده لارستان استان فارس آغاز شد.

مراسم افتتاحیه این جشنواره شب گذشته آغاز شد و از صبح امروز نیز گروه‌های شركت‌كننده به اجرای برنامه‌های خود پرداختند و این رقابت تا روز 15 بهمن‌ماه جاری ادامه خواهد داشت.

حجت‌الاسلام سید مختار موسوی خرم، امام جمعه لارستان در مراسم افتتاحیه این جشنواره ضمن قدردانی از همراهی و همكاری مسئولان و مردم جهت برگزارای این جشنواره گفت: امروز به واسطه خون‌های پاک شهیدان مسئولیت ما سنگین است چرا که مردم دین خود را با خون خود به انقلاب ادا کرده‌اند.

مجتبی میرزایی‌نسب، مسئول دبیرخانه دائمی جشنواره جوانان مساجد کشور چهارمین جشنواره سراسری سرود رضوی نیز در حاشیه این مراسم به تشریحی از برنامه‌های این جشنواره پرداخت و گفت: اجرای گروه‌ها طبق قرعه‌كشی و زمان‌بندی انجام خواهد شد.

وی با بیان اینكه این جشنواره با حضور 12 گروه منتخب در 2 گروه سنی زیر و بالای 15 سال برگزار می‌شود، گفت: این گروه‌ها از میان 80 اثر ارسال شده به دبیرخانه جشنواره به مرحله کشوری راه پیدا کرده‌اند.

میرزایی‌نسب گفت: در رده سنی زیر 15 سال به ترتیب گروه‌های سرود کرمان، فارس، هرمزگان، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان رضوی و چهارمحال بختیاری آثار خود را اجرا خواهند کرد.

مسئول دبیرخانه جشنواره جوانان مساجد کشور افزود: در رده سنی بالای 15 سال نیز به ترتیب گروه‌های سرود استان های هرمزگان، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، کرمان، کهگیلویه و بویر احمد و فارس به اجرای آثار می‌پردازند.

captcha