برگزاری مسابقات قرآن بین بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان تهران
کد خبر: 3569807
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۸

برگزاری مسابقات قرآن بین بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان تهران

گروه مسابقات: مرحله نهایی مسابقات قرآن و نهج‌البلاغه بین بیمارستان‌ها و مراکزدرمانی استان تهران طی امروز و فردا در بیمارستان خاتم‌الانبیا(ص) برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم و نهج‌البلاغه بین بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان تهران، صبح امروز، 14 بهمن‌ماه در با رقابت حدود 400 نفر از بانوان و 200 نفر از آقایان از 400 بیمارستان و مرکز درمانی خصوصی و دولتی از سراسر استان تهران به میزبانی بیمارستان خاتم‌الانبیا(ص) آغاز شد.
این مسابقات به مدت دو روز و به صورت همزمان در بخش شفاهی شامل رشته‌های حفظ سوره ياسين، حفظ در اجزاء نيم جزء و یک، دو، سه، چهار، پنج، ۱۰، ۱۵ و کل قرآن کریم، قرائت تحقیق و ترتیل از سوره هود و حدید و در بخش کتبی در رشته‌های تفسیر قرآن از سوره هود، نهج‌البلاغه ترجمه نامه امام علی(ع) به مالک اشتر و احکام عمومی در حال برگزاری است.
بنا بر گزارش ایکنا مسابقات در سه سالن مجزا بخش کتبی در نمازخانه بیمارستان خاتم‌الانبیا(ص) و بخش‌های شفاهی به تفکیک بانوان و آقایان در دو سالن جلسات طبقه همکف واول این بیمارستان در حال برپایی است.
همچنین مسابقات قرآن و نهج‌البلاغه بین بیمارستان‌های امروز، 14 بهمن‌ماه طی دو نوبت صبح از ساعت 8:30 و بعدازظهر از ساعت 16 و جمعه، 15 بهمن‌ماه تنها در نوبت صبح برگزار می‌شود.
پنجمین دوره مسابقات را در بخش بانوان هیئت داورانی متشکل از اعظم الوندی، غصون مسلمی، راضیه جمالی و معصومه عباسی‌نظری قضاوت می‌کنند.
لازم بذکر است، تیم داوران در بخش آقایان متشکل از اساتید و مدرسان قرآن کریم مرتضی میرموسایی، اصغر برومند، بهنام هژبرپور و محمد صفری است.
یادآور می‌شود، از جمله برنامه‌های جانبی در نظر گرفته شده از سوی بخش فرهنگی بیمارستان خاتم‌الانبیا(ص) و دبیرخانه برای متسابقان پنجمین دوره مسابقات قرآن و نهج‌البلاغه بین بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان تهران به دلیل همزمانی با شب ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار، عیادت از خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان بستری شده در بیمارستان به همراه اهدای شاخه گل است.
گزارش تصویری این رقابت‌ها را اینجا ببینید.
captcha