اهتمام بیشتر به نهادینه کردن فرهنگ اسلامی و حذف ناهنجاری‎ها
کد خبر: 3569953
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۲

اهتمام بیشتر به نهادینه کردن فرهنگ اسلامی و حذف ناهنجاری‎ها

گروه جامعه: دبیر شورای فرهنگ عمومی معتقد است که همه دستگاه‎ها و سازمان‎ها باید اهتمام بیشتری به نهادینه کردن فرهنگ اسلامی و حذف ناهنجاری‎ها در جامعه داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین حسین شاهمرادی، دبیر شورای فرهنگ عمومی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) با اشاره به راهکار مقابله با آسیب‎های اجتماعی در جامعه از منظر قرآن، گفت: آنچه دین به ما در رابطه با آسیب‎ها و هنجارها گفته، این است که نباید بطور گسترده آنها را در جامعه آشکار کرد، اما باید با شناسایی دقیق، تمامی این آسیب‎ها مورد بررسی کارشناسانه قرار گیرند.

وی با تاکید بر اینکه باید راهبردها و راهکاری جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی در جامعه نهادینه شود، افزود: خانواده به عنوان ستون و پایه یک جامعه مهمترین نقش تربیتی را دارد؛ لذا اگر بتوانیم بر اساس باورها و اندیشه‌های دینی و فرهنگی پایه‌های خانواده و بعد از آن مدرسه و اجتماعات خانوادگی را مستحکم کنیم و از این نقاط کوچک در زمان شکل‎گیری مشکلات مقابله کنیم، بسیاری از  آسیب‎های جامعه را رفع خواهیم کرد.

حجت الاسلام شاهمرادی بیان کرد: همه دستگاه‎ها و سازمان‎ها باید اهتمام بیشتری به نهادینه کردن فرهنگ اسلامی و حذف ناهنجاری‎ها در جامعه داشته باشند؛ متاسفانه بی‎توجهی برخی مسئولان به مقوله فرهنگ موجب افزایش برخی آسیب‎های اجتماعی همچون اعتیاد، طلاق، حاشیه‏ نشینی، بی‎رغبتی جوانان به ازدواج و بالارفتن سن ازدواج در جامعه شده است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی تصریح کرد: راهکار کاهش آسیب‎های اجتماعی بازگشت مردم به معارف دین و آشنا کردن بیش از پیش جامعه با این دستورات و عمل به آنهاست؛ البته تنها آشنا کردن سودی ندارد، لذا راهکار صحیح در عمل به آن است که قرآن می‎فرماید: «یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا قُوا أَنْفُسَکُمْ وَ أَهْلِیکُمْ ناراً وَقُودُهَا النَّاسُ وَ الْحِجارَةُ (تحریم/6) ای افرادی که ایمان آورده اید! خود و خانواده خویش را از آتشی که هیزم آن انسان‎ها و سنگ‎ها هستند، نگاهدارید»، پس باید از خود و خانواده شروع کنیم تا بتوانیم در این امر موفق شویم.
captcha