نامه ائمه جماعات مساجد مونیخ به «مرکل»
کد خبر: 3570323
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۹

نامه ائمه جماعات مساجد مونیخ به «مرکل»

گروه بین‌الملل: جمعی از ائمه جماعات مساجد مونیخ با ارسال نامه‌ای خطاب به آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان، تأکید کردند که اسلام از هرگونه خشونت علیه مردم بی‌گناه که به نام دین انجام می‌گیرد، مبرا است.

نامه ائمه جماعات مساجد مونیخ به «مرکل»
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی الجزیره، «بنیامین ادریس»، مدیر انجمن اسلام در اروپا با همکاری دیگر امامان جماعات مساجد «مونیخ»، سومین شهر بزرگ آلمان، به آنگلا مرکل، صدر اعظم این کشور نامه‌ای نوشتند و در آن تأکید کردند که اسلام از هرگونه خشونت علیه مردم بی‌گناه که به نام دین انجام می‌گیرد، مبرا است.
آن‌ها همچنین در این نامه بر تقویت ارزش‌های صلح و تسامح در خطبه‌های نماز جماعت خود و و لزوم ایستادگی در برابر هر نوع افراطگرایی، دشمنی و اقدامات در راستای به حاشیه راندن مسلمانان تأکید کردند.
از سوی دیگر، مرکل در واکنش به این اقدام، نامه‌ای به ادریس نوشت و از او به خاطر تلاش‌هایی که برای تقویت تسامح، همزیستی مسالمت‌آمیز و گفت‌وگوی دینی در جامعه آلمان انجام می‌دهد، تشکر و قدردانی کرد.
مرکل در این نامه ابتکار بنیامین ادریس، امام جماعت و مدیر انجمن اسلام در اروپا و دیگر امامان مساجد مونیخ مبنی بر فرستادن نامه و شرح موضع اسلام از افراط‌گرایی و تروریسم را ستود.
صدر اعظم آلمان در این نامه بر اهمیت نقش مساجد آلمان در مبارزه با افراط‌گرایی و جلوگیری از آن و همچنین تحکیم ارزش‌های گفت‌وگو با دیگران و حمایت از همزیستی تأکید کرد.
لازم به ذکر است، «بنیامین ادریس» آلبانیایی تبار، از کشور مقدونیه و دارای مدرک دکترا با موضوع «ارتباط موازی میان عقل و متون دینی در اسلام» است.
اظهار قدردانی مشاور ویزه آلمان از امام مسجد
مسجد شیشه‌ای ویسنبرگ آلمان
وی در سال 2009 مسجد و مرکز اسلامی را در شهر «وینسبرگ» تأسیس کرد که به علت نمای شیشه‌ای آن به مسجد شیشه‌ای معروف شد.
این مسجد به دلیل فعالیت‌های مختلف در زمینه گفت‌وگوی دینی و خدمت به جامعه در مونیخ معروف است و این امر باعث شد که با سیاستمداران و کنیسه‌های منطقه بایرن رابطه خوبی داشته باشد، از دیگر افتخارات ادریس این است که وی توانست در سال 2015 شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی این منطقه را متقاعد کند که نماز مسلمانان در روز عید فطر را هر ساله به صورت مستقیم پخش کنند. 
captcha