امدادرسانی جمعیت خیریه مسیحی به مسلمانان میانمار
کد خبر: 3571136
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰

امدادرسانی جمعیت خیریه مسیحی به مسلمانان میانمار

گروه بین‌الملل: جمعیت خیریه مسیحی در کشور مالزی با هدف امدادرسانی به اقلیت مسلمان روهینگیا محموله‌ای از مواد غذایی را به کشتی مالزی که عازم میانمار شده است، تقدیم کرد.

امدادرسانی جمعیت خیریه مسیحی به مسلمانان میانمار
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آراکان، جایسون بانگ، مشاور جمعیت خیریه «نسل آینده مسیحیان مالزی» در این باره گفت: این جمعیت خیریه، درد و رنج مسلمانان روهینگیا در میانمار را دید و تصمیم گرفت که خود نیز در این کار انسانی شریک باشد؛ همه ما در حرف و عمل و نیز با دعا در کنار این دردکشیدگان ایستاده‌ایم.
یانگ، مسیحیان را به همبستگی و ایستادگی در کنار مسلمانان روهینگیا تشویق کرد و گفت: در حال حاضر این مسئله بسیار بزرگتر از یک مشکل ساده در میانمار است، چراکه این معضل، بحرانی انسانی بوده و بر تک تک افراد بشر تأثیرگذار است.
در همین راستا، جمعیت خیریه مذکور پیش از این مبلغ 2000 رینگیت مالزی را به محمد عزمی عبدالحمید، رئیس شورای مشورتی سازمان‌های اسلامی مالزی انفاق کرده بود تا جهت خرید مواد غذایی مورد نیاز، هزینه و برای مسلمانان روهینگیا ارسال شود.
کشیش جاشوا کنگ، رئیس این جمعیت با تأکید بر اینکه نیاز مبرم است تا سازمان‌های بین‌المللی جهت کمک به جامعه روهینگیا در میانمار مداخله کنند، افزود: ما به عنوان یک سازمان مسیحی غیر دولتی، فریاد استغاثه را در کنار فریاد برادران و خواهران مسلمان سر می‌دهیم زیرا می‌دانیم فریاد دسته‌جمعی را همه می‌شنوند و کسی نمی‌تواند خود را به نشنیدن بزند. همچنین به سیاست و سازمان‌های قانونی کاری نداریم چراکه معضل مسلمانان میانمار مسئله‌‌ای حقوق بشری است که همه در آن سهیم هستیم.
درخواست سازمان‌های اسلامی مالزی برای کمک به مسلمانان روهینگیا
گزارش دیگری از مالزی حاکی است، محمد عزمی عبدالحمید، رئیس شورای مشورتی سازمان اسلامی مالزی، از مسلمانان جهان درخواست کرد که برای کمک‌رسانی به مسلمانان میانمار شتاب کنند.
وی با تأکید بر اهمیت وحدت مسلمانان در مقابل مسئله مهم میانمار گفت: حمایت از اقلیت مسلمان میانمار ضروری است، در همین راستا تلاش‌های خالصانه ما و با نیت کمک‌رسانی به برادران دینی، با اختصاص بودجه‌ای برای تأمین محموله امداد این کشتی آغاز شد، انتظار داریم امت اسلام نیز برای سلامتی و سهولت در کار مسلمانان روهینگیا دعا کنند.
لازم به ذکر است، مالزی جمعه، 15 بهمن‌ماه یک کشتی حامل 2200 تن مواد غذایی و داروئی را برای مسلمانان روهینگیایی در میانمار، روانه این کشور کرد. حداقل 14 کشور در ارسال این محموله کمک‌های بشردوستانه سهیم هستند که در این میان 195 داوطلب برای امدادرسانی به مسلمانان میانمار مشارکت دارند و 150 تن از این افراد از کشور میزبان یعنی مالزی هستند.
captcha