نظام سازی قرآنی و اسلامی با روش های مدیریت غربی محقق نمی‌شود
کد خبر: 3571484
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۲

نظام سازی قرآنی و اسلامی با روش های مدیریت غربی محقق نمی‌شود

گروه سیاست و اقتصاد: تحلیل گر مسایل سیاسی و ریس مرکز بررسی های دکترینال امنیت بدون مرز گفت:نظام سازی قرآنی و اسلامی با روش های مدیریتی غربی محقق نمی شود بلکه در نظام ولایت فقیه؛فقه محور است و این نکته مهم در ادامه حرکت انقلاب بسیار مهم و قابل توجه است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از خراسان جنوبی، حسن عباسی، تحلیل گر مسایل سیاسی و ریس مرکز بررسی های دکترینال امنیت بدون مرز امروز ١٨ بهمن ماه در نشست مردمی چله انقلاب گفت: فرهنگ انقلاب اسلامی امروز در بسیاری از کشورهای جهان تولید بازتولید و از مرزهای ایران فراتر رفته و  آثار آن را در کشورهای  لبنان،عراق،سوریه،نیجریه،یمن و...می توان دید.

وی اظهار کرد:انقلاب اسلامی در ادامه حرکت انبیاء و امامان و تلاش پنجاه و نه عالم و رهبر شیعی است که این حرکت ها چون مهره های تسبیح به هم پیوسته اند و انقلاب اسلامی یکی از این مهره ها است.

این تحلیل گر سیاسی بیان کرد: مساله مهم این است که سی و هشت سال حکومت دینی که در اختیار ما قرار گرفته است، هیچ نبی و امام و عالم شیعه چنین فرصتی نداشته، اما فقدان بصیرت تاریخی موجب می شود عده ای از این نکته مهم غافل شوند.

عباسی با اشاره به ریزش های بعد از انقلاب، ادامه داد: عدم تقوای کافی، فقدان بصیرت تاریخی، ساده انگاری موجب ریزش هایی شد که توجه به این مؤلفه ها در بررسی تاریخ سی و هشت ساله انقلاب اسلامی بسیار حایز اهمیت است.

وی افزود:برای ادامه حرکت انقلاب برای ما شاخص انقلابیون اول انقلاب نیست چرا که ممکن است به دلایل فکری و نفسانی و...دچار انحراف شوند از این جهت شاخص، آرمان های انقلاب و معیارهای رهبری است.

ریس مرکز دکترینال امنیت بدون مرز با تبیین شرایط جمهوری های یازدگانه بعد از انقلاب گفت: در مقطعی از تاریخ سی و هشت ساله انقلاب با شرایطی رو به رو بودیم که هر روز چند شبهه علیه اعتقادات  و باورهای مذهبی مردم مطرح می شد که بسیاری از کسانی که این شبهات را بیان می کردند اکنون در رسانه های غربی سخن می گویند.

عباسی اظهار کرد:در مقطع دیگری از تاریخ سی و هشت گانه انقلاب نیز سخن از عدالت محوری زده شد اما عدالت را به پایین ترین سطح خود آورده شد و نتوانستند آنچه از عدالت مدنظر رهبر بود را محقق کنند.

وی ادامه داد:نظام سازی قرآنی و اسلامی با روش های مدیریتی غربی محقق نمی شود بلکه در نظام ولایت فقیه؛ فقه محور است و این نکته مهم در ادامه حرکت انقلاب بسیار مهم و قابل توجه است.

این تحلیل گر موضوعات سیاسی افزود:چرا وقتی مراجع تقلید از ربوی بودن نظام بانکی گلایه می کنند  و حتی یک مرجع سر درس خارج فقه بابت این موضوع اشک می ریزد،کسی به این وضعیت رسیدگی نمی کنند؟

وی یادآور شد: امروزه برای عرصه مدیریتی کشور به جای مدرک گرایی غربی باید به دنبال نظریه پردازی در عرصه های مختلف برای نظام سازی دینی بود.
captcha