دوره ارزیابی و انتخاب بانوان برای حضور در مسابقات بین‌المللی+ جزئیات
کد خبر: 3571695
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲

دوره ارزیابی و انتخاب بانوان برای حضور در مسابقات بین‌المللی+ جزئیات

گروه مسابقات: دوره ارزیابی و انتخاب بانوان برای حضور در مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران و سایر مسابقات از اواخر بهمن‌ماه و با حضور 10 بانوی داور برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، دوره ارزیابی و انتخابی بانوان اعزامی به مسابقات بین‌المللی قرآن طی روزهای 30 بهمن و اول اسفندماه برگزار می‌شود.
بر همین اساس این دوره که همزمان با دوره ارزیابی دانش‌‌آموزان برگزار می‌شود، در مکانی که توسط وزارت آموزش و پرورش در نظر گرفته شده است، برگزار می‌شود.
در بخش بانوان این دوره از مسابقات در بخش صوت خانم‌ها کریم‌زاده و بهاری،‌ در بخش لحن جمالی و الوندی، در بخش تجوید نیاورانی و نظری، در بخش حسن حفظ مسلمی و سعیدی و در بخش وقف و ابتدا نیز نافذکلام و اچرش داوری این دوره را بر‌عهده دارند.
در این بخش مجموعاً شش نفر از بانوان حافظ کل قرآن برای حضور در مسابقات بین‌المللی مختلف به رقابت می‌پردازند. با توجه به اینکه برای اولین بار است چنین دوره‌ای برگزار می‌شود، نفرات برتر 10 سال اخیر مسابقات سراسری قرآن دعوت شده‌اند.
از بین این 10 نفر برگزیده،‌ برگزیدگان سه سال اخیر مستقیماً به دوره ارزیابی وارد می‌شود و برگزیدگان هفت سال قبل‌تر از آن نیز ابتدا در گزینش حضور یافته و پس از کسب حدنصاب لازم که نمره رتبه ممتاز مسابقات سراسری قرآن در سال اخیر است، سه نفر دیگر وارد دوره خواهند شد.
در بخش دانش‌آموزی نیز 11 دانش آموز در دو رشته قرائت و حفظ کل قرآن حضور دارند که رقابت خود را برای حضور در مسابقات بین‌المللی ایران و دیگر کشورها مشخص خواهند شد.
captcha