بزرگداشت قربانیان حادثه مسجد «کبک» در تورنتو
کد خبر: 3572494
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۹

بزرگداشت قربانیان حادثه مسجد «کبک» در تورنتو

گروه بین‌الملل: مراسم بزرگداشت قربانیان حادثه تیراندازی مسجد «کبک» کانادا فردا، 22 بهمن‌ماه، در مرکز اسلامی «امام مهدی(عج)» تورنتو برگزار می‌شود.

پنج‌شنبه//بزرگداشت قربانیان حادثه مسجد «کبک» در تورنتو
ساختمان مرکز اسلامی امام مهدی در تورنتو
آیت‌الله سیدرضا حسینی‌نسب، امام جماعت مرکز اسلامی امام مهدی(عج) تورنتو در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اعلام این خبر گفت: این مراسم با حضور برخی مقامات محلی و شخصیت‌های کانادایی، مسئولان جامعه شیعیان و ایرانیان مقیم تورنتو در مرکز اسلامی امام مهدی(عج) این شهر برگزار می‌شود.
وی افزود: رهبران جوامع مسیحی، مسلمان، یهودیان و زرتشتیان نیز در مراسم بزرگداشت قربانیان مسجد کبک حضور یافته و سخنرانی می‌کنند.
آیت‌الله حسینی‌نسب تصریح کرد: مرکز اسلامی تورنتو طی فراخوانی از تمامی علاقه‌مندان برای شرکت در این مراسم دعوت به عمل آورده است.
وی در پایان با اشاره به اهداف برگزاری مراسم، اعلام همدردی مقامات کانادایی با مسلمانان و تبیین رسالت صلح‌جویانه اسلام از جمله این اهداف برشمرد.  
یادآور می‌شود، دو مرد نقاب‌دار، شامگاه دهم بهمن‌ماه با حمله به مسجد و مرکز فرهنگی اسلامی کبک به روی نمازگزاران آتش گشودند که طی آن 6 نفر کشته و چند تن زخمی شدند.
این اقدام تروریستی یک روز بعد از دستور نژادپرستانه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر ممنوعیت ورود شهروندان 7 کشور اسلامی به خاک ایالات متحده صورت گرفت.
captcha