بیانیه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی به مناسبت ٢٢ بهمن
کد خبر: 3572621
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۹

بیانیه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی به مناسبت ٢٢ بهمن

گروه سیاست و اقتصاد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی با صدور بیانیه‌ای از آحاد ملت ایران اسلامی برای شرکت در راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن دعوت کرد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از خراسان‌شمالی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان؛ در این بیانه آمده است: ٢٢ بهمن ١٣٥٧، خاطره ای است ماندگار در تاریخ اقتدار ملت ایران. روزی است که تاریخ نهضت اسلامی مردم ایران به رهبری امام خمینی (ره) به نقطه عطف خود رسید. روز پیروزی خون بر شمشیر، روز رهایی ملت مسلمان ایران از چنگال استعمار، روز قدرت نمایی و اقتدار ایران .
روز ٢٢ بهمن ١٣٥٧، سرانجام مبارزات مردم مسلمان به بار نشست و پادشاهی ٢٥٠٠ ساله و ظلم و استبداد بیش از ٥٠ ساله رژیم پهلوی در ایران، ریشه کن شد و به خواست الهی حکومت جمهوری اسلامی تأسیس شد.
امام امت در وصیت نامه سیاسی الهی خود چنین نوشتند: «این انقلاب بزرگ که دست جهانخواران و ستمگران را از ایران بزرگ کوتاه کرد، با تاییدات غیبی الهی پیروز گردید ... بی‌تردید رمز بقای‌ انقلاب‌ اسلامی‌ همان‌ رمز پیروزی‌ است‌؛ و رمز پیروزی‌ را ملت‌ می‌داند و نسلهای‌ آینده‌ در تاریخ‌ خواهند خواند که‌ دو رکن‌ اصلی‌ آن‌: انگیزة‌ الهی‌ و مقصد عالی‌ حکومت‌ اسلامی‌؛ و اجتماع‌ ملت‌ در سراسر کشور با وحدت‌ کلمه‌ برای‌ همان‌ انگیزه‌ و مقصد.»
ایشان همچنین در جای دیگر از وصیت نامه خود افزودند: " اینجانب‌ به‌ همة‌ نسلهای‌ حاضر و آینده‌ وصیت‌ می‌کنم‌ که‌ اگر بخواهید اسلام‌ و حکومت‌ الله برقرار باشد و دست‌ استعمار و استثمارگرانِ خارج‌ و داخل‌ از کشورتان‌ قطع‌ شود، این‌ انگیزة‌ الهی‌ را که‌ خداوند تعالی‌ در قرآن‌ کریم‌ بر آن‌ سفارش‌ فرموده‌ است‌ از دست‌ ندهید؛ و در مقابل‌ این‌ انگیزه‌ که‌ رمز پیروزی‌ و بقای‌ آن‌ است‌، فراموشی‌ هدف‌ و تفرقه‌ و اختلاف‌ است‌."
یادآوری یوم الله ٢٢ بهمن; یعنی، یادآوری رشادت ها و فداکاری ها و شهادت طلبی های ملتی منسجم و خداجوی و پیرو ولایت و رهبری که با ایثار خون خود ثابت کرد که «خون بر شمشیر و حق بر باطل پیروز است.»
اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و جامعه فرهنگی هنری خراسان شمالی ضمن عرض تبریک ایام الله دهه فجر و سی ‌و هشتیمن سالگرد انقلاب اسلامی و با اعلام حضور خود در راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن، از آحاد ملت برای حضور گسترده در این راهپیمایی و تجدید بیعت با مقام معظم رهبری دعوت به عمل می‌آورند.
captcha