انقلاب اسلامی ایران در امتداد نهضت امام حسین(ع) است/ احیای مسئله فلسطین
کد خبر: 3572775
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۳
تحلیلگر سیاسی عراق در گفت‌وگو با ایکنا:

انقلاب اسلامی ایران در امتداد نهضت امام حسین(ع) است/ احیای مسئله فلسطین

گروه بین‌الملل: «محمدعلی الحکیم»، با بیان این که پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره)، بزرگترین دستاورد و تحول تاریخ معاصر است، این انقلاب عظیم را در امتداد نهضت اباعبدالله الحسین(ع) دانست.

انقلاب اسلامی ایران در امتداد نهضت امام حسین(ع) است
محمد علی الحکیم؛ مدیر خبرگزاری النخیل

«محمدعلی الحکیم»، تحلیلگر سیاسی عراق و مدیر خبرگزاری «النخیل» این کشور، در گفت‌‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با بیان این مطلب گفت:  انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره)، دستاوردی بزرگ و تاریخی و بزرگترین تحول در تاریخ معاصر جهان محسوب می‌شود که از آن می‌توان به مثابه حادثه‌ای چون تغییر قبله مسلمانان در زمان پیامبر اکرم(ص) تعبیر کرد.
وی افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی ایران، امام خمینی (ره) در مسئله فلسطین به‌عنوان مسئله مهم و محوری جهان اسلام، هیچ اهمال و کوتاهی نکرد بلکه صهیونیست‌های غاصب را از ایران اخراج کرد و سفارتخانه این رژیم غاصب را به سفارت فلسطین تغییر داد و ایران پس از پیروزی انقلاب، حمایت مستمری از مسئله فلسطین داشته است.

ایستادگی امام(ره) در مقابل آمریکایی‌ها
محمدعلی الحکیم تصریح کرد: امام راحل با شهامتی که داشت کاری را انجام دادند که هیچ یک از دولت‌های عربی و اسلامی جرأت انجام آن را نداشتند و آن ایستادن در مقابل آمریکایی‌ها بود و ایشان خطاب به آمریکایی‌ها تأکید داشتند که شما بالاتر از مردمان دیگر نیستید و اجازه نداد که ایران عرصه‌ای برای طمع‌ورزی و و ورود و خروج آن‌ها باشد و پیوسته تاکید داشت که ایران یک دولت محترم و با کرامت و با حاکمیت مستقل است.
مدیر خبرگزاری النخیل در ادامه تأکید کرد: امروزه، هیچ نظامی صرف‌نظر از این که هر چه قوی و مورد حمایت آمریکا و غرب باشد، قدرت مقابله با انقلاب اسلامی ایران را ندارد، زیرا این انقلاب قادر است با هرگونه گستاخی از سوی هر رژیمی ـ هر چند که از حمایت خارجی‌ها هم برخوردار باشد ـ، با قاطعیت برخورد کند.

انقلاب اسلامی ایران در امتداد نهضت امام حسین(ع) است

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به مسئله فلسطین گفت: با پیروزی انقلاب به رهبری امام خمینی(ره)، مسئله فلسطین جایگاه حقیقی خود را یافت و مقاومت فلسطین به فضل پایداری و ایمان خود هرگز در مقابل رژیم اشغالگر صهیونیست شکست نخواهد خورد، بلکه مجاهدان و مبارزان فلسطینی تاکنون با به هلاکت رساندن ده‌ها صهیونیست توانسته‌اند لرزه بر اندام این این رژیم غاصب بیندازند و نظریه امنیتی آن را نقش بر آب کنند.

ملت‌های عربی آینده‌ای درخشان برای انقلاب اسلامی ایران متصور هستند
این کارشناس مسائل سیاسی عراق در ادامه گفت: انقلاب اسلامی ایران در امتداد نهضت امام حسین (ع) در سرزمین کربلا است و امروزه ملت‌های عربی صرف‌نظر از حاکمان خود، آینده‌ای درخشان برای انقلاب اسلامی ایران به لطف مقاومت و پایداری و ایستادگی آن در برابر دشمنان و جریان‌های اطلاعاتی بیگانه متصور هستند.
محمدعلی الحکیم تاکید کرد: تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، مسئله فلسطین تقریبا فراموش شده بود، چرا که اقداماتی در زمینه فرآیند صلح و عادی‌سازی روابط کشورهای عربی و اسرائیل به‌ویژه پس از پیمان «کمپ دیوید» در جریان بود، اما امروز به فضل مقاومت و ایمان راسخ مبارزان فلسطینی به خدا و توکل به ذات مقدس حق تعالی و ایستادگی آن‌ها در مقابل رژیم اشغالگر صهیونیستی، مسئله قدس و فلسطین به اولویت رسانه‌ها تبدیل شده است.
وی اضافه کرد: رژیم اشغالگر صهیونیست‌، سیاست‌ها و اقدامات خود برای تغییر هویت قدس و نابودی مسجد‌الاقصی را گسترش داده است، اما تا زمانی که بیداری اسلامی، عشق به وطن و سرزمین در میان امت عربی و اسلامی باشد این امر هرگز محقق نخواهد شد.
این تحلیلگر سیاسی عراق در ادامه اظهار کرد: محور مقاومت امروز نیازمند شعار‌های جدیدی همچون «هر روز؛ حمایت از مقاومت» است، زیرا محور مقاومت امروز نه فقط در فلسطین بلکه در سراسر جهان اسلام نیازمند حمایت مالی، سیاسی، تسلیحاتی و رسانه‌ای است و سقوط قدس یک رسوایی برای نسل اسلامی جدید خواهد بود.
مدیر خبرگزاری النخیل عراق الحکیم با اشاره به این که نهضت امام خمینی(ره) به ما درس شهامت و پایداری داد، گفت: نهضت امام راحل به ما یاد داد که چگونه در برابر دشمن وحشی همچون اسرائیل که به هیچ ارزش و اصول اخلاقی پایبند نیست، مقاومت و ایستادگی کنیم.
وی در ادامه به سکوت شرم‌آور کشورهای عربی نسبت به مسئله فلسطین، در سایه تبانی غربی‌ها اشاره کرد و گفت: یکی از طرف‌های فلسطینی با رژیم اسرائیل که درصدد تحقق اهداف امنیتی و نظامی خود است، همکاری می‌کند، اما به یاری مقاومت، هیچ یک از آرمان‌های صهیونیست‌ها در منطقه تحقق نمی‌یابد.
مدیر خبرگزاری النخیل در پایان گفت: محور مقاومت خاری بر چشمان رژیم اسرائیل است و این محور توانست که عزت و اعتبار را به عرب‌ها و مسلمانان برگرداند و مانع از فراموشی مسئله فلسطین شود، این در حالی است که برخی حاکمان مستبد عربی به صورت مخفیانه در صدد عادی‌سازی روابط خود با اسرائیل هستند.

captcha