«شرح اين عاشقی ننشيند در سخن»/ گزینه‎های یک ملت در برابر «تازه‎آمده»ها
کد خبر: 3572788
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۹
شکوه پابرجا/ گزارش مشروح ایکنا از راهپیمایی 22 بهمن؛

«شرح اين عاشقی ننشيند در سخن»/ گزینه‎های یک ملت در برابر «تازه‎آمده»ها

گروه سیاسی: امروز گویی انقلاب روح جدیدی گرفت و البته هرگاه دشمن زیاده‎گویی کرده همین بوده و مردم روح تازه‎ای را به جان انقلاب دمیده‎اند؛ اینجا انقلاب است و گرمای نفس تک تک انقلابیون پاسخ محکمی بر گزینه‌های روی میزی است که سال‎هاست خاک می‎خورد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، امروز جمعه ۲۲ بهمن 1395، ایران اسلامی شاهد جشن ملی سی و هشتمین بهار انقلاب بود؛ امروز و در جشن 38 سالگی پیروزی انقلاب اسلامی، مردم شریف ایران، به طور همزمان در تهران و ۵ هزار نقطه دیگر، با آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی تجدید بیعت کردند.
امروز همانند سال‌های قبل، مردم شریف ایران، فریاد وحدت و همدلی خود را به رخ جهانیان کشیدند تا ثابت کنند در هر شرایطی پشتیبان نظام و انقلاب اسلامی خواهند بود و تهدیدهای دشمنان، خللی در عزم آنان برای حمایت از انقلاب ایجاد نخواهد کرد.
۳۸ بهار از عمر انقلاب اسلامی گذشت؛ بهاری که در بهمن شکفت و بهمن «فر ایمان ما» شد و پیام امام(ره) یعنی «استقلال و آزادی» بر جانها نشست. امروز مردم، همصدا فریاد بلند پیروزی سر دادند.
در سی و هشتمین بهار انقلاب، همه آنانی که دلشان برای این مملکت می‌تپد، 22 بهمن که نماد اقتدار این کشور است را جشن گرفتند و با کاریکاتورهایی از دشمنان این کشور به صحنه آمدند تا جشن طلیعه 39 سالگی انقلاب پربارتر از همیشه باشد. امروز روز شعر و شوق و شور و شعار در ذهن و دل و جان مردمان ایران زمین بود. از پهنای گیتی عالم، اینجا ایران بود که در اوج و شکوه و در سلامت، خودنمایی می کرد.
در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی راهپیمایان در سراسر کشور، راهپیمایی خود را به مسیر پیروزی اهداف انقلاب اسلامی و مطالبات نظام جمهوری اسلامی ایران ختم کردند. امروز شاهد نمایش قدرت در برابر دشمنان از سوی مردم شریف ایران بودیم؛ اقتدار در برابر دشمنانی که هنوز پایبندی مردم به آرمان‌های انقلاب اسلامی را درک نکرده‌اند.
«شرح اين عاشقی ننشيند در سخن»/ گزینه‎های یک ملت در برابر «تازه‎آمده»ها
این حضور تنها چند روز بعد از تهدیدات پوشالی سردمداران تازه‌کار آمریکا صورت گرفت تا علاوه بر مشت محکم بر دهان یاوه‌گویان، لبیک محکمی به سخنان چند روز قبل رهبر معظم انقلاب در دعوت از مردم برای پاسخ محکم به سخنان دونالد ترامپ باشد؛ امروز به خوبی پاسخ کوبنده ای به رجزخوانی‌های ترامپ، رئیس‌جمهور تازه به دوران رسیده آمریکا و هم‌پیمانانش داده شد و مردم نشان دادند با همین ایستادگی‌ها، دشمنان کشور را به زانو در خواهند آورد. ملت بزرگ ایران و انقلاب اسلامی همواره از سوی دنیا مورد هجمه قرار می‌گیرند اما مردم ایران اسلامی، امروز نشان دادند هوشمندتر از آن هستند که در مقابل چنین رجزخوانی‌های تسلیم شوند.
امروز برای همه یک معنی داشت و آن اینکه همگی پشتیبان انقلاب هستیم و راه بنیانگذار انقلاب را ادامه می‌دهیم و انشاءالله این پرچم را به دست صاحبش خواهیم رساند.
امروز به شکرانه ورود انقلاب اسلامی به سی و نهمین سال خود، ملت غیور و انقلابی، یکپارچه و متحد به خیابان‌ها آمدند تا سرود وحدت سر دهند؛ سرودی به بلندای ایمان و به عمق معرفت. گام های استوار و شعارهای معناداری که هر سال ۲۲ بهمن از دانه دانه مرواریدهای انقلاب به گوش جهانیان می‌رسد و آری؛ هر یک از آحاد ملت در این دریای خروشان انقلاب همچون مرواریدی درخشان سپهر ایران اسلامی را نه در ۲۲ بهمن هر سال، بلکه در پیچ و خم‌های گاه و بیگاه این سال‌ها نورانی کرده‌اند.
امروز، همه مردم عزیز ایران اسلامی، با حضور حماسی خود، این موضوع را به همه جهانیان یادآوری کردند که همانگونه در طول 38 سال گذشته پشتیبان انقلاب اسلامی بوده‌اند همچنان صبورانه و بردبارانه پای این انقلاب خواهند ایستاد و به آرمان‌های انقلاب وفادار می‌مانند؛ این ترنم موسیقی انقلاب بود که همه را وجد آورد و این موسیقی، چه زیبا و شنیدنی بود.
۲۲بهمن امسال، مردمان همه استان‌های و شهرستان‌های کشور، از هر قوم و نژاد و مذهب، نشان دادند که شکوه و عظمت این سرزمین را بر لوح جان دارند و در برابر تهدیدات جهانخواران و مخصوصا آمریکا پشت انقلاب را خالی نخواهند کرد و تا ابد انقلاب خواهند ماند.
امروز جشن تولد انقلاب، جشن حضور، جشن همدلی، وحدت و یکپارچگی، عزت و سرافرازی وطن و جشن بزرگ ملت ایران بود. امروز مردم شریف ایران اسلامی آمدند تا نشان دهند ایران همیشه در اوج، کمال و غرور محض است.
بیش از ۶ هزار عکاس، فیلمبردار و خبرنگار این رویداد مهم را در اقصی نقاط کشور پوشش خبری دادند و برخی رسانه‌های معتبر جهان، راهپیمایی سراسری و میلیونی ملت ایران را به صورت زنده پخش کردند.
مردم شریف تهران نیز همگام با سایر هم‌وطنان، در این هوای سرد آمدند تا فریاد انقلابی بودن خود را به رخ جهانیان بکشند و اوج عشق و دلدادگی به این میهن عزیز را نمایش دهند. ساعات آغازین صبح روز جمعه بود و کوچه و خیابان هنوز خلوت بودند اما زمزمه‌ها کم کم به گوش می‌رسید. جابجایی پرچم‌ها. آوردن ماکت‌ها. مرتب کردن پلاکاردها. دسته‌بندی تصاویر و دست نوشته‌ها. تمرین شعرها و شعارها. هماهنگی آهنگ‌ها و نواها، از تصاویر زیبای همبستگی مردم در نقطه آغازین راهپیمایی ۲۲ بهمن بود.
هنوز ساعت ۹ نشده بود اما بی‌قراری آنان که هر ساله در این روز در خیابان های منتهی به میدان آزادی، قرار محکمی با انقلاب دارند خبر از موج خروشانی می‌داد که تنها می‌توان آن را از دریای بیکران انقلاب انتظار داشت. ملت همیشه در صحنه و بصیر ایران اسلامی که شب گذشته با گلبانگ تکبیر خود، یاد شعارهای انقلابی سال ۵۷ و پیروزی انقلاب را به رهبری حکیمانه امام خمینی کبیر(ره)  گرامی داشتند، امروز آمدند تا لحظه‌های ناب دیگری از انقلاب اسلامی را در تاریخ نظام مقدس جمهوری اسلامی ثبت کنند و امروز اندک اندک جمع مستان رسیدند هرچند «شرح اين عاشقی ننشيند در سخن».
جامعه قرآنی نیز همچون گذشته، امسال نیز به خیل عظیم مردم در راهپیمایی پیوستند؛ وعده گاه مدیران، اساتید و جامعه قرآنی در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن، ضلع شمال شرقی تقاطع نواب ـ آزادی بود.
«شرح اين عاشقی ننشيند در سخن»/ گزینه‎های یک ملت در برابر «تازه‎آمده»ها
جشن ویژه سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در تهران با حضور میلیونی اقشار مختلف مردم، مسئولان لشکری و کشوری، سفرا، کارداران، وابستگان نظامی کشورهای خارجی در ایران و نیز مهمانانی از کشورهای مختلف از ساعت ۹:۴۵ دقیقه آغاز شد.
این مراسم با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید توسط یکی از قاریان بین‌المللی با حضور مسئولان لشکری و کشوری، سفرا، کارداران و وابستگان نظامی کشورهای خارجی مقیم و میهمانان خارجی آغاز شد.
مردم عزیز تهران از مسیرهای ده‌گانه شامل مسجد امام حسین(ع)، مسجد جامع ابوذر، مسجد امام هادی(علیه‌السلام)، مسجد دارالسلام، مسجد الجواد(علیه‌السلام)، مسجد حضرت امیر(علیه‌السلام)، مسجد حضرت ابوالفضل(علیه‌السلام)، مسجد جامع امام سجاد(علیه‌السلام)، مسجد امام جعفر صادق(علیه‌السلام)، خود را به میدان آزادی رساندند تا همانند سی و هشت سال گذشته نان دهند که بر پیمان خود در همراهی با انقلاب اسلامی استوارند.
مسیرهای ده گانه اعلام شده برای راهپیمایی ۲۲ بهمن در تهران شاهد حضور پرشور و با شکوه مردم بود. شعارها، نغمه ها، پلاکاردها و تصاویر حاکی از آن است که این انقلاب هنوز بعد از ۳۸ سال پشتیبانان قرص و محکم دارد. نه برخوردهای سرد و سخت دشمنان و نه سرمای زمستانی ذره ای تردید به دل عاشقان انقلاب راه نداده است.
امروز گویی انقلاب روح جدیدی می گیرد و البته هرگاه دشمن زیاده گویی کرده همین بوده؛ مردم روح تازه ای را به جان انقلاب دمیده اند؛ اینجا انقلاب است و گرمای نفس تک تک انقلابیون پاسخ محکمی بر گزینه های روی میزی است که سالهاست خاک می خورد.
در  مسیرهای مختلف راهپیمایی در تهران، غرفه‌های مختلف فرهنگی برپا شده بود و هنرمندان، خوشنویسان، و فعالان مختلف فرهنگی برنامه‌های خود را برای مردم به نمایش می‌گذاشتند. از جمله در برخی غرفه‌ها، کاریکاتورهایی از رئیس جمهور آمریکا و رؤسای سابق جمهور این کشور، قابل مشاهده بود.
در غرفه‌های هنری و فرهنگی نیز نمایشگاه‌های عکس و نقاشی به چشم می‌خورد. در یکی از غرفه‌ها تصاویر مدافعان حرم به تصویر کشیده شد و تصاویر شهدای آتش نشان حادثه پلاسکو نیز زینت بخش یکی از مسیرهای راهپیمایی شده است.
در یکی از طومارهایی که در طول این راهپیمایی به چشم می خورد، راهپیمایان جواب خود به سخنان خصمانه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا را اعلام می کردند و به گستاخی های وی پاسخ می دادند و راهپیمایان بر ایستادگی خود در مقابل این سخنان تأکید می‎کردند.
حضور آتش‌نشانان با لباس فرم مخصوص خود از تصاویر چشم‌نواز این مراسم بود. همچنین هنرمندان، ورزشکاران دانشجویان، طلاب، جانبازان، ورزشکاران، در کنار مردم نشان دادند که به ایرانی بودن خود افتخار می‌کنند و امروز همه ما یک خانواده به وسعت ایران و ایرانی هستیم و اگر هم مشکلی وجود داشته باشد امروز مشکلات به فراموشی سپرده می‌شود و امروز برای مبارزه با استکبار با هم متحد هستند.
غرفه فعالان قرآنی، غرفه مبارزه با ربا، ایستگاه هنر انقلاب، غرفه دانشگاه علوم قضایی، ار جمله غرفه های برپا شده در حاشیه این مراسم بود. در دستان راهپیمایان تهرانی پلاکاردهایی وجود داشت که شعارهایی نظیر «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «لبیک یا خامنه‌ای»، «تا آخر ایستاده‌ایم»، «الله اکبر»، «اجازه نفوذ نمی‌دهیم»، «هیهات منا الذلة»«مرگ بر ترامپ»، «تا آخر ایستاده‌ایم»، «الله اکبر»، «ترامپ متشکریم» و ... قابل مشاهده بود.
در میدان آزادی، صدای دانش‌آموزان تهرانی با نوای «بهمن خونین جاویدان» در کنار این سیل خروشان مردم، همانند قطرات باران، همبستگی خود با این انقلاب عظیم و مردمی را نشان دادند.
حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران نیز در مسیر راهپیمایی همراه با مردم تهران به سمت خیابان آزادی و میعادگاه عاشقان انقلاب رهسپار شد.
دکتر روحانی در مسیر راهپیمایی باشکوه مردم تهران در جمع خبرنگاران، با قدردانی از حضور میلیونی مردم در این مراسم در سراسر کشور، اظهار کرد: مردم با حضور گسترده خود بار دیگر به جهانیان نشان دادند که انقلاب زنده است و به سمت اهداف بلند خود حرکت می‌کند

رئیس‌ جمهور حضور میلیونی مردم را نمایش قدرت و اقتدار ملی کشورمان دانست و گفت: مردم به خیابان‌ها آمدند تا به دنیا اعلام کنند که انقلاب اسلامی و راه امام(ره) و مقام معظم رهبری تنها نیست
دکتر روحانی با بیان اینکه حضور مردم در  راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال از پیام خاصی برخوردار است، اظهار کرد: این حضور پاسخ حرف‌های نادرست سردمداران جدید کاخ سفید است و مردم با حضور خود به جهان به دنیا اعلام می‌کنند که باید به ملت ایران با زبان احترام و تکریم سخن بگویند و زبان قلدری و تهدید را به کار نبرند.
اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌حمهور، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه، فرزند رهبر معظم انقلاب، آیت‌الله جنتی، رئیس شورای نگهبان، محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، بیژن زنگنه، وزیر نفت، علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی، غلامعلی حداد عادل، فخرالدین دانش آشتیانی، علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی، علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سردار اشتری، فرمانده نیروی انتظامی، رحمانی فضلی وزیر کشور، عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی، محمود واعظی، وزیر ارتباطات، علی مطهری، محمد نهاوندیان، سردار قاسم سلیمانی، عباس عراقچی، از جمله دیگر مقامات لشکری و کشوری حاضر در جمع راهپیمایان تهرانی بودند
.
در این مراسم قطعنامه‌ای قرائت شد که در بخش‌هایی از آن آمده است:
«اینک در لحظات شورانگیز و شعورآفرین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و طلیعه‌ سی و نهمین بهار عزت و آزادی و در شرایطی که طنین «مقاومت» و «استکبارستیزی» ملت ایران، و پیش روندگی انقلاب اسلامی و استحکام نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، به مثابه یک نظام «قدرتمند»، «پیشرو» و «الگو»، بیش از هر مقطع تاریخی دیگر فروپاشی حاکمیت مستکبران و استقرار «حکومت جهانی مستضعفین» بر زمین را نوید می‌دهد، ما شرکت کنندگان در راه پیمایی باشکوه، سراسری و دشمن شکن ۲۲ بهمن ماه که در تقارن با ایام سوگواری و شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) اهمیت معناداری یافته است، مواضع خود را با بانگ رسای توحیدی «الله اکبر» و «خامنه‌ای رهبر» به جهانیان اعلام می‌داریم:
امت مؤمن و ولایت‌مدار ایران، ضمن تجدید بیعت و میثاق استوار با آرمان‌های بلند بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، تبعیت از رهنمودهای مقام معظم رهبری (مدظله العالی) را رمز موفقیت و تضمین پیش روندگی انقلاب اسلامی دانسته و بر پایبندی و اعتقاد به اصل ماندگار و مترقی «ولایت فقیه» به عنوان مبنای اساسی عزت و اقتدار ایران اسلامی تاکید می نماید.
ملت آگاه و رشید ایران اسلامی، حفظ نظام اسلامی و اعتلای آن را بزرگترین معروف زمان و تضعیف این نظام دینی و مردمی را بزرگترین منکر زمان تلقی نموده و با تأسی به وصایای جاودان حضرت امام (ره) و رهنمودهای حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی، ترویج روحیه و اندیشه انقلابی-گری، پایبندی به مبانی و ارزش‌های اساسی اسلام و انقلاب و حفظ همبستگی و "وحدت ملی" را تکلیف شرعی آحاد مردم، مسئولین و جناح‌های وفادار به انقلاب و رکن رکین موفقیت‌ها و پیروزی‌های ملت ایران دانسته و هرگونه اقدام و عمل تفرقه‌افکنانه را شدیداً محکوم می‌نماید.
ملت انقلابی و بصیر ایران اسلامی، امریکا را همچنان دشمن شماره یک خود دانسته و با تأسی به منویات و هشدارهای مقام معظم رهبری (مدظله العالی) برای جهاد کبیر و مقابله با راهبرد رخنه و نفوذ دشمن در ارکان نظام و تضعیف اراده ملی، تلاش‌ها و اقدامات نهادهای امنیتی و اطلاعاتی در تحقق یافتن امنیت ملی ممتاز در کشور و منطقه پرآشوب فعلی را مورد تحسین قرار داده و آمادگی خود را برای رویارویی عاشورایی برابر هر تهدید احتمالی اعلام می‌دارد.»
«شرح اين عاشقی ننشيند در سخن»/ گزینه‎های یک ملت در برابر «تازه‎آمده»ها
پایان بخش مراسم راهپیمایی یوم الله 22 بهمن در تهران، سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی بود؛ وی در سخنان خود تصریح کرد: امروز امام خمینی(ره)، آیت الله طالقانی شهید مطهری، شهید بهشتی و هاشمی رفسنجانی و بسیاری از بزرگان، سرداران و دلاوران در میان ما نیستند و زنان و مردان خالص بی توقعی که در سراسر این کشور در شهر و روستا حماسه های بزرگ آفریده اند به دامان رحمت حق پیوسته‌اند، ولی دغدغه ما همه دغدغه سی و هشت سال پیش است؛ دغدغه ما پیشرفت، معنویت، عدالت، آزادی و حاکمیت ملی است و در یک کلمه دغدغه ما تحقق کامل جمهوریت و اسلامیت است؛ همان راهی که به لطف الهی در سی و هشت سال گذشته با افتخار ادامه داده‌ایم و باید با گامهایی بلندتر تا رسیدن به اهداف نهایی ادامه دهیم.
وی افزود: همه آنهایی که امروز به نام اعتلای ایران، اقتدار ملت، پاسداشت میراث و تمدن اسلام و ایران، خواهان پیشرفت و توسعه جای جای این سرزمین هستند، میراث داران واقعی انقلاب هستند؛ همه آنها به انقلابی بودن خود فخر و افتخار می کنند. همه آنهایی که اسلام را دین عدالت، رحمت، آزادگی، دفاع از حق، سلطه ستیزی، انصاف و اعتدال می دانند، فرزندان این انقلاب بزرگ هستند.
رئیس جمهور با بیان اینکه انقلاب ما تنها در حافظه تاریخی ملت ما نیست، یادآور شد: انقلاب ما در سراسر زندگی ما در فرهنگ، سیاست، اقتصاد و همه جای زندگی فردی و جمعی ما حضور دارد؛ آرمان‌ها و اندیشه انقلاب زنده است و زنده باقی خواهد ماند.
رئیس جمهور با بیان اینکه انقلابی بودن، یعنی پویایی بیشتر، مقاومت بیشتر و آزادگی بیشتر، تصریح کرد: انقلابی بودن، با تنگ اندیشی و خودمداری، سازگار نیست؛ انقلاب یک دریا نیست، بلکه رود خروشان جاری است که نسل های امروز و فردا به این رود خروشان می پیوندند؛ امروز روزی است که ما باید انقلاب اسلامی را بیش از هر زمان دیگر تثبیت کرده و آن را تکامل ببخشیم.
با توجه به تقارن مراسم 22 بهمن امسال با روز جمعه، همزمان با پایان این مراسم، در سراسر کشور مراسم سیاسی ـ عبادی نماز جمعه در شهرهای مختلف برگزار شد.
چه شادمانه می‌شویم وقتی تصاویر امروز، ما را به میان مردمانی بُرد که 22 بهمن 57 را رقم زدند و یادآور رزم بی‌دریغ انقلابیون 57 بودند و اینچنین دلدادگان به انقلاب اسلامی را شادمان کردند؛ آری امروز ایران زیباتر از همیشه، قبله امید هر نومید شد.
آری امروز، روز روسفیدی مردم ایران به یُمن حضور گرمابخش آنان در این در روز نمایش عشق به آرمان‌های انقلاب بود و امروز شاهد تجلی باور و خواست ملی ایرانیان برای آزادی و آزادی‌خواهی بودیم و روح حماسی شما مردمان به کسانی که چشم دیدن این حماسه ها را ندارند، نشان داده شد.
از کدام گل واژه‌ها باید کمک گرفت تا عظمت شما مردم عزیز ایران را تفسیر کرد. فقط در پایان می‌توانیم دست به دعا برداریم برای مردمانی که حضور خود را در آینه زلال 22 بهمن نشان دادند و آفرین می‌گوییم به مردمانی که اینچنین قدردان انقلاب هستند و نشان دادند که عشق وطن در کالبد ذهن ماست.


captcha