سید بن طاووس و آیت‌الله مرعشی نجفی زمان استخاره صلوات حضرت زهرا(س) را قرائت می‌کردند
کد خبر: 3573182
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۳
یادداشت وارده/

سید بن طاووس و آیت‌الله مرعشی نجفی زمان استخاره صلوات حضرت زهرا(س) را قرائت می‌کردند

کانون خبرنگاران نبأ: حجت‌الاسلام والمسلمین خادمیان در یادداشتی نوشت: به دستور امام معصوم(ع) مستحب است در وقت استخاره با قرآن، صلوات حضرت زهرا(س) خوانده شود و بزرگانی چون سید بن طاووس و مرحوم آیت‌الله مرعشی نجفی رحمت‌الله علیهما با این دعا استخاره می‌کردند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین خادمیان، استاد حوزه و دانشگاه و چهره ماندگار تبلیغ به مناسبت فرارسیدن ایام فاطمیه و شهادت حضرت زهرا(س) یادداشتی در اختیار کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، گذاشت.
متن یادداشت به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام و تسلیت
در سایه سار سپهر سیره نورانی حضرت صدیقه شهیده سلام الله علیها موارد ذیل قابل تبیین است:
۱. مرتبت آن مخدّره سلام الله علیها؛ تا آن جا است که؛ به دستور امام معصوم علیه‌السلام؛ در وقت استخاره با قرآن مستحب است چنین گفت: اللهم اِنّی اَساَلُکَ بِحَقِّ فَاطِمَةَ و أَبيها و بَعْلِها و بَنِيها و السِّرِّ المُسْتَودَعِ فيها؛ أَنْ تُصَلِّيَّ عَلي مُحمَّدٍ و آلِ مُحمَّدٍ و أَنْ تَفْعَلَ بِي مَا اَنْتَ أَهْلُه و لا تَفْعَلْ بِي ما أَنا أَهلُه.
این حقیقت درباره احدی از معصومین وارد نشده است و بهترین دعای استخاره همین است و بزرگانی چون سید بن طاووس و مرحوم آیت الله مرعشی نجفی رحمت الله علیهما با این دعا استخاره می نمودند.

۲. حضرت فاطمه علیهاالسلام ؛ تنها شخصیتی است که بنا به فرموده امام صادق علیه‌السلام تسبیحات آن حضرت؛ ثواب هزار رکعت نماز مقبول دارد و کسی که این تسبحات را ترک کند شقی و بدبخت نامیده می‌شود و این فضیلت برای احدی مثبوت نیست.
۳. شعار حضرت امیر المومنین علیه السلام که "فزت و رب الکعبة" را شنیدیم ولی از شعار عمیق حضرت زهرا سلام الله علیها غافل هستیم که بسیار عجیب است؛ که عرضه می دارد : "الیک ربی لا الی النار" تمام ابعاد زندگیم به سوی تو بود نه به سمت آتش!
و این برترین تعلیم برای زندگی درست است؛ تا همگان بیاموزند و بنگرند در مشارطه؛ مراقبه؛ محاسبه؛ معاتبه و ...  به سمت رب هستند یا به سمت آتش!!!
۴. یگانه شخصیتی که وارد محشر می شود و همگان باید؛ هم چشم ببندند و هم سر به زیر بیندازند حضرت زهرا سلام الله است و دیگر کسی دارای این عظمت مقام نیست.
در وصف این صحنه جملات محیّر العقول ذیل مثبوت است:
وقتی آن حضرت وارد بهشت می شود دنباله چادر آن مخدره؛ بر روی پل صراط کشیده می شود که یک طرف آن در دستان حضرت زهرا سلام الله و تار و پود آن در دستان محبان آن حضرت و منادی ندا می دهد: یا اَیُّهَا المُحِبُّون لِفاطِمَة تَعَلَّقُوا بِأَهدابِ مِرطِ فَاطِمةَ و هیچ محبی نیست مگر در دست او تار و پود چادر بهشتی فاطمه سلام الله است.
۵. در مظلومیتش همین بس که تنها مظلومه ای است که گرفتار ظالمانی بود که حتی به طبیب اجازه ندادند آن حضرت را معاینه و درمان کند و دارویی برای تسکین دردهای حضرت تجویز نماید. در حالی که سایر معصومین علیهم السلام اجازه بهره مندی از طبیب را داشتند و این یعنی؛ مظلومیت حضرت ام ابیها از سایر اهل البیت علیهم السلام  بیشتر و ظلم قاتل او از قاتلان دیگر شدیدتر است.
۶. در وصف آن حضرت ثبت شده "صارَت کالخَیال" یعنی طوری آن حضرت را زدند بدنش چنان تحلیل رفت و ضعیف گشت؛ به گونه ای که گویا اصلا حضرت در این دنیا نبوده اند؛ فتامل
۷. در زیارت نامه ماثور ایشان می خوانیم "السلام علیک ایَّتُها المُضْطَهَدةُ المَقْهُورَة"
یعنی سلام بر بانویی که آن قدر با لگد او را زدند که استخوان بدنش چون گندم زیر آسیاب نرم شد.
۸. به گونه ای حضرت را آزار دادند که خطاب به جناب عزرائیل علیه السلام فرمود: یا قابضَ الاَرواح عَجِّل بِی و لا تُعَذِّبْنِی: زود جانم را بگیر این بدن دیگر طاقت جان کندن ندارد !!!
۹. در لحظه احتضار حضرت زهرا سلام الله علیها؛ چنان بوی خوشی همه فضا را پر کرد که هیچ عطری به خوشبویی آن نبود: و َوَجَدُوا رَائِحَةً طَيِّبةً كَأطْيَبِ ما يَكونُ مِن الطِّيبِ .
۱۰. از متون روایاتی وارده مانند کلام امام صادق علیه السلام این استظهار می شود؛ افراد ذیل در تشییع و نماز آن حضرت شرف حضور داشته اند: اولاد آن مخدره سلام الله علیهم؛ سلمان؛ ابوذر؛ مقداد؛ عقیل؛ عباس بن عبدالمطلب؛ زبیر ؛ اسماء ؛ فضه و...
۱۱. در نماز به آن حضرت جبرئیل و ملائکه مقربین به امیرالمؤمنین اقتدا نموده و بر حضرت زهرا سلام‌الله؛ تکبیر گفتند.  
۱۲. در متن روایت؛ صراحتا اعلام شده مزار حضرت زهرا سلام‌الله علیها؛ تا روز برپایی قیامت مخفی است و حتی در عصر ظهور فرزندش امام زمان عجل‌الله نیز  آشکار نمی‌گردد و این یعنی حضرت زهرا سلام‌الله؛  تنها مظلومه‌ای است که در عصر ظهور هم؛  ظالمان به او ؛ باید بی آبرو و ملعون بمانند؛ فتامل!!!
والله المستعان
سید حسین خادمیان

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۲
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۱۳۹۵/۱۱/۲۴ - ۱۰:۰۸
0
1
به جز جناب خادمیان چرا از صاحب نظران خبره و صاحب نام یاداشت نمی گذارید! در دانشگاه هم استاد قرآن و معارف زیادند و در ایکنا مهجور
هادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۱۱/۲۴ - ۱۱:۲۹
0
1
مثل همیشه بی نظیر
captcha