نکات تفسیری با بیانی شیوا در «شور و نور» رادیو ایران + صوت
کد خبر: 3573359
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۰

نکات تفسیری با بیانی شیوا در «شور و نور» رادیو ایران + صوت

گروه فعالیت‌های قرآنی: در برنامه «شور و نور» رادیو ایران، آیاتی از قرآن، پخش و نکات تفسیری مختصری از آنها به مخاطبان ارائه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سال 90 برنامه‌ای با عنوان «شور و نور» به تهیه‌کنندگی وحید بیات از رادیو ایران به مخاطبان ارائه شده و تا امروز نیز ادامه دارد.
تهیه‌کننده این برنامه در گفت‌وگو با ایکنا به ارائه جزئیاتی از این برنامه پرداخت و بیان کرد: پخش این برنامه از سال 90 شروع شده و از ابتدای قرآن شروع به کار کردیم به این صورت که هر روز یک یا چند آیه براساس موضوع برنامه مطرح و شرح و توضیح مختصری از آن آیه یا آیات به مخاطبان ارائه می‌شود و در حال حاضر نیز به توضیح آیات سوره جاثیه رسیده‌ایم.

وحید بیات رادیو قرآن
تهیه‌کننده برنامه شور و نور در ادامه افزود: یک آیه می‌تواند یک موضوع داشته باشد و به همان پرداخته شود و ممکن است چند آیه دارای یک موضوع باشند، لذا ممکن است در هر جلسه به توضیح مختصر یک یا چند آیه پرداخته شود، همچنین در این برنامه بنا بر این است که هر موضوع در یک جلسه بحث شود، اما در موارد بسیار اندک ممکن است، توضیح یک موضوع در یک جلسه تمام نشود.
بیات در مورد نحوه ارائه نکات پیرامون آیات بیان کرد: هدف از این برنامه، ارتباط دادن آیات با مسائل و مشکلات روزمره است در واقع نکات تفسیری آیات با توجه به زندگی امروزی به مخاطبان ارائه می‌شود، مثال‌هایی که زده می‌شود در موضوعات مختلف و از زندگی عادی است و گاهی هم مباحث علمی با توجه به آیات مطرح می‌شود.
نکات تفسیری با بیانی شیوا در «شور و نور» رادیو ایران + صوت
وی در مورد کارشناس و مجری این برنامه گفت: کارشناسی برنامه برعهده «علیرضا فتحی‌پور» است که رشته دانشگاهی ایشان نیز مرتبط با مباحث قرآنی نبوده، اما وی از پژوهشگران علوم قرآنی است. فتحی‌پور، موضوعات متنوع را با مثال‌های روزمره بیان می‌کنند و مصادیق آنها را از آیات استفاده می‌کنند.
یادآور می‌شود، این برنامه هر شب از ساعت 20:55 تا 21، از رادیو ایران به مخاطبان ارائه می‌شود.
یکی از قسمت‌های برنامه شور و نور
کد

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۱۱/۲۴ - ۱۲:۱۴
1
1
از معرفی این برنامه موجز و موثر متشکر
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۰ - ۱۹:۱۷
0
1
این برنامه بسیار عالی است
همایون
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۲/۰۱/۰۱ - ۱۲:۰۹
0
0
شورونوریعنی قشنگ ترین قشنگها
captcha