آیت‌الله خسروشاهی مدافع حریم انقلاب بود
کد خبر: 3573555
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۵
درمحضرعلما/حجت‌الاسلام خاموشی:

آیت‌الله خسروشاهی مدافع حریم انقلاب بود

کانون خبرنگاران نبأ: رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: آن بزرگوار در خط امام خمینی(ره) قبل انقلاب و در صف علما هنگام انقلاب و در زمان دفاع مقدس از کسانی بودند که مدافع حریم انقلاب و تجهیز کردن طلاب و رزمندگان برای رفتن به جبهه‌‌های نبرد بودند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، در سلسله گزارشات در محضر علما این بار به گوشه‌ای از زندگی مرحوم آیت‌الله سید ابراهیم  خسروشاهی می‌پردازیم و با حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی مصاحبه‌ای داشتیم.



حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و شاگرد آیت‌الله سید ابراهیم خسروشاهی در گفتگو با کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، گفت: آیت‌الله خسروشاهی از شاگردان زبده و متخصص در زمینه فلسفه، حکمت و تفسیر از شاگردان مرحوم علامه طباطبایی و هم‌چنین در فقه و اصول از محضر امام خمینی(ره) بهره‌مند شده بودند؛ اهل عمل بودن ویژگی بارز ایشان بود و  اهل عمل بودن ایشان تأثیرش بیشتر از سخنانشان در ما بود.


رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: بنده در دهه شصت توفیق داشتم در مدرسه عالی شهید مطهری بعضی از کلاس‌ها را از محضرشان استفاده کنم در همان زمان این بزرگوار حضورشان خط و رفتار معنوی را به ما بیشتر القاء می‌کرد و ما از محضرشان بهره‌مندی زیادی داشتیم.

نقش آیت‌الله خسروشاهی در انقلاب
حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی گفت: آن بزرگوار در خط امام خمینی قبل انقلاب و در صف علما هنگام انقلاب و در زمان دفاع مقدس از کسانی بودند که مدافع حریم انقلاب و تجهیز کردن طلاب و رزمندگان برای رفتن به جبهه‌‌های نبرد بودند.

اگر بخواهید آیت‌الله خسروشاهی را در یک جمله معرفی کنید چه می‌فرمایید؟


حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی در پایان در یک جمله آیت‌الله خسروشاهی را معرفی کرد و افزود:
آیت‌الله خسروشاهی، سالک إلی الله بودند.

علیرضا برومند

captcha