نگاهی به طرح کمیسیون آموزش عمومی قرآن
کد خبر: 3574494
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۴

نگاهی به طرح کمیسیون آموزش عمومی قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی: حوزه علمیه استان مرکزی در کمیسیون آموزش عمومی قرآن شورای توسعه فرهنگ قرآنی، طرح آموزش قرآن به طلاب طرح امین را مصوب کرده است.

حجت‌الاسلام علی شفیعی، معاون تبلیغ و آموزش کاربردی حوزه علمیه استان مرکزی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، گفت: با توجه به عضویت حوزه علمیه در کمیسیون آموزش عمومی قرآن شورای توسعه فرهنگ قرآنی، برنامه‌های آموزشی متناسب با کمیسیون را در سه شهرستان اراک، خمین و ساوه برگزار می‌کنیم. 
وی با بیان اینکه دوره آموزشی شهرستان‌های ساوه و زرندیه در ساوه، خمین، دلیجان و محلات در خمین برگزار می‌شود، تصریح کرد: دوره آموزشی قرآن ویژه 290 طلبه علاقمند و مبلغ طرح امین؛ طرح مصوب کمیسیون آموزش عمومی قرآن، در مدارس طی روزهای پنج‌شنبه و جمعه، پنجم و ششم اسفندماه در کانون امام خمینی(ره) اراک اجرا می‌شود. 
حجت‌الاسلام علی شفیعی اظهار کرد: اعتبار در نظر گرفته برای طرح آموزش مبلغان طرح امین یک میلیون و پانصد هزار تومان است و باقری، فروهر و بیاتی از اساتید حوزه علمیه قم آموزش را برعهده دارند، طرح امین ویژه مدارس چند سالی است که با حضور طلاب حوزه علمیه انجام می‌شود، اما به منظور ارتقای این طرح و تقویت زیرساخت‌ها و رفع نواقص، طرح آموزش قرآن روحانیون نیز در دستور کار قرار گرفت. 
این مقام مسئول ادامه داد: طرح امین دارای شاخص‌های 10 گانه  قرآن و نماز، محبت به خدا و اهل بیت(ع)، امر به معروف و نهی از منکر، ایمان به غیب، صداقت و راست گویی، وفای به عهد، گناه گریزی، حیا و عفت، ارزش علم و اهمیت عالم و نظام اسلامی، ولایت فقیه و تقلید است که با رویکرد نهادینه کردن باورهای دینی انجام می‌شود. 
وی با تأکید بر اینکه رمز کاهش آسیب اجتماعی در پیاده سازی احکام قرآن و اقامه نماز است گفت: برنامه‌های آموزش قرآن  از نظر ایجاد انگیزه و روش باید مورد توجه قرار گیرد، روحانی که بتواند روش اصولی آموزش قرآن به دانش‌آموزان را اجرا کند قطعاً در در ایجاد انگیزه نیز مفید خواهد بود. 
معاون تبلیغ و آموزش کاربردی حوزه علمیه استان در پایان اظهار کرد: هرسال یکی از شاخصه‌های تربیتی طرح امین در مدارس اجرایی می‌شود. با توجه به آموزش روحانیون در حوزه نماز و قرآن این طرح به صورت جدی در سال تحصیلی 96 – 97 اجرایی خواهد شد.
مطالب مرتبط
captcha