تعامل با سازما‌ن‌های قرآنی و فرهنگی بر غنای فعالیت‌ شورای عالی قرآن شهرداری می‌افزاید
کد خبر: 3574783
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۷
سلیمی:

تعامل با سازما‌ن‌های قرآنی و فرهنگی بر غنای فعالیت‌ شورای عالی قرآن شهرداری می‌افزاید

گروه فعالیت‌های قرآنی: عضو شورای عالی قرآن شهرداری تهران گفت: تعامل با سایر سازما‌ن‌های قرآنی و فرهنگی بر غنای فعالیت‌ شورای عالی قرآن شهرداری می‌افزاید.

عباس سلیمی، پیشکسوت قرآنی و عضو شورای عالی قرآن شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به فعالیت‌های این شورا گفت: نگاهی که در گذشته به شهرداری وجود داشت، نگاه صرفاً خدماتی بود و بحمدالله در طول سال‌های اخیر این رویکرد توسط مدیریت شهرداری تغییر کرد و مسائل فرهنگی در اولویت‌های سازمان قرار گرفته است که جای خوشحالی دارد.
وی عنوان کرد: امیدواریم عزیزان با توجه به امکانات و اختیاراتی که دارند و اشرافی که بر حوزه شهر دارند، بتوانند مشکلات را به خوبی رصد و شناسایی کنند و با استفاده از کارشناسان و صاحب‌نظران اجتماعی راهکار پیدا کنند.
این پیشکسوت قرآنی کشورمان بیان کرد: یکی از مهم‌ترین، زیباترین و مؤثرترین بخش‌های فرهنگی که در این رابطه، شهرداری دارد، همین فعالیت قرآنی است. تشکیل شورای عالی قرآن شهرداری که متشکل از جمعی از اساتید، صاحب‌نظران، پژوهشگران و محققان است، بسیار جای خوشحالی دارد.
وی با اشاره به اینکه جلسات شورا به صورت منظم برگزار می‌شود، عنوان کرد: موضوعات خوبی قبلا توسط دبیرخانه برای جلسات انتخاب می‌شود که موضوعات کاربردی جامعی است. مباحث و نظریات به صورت بسیار آزاداندیشانه در جلسه مطرح می‌شود و تصمیمات خوبی گرفته می‌شود و با اولویتی که معاونت اجتماعی شهرداری برای این کار در زمینه تخصیص بودجه‌ها و اعتبارات قرار داده به خوبی هم اجرا می‌شود.
سلیمی با اشاره به اینکه در تصمیمات و حرکات اعضای شورای عالی قرآن شهرداری، انگیزه‌ای جز خدمت به قرآن به چشم نمی‌خورد، بیان کرد: پس از یک مدت می‌توان با تعامل بیشتر با سایر سازمان‌های فرهنگی و قرآنی کشور بر غنای این حرکت افزود.
وی تصریح کرد: اکثر افرادی که در این جلسات هستند خودشان رؤسا و نمایندگان سازمان‌های قرآنی کشورند، از جمله رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، رئیس فرهنگ‌سرای قرآن، رئیس شبکه قرآن و معارف سیما، اساتید مجرب مثل مسعود وکیل، سیدمهدی سیف و اینجانب و نمایندگان سایر سازمان‌ها و نهادهای قرآنی و این کمک می‌کند که با این برادری و اعتماد متقابل که وجود دارد همه کمک کنند که یک همپوشانی و هم ‌افزایی نیز در رابطه با مسائل قرآنی داشته باشیم.
این پیشکسوت قرآنی کشورمان با اشاره به مصوبات جلسه اخیر این شورا، افزود: در جلسه اخیر این شورا مباحثی پیرامون حمایت از فعالان قرآنی و برپایی دوره آموزشی ویژه مدیران خانه‌های قرآن سرای محله مطرح شد.
وی عنوان کرد: دوره آموزشی متضمن پنج محور اساسی برای بیش از 354 نفر از مدیران که ارتباط مستقیم با مردم و نوجوانان و جوانان طراحی شده و به تصویب رسیده است که به مرحله اجرا درمی‌آید و علاوه بر این موارد در زمینه‌های مختلف دیگر طرح‌ها و ایده‌هایی ارائه شده که دبیرخانه در دستور جلسات آینده خود قرار خواهد داد.
سلیمی اظهار کرد: یکی از مواردی که مورد تأکید معاون اجتماعی شهردار بود و همگی بر آن اتفاق نظر داشتند، بحث تشکیل کارگاه‌های مستقل سبک زندگی اسلامی در سطح شهر تهران بود که از نیازهای ضروری شهر ما بشمار می‌رود.
captcha