افراط و تفریط را نمی‌پذیریم/ لزوم تشكیل بانك اطلاعاتی مناطق محروم فارس
کد خبر: 3574932
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۵
غیاثی:

افراط و تفریط را نمی‌پذیریم/ لزوم تشكیل بانك اطلاعاتی مناطق محروم فارس

گروه اجتماعی: فرمانده سپاه فجر فارس با بیان اینکه نمی‌توانیم نسبت به آسیب‌های اجتماعی که در پیرامون ما اتفاق می‌افتد، بی‌تفاوت باشیم، گفت: افراط و تفریط را نمی‌پذیریم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، به نقل از روابط عمومی و تبلیغات سپاه فجر فارس، سردار سیدهاشم غیاثی، فرمانده سپاه فجر فارس امروز، 27 بهمن در دیدار با جمعی از فعالان و مسئولان گروه‌های جهادی دانشجویی این استان با بیان اینکه نمی‌توانیم نسبت به آسیب‌های اجتماعی که در پیرامون ما اتفاق می‌افتد، بی تفاوت باشیم، گفت: افراط و تفریط را نمی‌پذیریم، سپاه پاسداران بر اساس قانون حافظ انقلاب اسلامی است و مطالبات را در فضایی منطقی از مسئولان کشور پیگیری می کند.

وی با تصریح اینکه یکی از راهبردهای دشمنان انقلاب اسلامی ایجاد روحیه یأس و ناُمیدی در جامعه است، گفت: سیاه نمایی نسبت به سپاه پاسداران در داخل و خارج از کشور به این دلیل است که سپاه پاسداران توانسته مسیر حرکت خودش را مبتنی بر حرکت جهادی، انقلابی و ولایی قرار دهد.

فرمانده سپاه فجر فارس در ادامه سخنان خود با بیان اینکه اردوهای جهادی بهترین بستر برای تربیت مدیران انقلابی است، گفت: حضور دانشجویان مؤمن، متعهد و انقلابی در اردوهای جهادی و محرومیت‌زدایی این باور را در مسئولان به‌وجود آورده که بسیج می‌تواند کارهای به ظاهر غیرممکن را ممکن کند.

وی افزود: برگزاری اردوهای جهادی نباید منحصر به برخی از اوقات سال باشد بلکه باید گروه‌های جهادی ثابت و آماده داشته باشیم تا در زمان نیاز و حوادث به سرعت وارد عمل شوند.

فرمانده سپاه فجر فارس با بیان اینکه پشتیبانی از گروه‌های جهادی را وظیفه خود می‌دانیم، گفت: قرارگاه اردوهای جهادی با هدف پشتیبانی سپاه پاسداران و بسیج از فعالیت‌های گروه‌های جهادی تشکیل می‌شود، البته مسئولیت اصلی حمایت از گروه‌های جهادی بر عهده دولت قرار دارد.

وی ادامه داد: داده‌های موجود که بر اساس شناسایی مناطق محروم و آسیب‌شناسی جمع‌آوری شده‌اند به‌صورت متمرکز و برای ایجاد بانک اطلاعات مناطق محروم استان فارس مورد استفاده قرار بگیرند.

غیاثی اضافه كرد: تشکیل گروه‌های جهادی و برگزاری اردوهای جهادی براساس اولویت‌های برآمده از بانک اطلاعات مناطق محروم استان فارس و با محوریت بسیج سازندگی صورت بگیرند.

وی با تأکید بر اهمیت تعامل بسیج سازندگی و بسیج دانشجویی در برگزاری اردوهای جهادی، گفت: شناسایی و معرفی عرصه‌ها، آموزش دانشجویان، تجهیز گروه‌های جهادی و ایجاد هماهنگی با سایر سازمان‌ها موضوعات مورد توجه سپاه فجر برای تسهیل فعالیت جهادی در استان فارس هستند.

فرمانده سپاه فجر فارس با تصریح اینکه فرهنگ‌سازی در کنار فعالیت‌های جهادی مورد توجه دانشجویان قرار بگیرد، گفت: یکی از رسالت‌های مهم گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی فرهنگ‌سازی و ترویج روحیه جهادی در جامعه است که یکی از راه‌های آن مشارکت مردم مناطق محروم و جوانان در فعالیت‌های جهادی، برگزاری نمایشگاه‌ها و یادواره‌هاست.

وی با تأکید بر اهمیت تشکیل شوراهای اندیشه‌ورز و ارائه ایده‌های نخبگان بسیجی به مسئولان کشور، گفت: مستندسازی از فعالیت‌ها و اردوهای جهادی بسیج دانشجویی، استفاده از ظرفیت صدا و سیما و گروه تلویزیونی بسیج و تلاش بیشتر در راستای محرومیت‌زدایی مورد توجه مسئولان بسیج سازندگی و بسیج دانشجویی فارس قرار بگیرد.

captcha