برگزاری مسابقات قرآن هزینه دارد/ نگران پرداخت مستمری‌ها هستیم
کد خبر: 3575260
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۴
حاشیه اختتامیه مسابقات قرآن سازمان تأمین اجتماعی/

برگزاری مسابقات قرآن هزینه دارد/ نگران پرداخت مستمری‌ها هستیم

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی در اختتامیه هجدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کارکنان سازمان تأمین اجتماعی در مشهد بیان کرد: بخشی از احیای مفاهیم قرآن با برگزاری مسابقات صورت می‌گیرد، البته باید به ظرفیت‌ها و محدودیت‌های سازمان نیز توجه شود زیرا برگزاری این مسابقات هزینه دارد و ما برای پرداخت مستمری‌های سال 1396 نگرانی داریم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، شب گذشته، 28 بهمن‌ماه در مراسم اختتامیه هجدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کارکنان سازمان تأمین اجتماعی، منصور اعتصامی، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی در سخنرانی خود بیان کرد: بخشی از احیای مفاهیم قرآن با برگزاری این مسابقات صورت می‌گیرد که البته در هر کار انسانی، انتقاداتی نیز وجود دارد و برخی انتقادها نیز وارد است اما باید به ظرفیت‌ها و محدودیت‌های سازمان نیز توجه شود زیرا برگزاری این مسابقات هزینه دارد و ما برای پرداخت مستمری‌های سال 1396 نگرانی داریم.
در همین حال، حرف‌هایی در جمع شنیده می‌شد از جمله اینکه برخی از منت‌ گذاشتن مسئولان بر مردم می‌گفتند، بعضی‌ها از تورهای سازمان تأمین اجتماعی و برخی از اختلا‌س‌ها. چند لحظه‌ای که گذشت، یکی از حضار که از کارکنان و شرکت‌کنندگان در مسابقات قرآن بود، خطاب به وی گفت: ما می‌دانیم که مسئولان از جمله خود شما برای برگزاری این مسابقات زحمت بسیاری کشیدید اما پرداخت مستمری به کارکنان ارتباطی ندارد. سازمان تأمین اجتماعی برای 20 رشته ورزشی مسابقه برگزار می‌‌کند، چطور برای آن مسابقات نمی‌گویید کمبود بودجه داریم؟ آیا در شأن کارکنان سازمان است که در دو روز پیاپی و در فصل برف و باران مسابقه برگزار شود؟
اعتصامی در پاسخ بیان کرد: ما نمی‌توانیم بگوییم پرداخت مستمری برعهده ما نیست؛ تک‌تک ما مسئولیم و اصلی‌ترین وظیفه ما پرداخت مستمری است. از طرفی برگزاری مسابقات ورزشی نیز به معاونت اداری و مالی سازمان مربوط می‌شود و به حوزه مسئولیت من ارتباطی ندارد. درباره مسابقات قرآن هم این برداشت شما بود اما در این سه سال مسئولیت من، این مسابقات در همین فصل برگزار شده است و ما اجازه نخواهیم داد که تعطیل شود. آنچه گفته شد، برای این بود که بدانید ما با مشکل مواجه‌ایم.
وی با بیان اینکه برخی با اصل برگزاری مسابقات قرآن مخالف هستند، اضافه کرد: اما این، نظر مسئول ارشد نیست بلکه این مسابقات باید به صورت فأخر و مستحکم برگزار شود. درباره مدت زمان برگزاری هم اگر ما بتوانیم طی دو روز برگزار کنیم چرا به روز سوم برسد؟ بنابراین بهتر است در کمترین مدت به انجام برسد.
اعتصامی گفت: ما در قبال قرآن وظیفه داریم و هر سال هم سعی می‌کنیم کیفیت برگزاری به‌گونه‌ای باشد که گلایه‌ای باقی نگذارد، همان‌گونه که یکی از مزایای مسابقات امسال، برگزاری در محلی نزدیک به حرم مطهر رضوی بود.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی همچنین بیان کرد: انتظار داریم شما مشوق برنامه‌های قرآنی و نماد تبلیغ قرآن باشید و دیگران را به این سمت ترغیب کنید؛ در این‌صورت، کاری بزرگ‌تر از شرکت در مسابقات قرآن انجام داده‌اید.
پس از پایان سخنان اعتصامی، یکی دیگر از حضار نیز از وی خواست تا جلسه‌ای ترتیب داده شود و شرکت‌کنندگان در مسابقات، نقاط ضعف و قوت را به مسئولان انتقال دهند که مورد پذیرش وی قرار گرفت.
از طرفی افرادی همچنان در جمع از سخنان اعتصامی گلایه داشتند و یکی دیگر از حضار نیز پس از پایان مراسم از وی عذرخواهی کرد. اما صرف نظر از همه آنچه که گفته شد، این سؤال همچنان مطرح است که نالیدن مسئولان از کمبود بودجه تا کی ادامه خواهد داشت؟ این اولین بار نیست که مسئولی برای پرداخت پول به مردم به طور رسمی می‌نالد و می‌گوید با مشکل مواجه‌ایم. یک روز برای پرداخت یارانه و بار دیگر برای پرداخت مستمری و برگزاری مسابقات قرآن کریم.
captcha