ابتکار هنرمند مصری در طرح‌های گرافیکی قرآنی
کد خبر: 3575410
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۸

ابتکار هنرمند مصری در طرح‌های گرافیکی قرآنی

گروه بین‌الملل: مهندس معماری اهل مصر، طرح‌های گرافیکی مختلفی را برای برخی آیات قرآن کریم عرضه کرده که مورد استقبال کاربران در شبکه‌های مختلف اجتماعی واقع شده است.

در حال ادیت//معماری که آیات قرآن را با گرافیک تفسیر کرد+عكس
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی الیوم السابع، فرید عماره، مهندس معماری اهل مصر، با استفاده از ابزاری ساده و ناچیز پیام‌های قرآنی نابی را در قالب گرافیک طراحی کرد.
عماره برای اولین‌بار سال 2012 میلادی صفحه‌ای بر روی شبکه اجتماعی «فیس‌بوک» ساخت و طرح‌های خود را در آن به نمایش گذاشت، طرح‌های گرافیکی و تصویرسازی او با استقبال زیادی رو‌به‌رو شد و پس از یک سال، پیشنهادی از سوی دانشکده هنر دانشگاه «وورتسبورگ» آلمان برای نمایش آثار هنری خود در نمایشگاه‌ سالانه این دانشگاه دریافت کرد. آثار او در کتاب این نمایشگاه نیز چاپ و در کتابخانه دانشگاه گنجانده شد.
وی درباره طراحی آیات قرآن با استفاده از هنر گرافیک تصریح کرد: «آیات قرآن کریم، تخیل و تأمل را بی‌هیچ تلاشی در انسان برمی‌انگیزد و احساس می‌کنم که معانی آیات قرآن بر بسیاری از ما پوشیده است، عصر مدرن، روزگار تصویر و عکس بوده و این ابزار من برای بیان ایده‌ها و حرف‌هایم است؛ بنابراین این ایده به ذهنم رسید که می‌توانم با استفاده از تصاویر زیبا و گویا توجه مردم را به پیام‌های قرآن جلب کنم».
عماره در طرح‌های خود از ابزاری ساده استفاده می‌کند چراکه معتقد است با دیدن تصاویر باید خیال و ذهن بیننده برانگیخته شود و او را به تفکر وا دارد، شاید به همین دلیل بوده که او در این طراحی از رنگ سیاه و سفید استفاده کرده است.

captcha