شبکه «القرآن» کربلا بر گفتمان قرآنی روز متمرکز است
کد خبر: 3575492
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۴
حیدر نوری جلوخان:

شبکه «القرآن» کربلا بر گفتمان قرآنی روز متمرکز است

گروه بین‌الملل: مدیر شبکه‌های ماهواره‌ای «کربلاء» تصریح کرد: شبکه ماهواره‌ای «القرآن»(Al Quran TV) شهر مقدس کربلا از آغاز فعالیت، برنامه‌های خود را بر گفتمان قرآنی مطابق با مقتضیات روز که همسو با تفکر و ارزش‌های فرهنگی حاکم بر جامعه باشد، متمرکز کرد.

معاصرسازی گفتمان قرآن؛ مأموریت مهم شبکه «القرآن» کربلا
«حیدر نوری جلوخان»، مدیر مجموعه شبکه‌های ماهواره‌ای «کربلاء»، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با بیان این مطلب گفت: شبکه ماهواره‌ای «القرآن» وابسته به شبکه‌های ماهواره‌ای «کربلاء» است که در 5 مارس 2016 میلادی(اسفندماه 1394) افتتاح شد و ارائه تلاوت شماری از قاریان آغازبخش برنامه‌های این شبکه بود.
وی افزود: در حال حاضر، برنامه‌ریزی برای پخش 24 ساعته این شبکه را آغاز کرده‌ایم و قرار است، در آینده‌ای نزدیک از این شبکه به مدت 12 ساعت برنامه قرآنی و 12 ساعت تلاوت‌های کلام وحی با صوت قاریان برجسته و ممتاز را به روی آنتن ببریم.
حیدر نوری جلوخان در ادامه به اهمیت راه‌اندازی این شبکه‌ ماهواره‌ای اشاره کرد و گفت: ما این شبکه را تأسیس کرده‌ایم تا به بخشی از مسئولیت بزرگ و خطیر خود نسبت به کلام وحی عمل کنیم، در حقیقت شبکه ماهواره‌ای «القرآن»(Al Quran TV) شهر مقدس کربلا از آغاز فعالیت، برنامه‌های خود را بر گفتمان قرآنی مطابق با مقتضیات روز که همسو با تفکر و ارزش‌های فرهنگی حاکم بر جامعه باشد، متمرکز کرد.
مدیر شبکه‌های ماهواره‌ای «کربلاء» تصریح کرد: تلاوت‌های زیادی از قراء مختلف از این شبکه پخش می‌شود، به‌طوری‌که هم‌اکنون بخش اعظم برنامه‌های این شبکه را پخش تلاوت‌های قرآن تشکیل می‌دهد.
حیدر نوری جلوخان اظهار کرد: شبکه ماهواره‌ای قرآن کربلاء هم‌اکنون در حال ضبط ختم قرآن برخی از قراء مشهور عراقی همچون «شیخ میثم التمار»، «حاج اسامه الکربلائی»(قاری و مؤذن آستان مقدس حسینی)، «مصطفی الغالبی»، «رافع العامری»(مدیر مرکز ملی علوم قرآن عراق) و ... است.
وی در پاسخ به پرسشی درباره پخش تلاوت‌های قراء ایرانی از شبکه قرآن کربلا گفت: ما با شبکه قرآن و معارف اسلامی ایران توافق کرده‌ایم که بخش زیادی از آرشیو خود را در زمینه تلاوت‌های قاریان ایرانی در اختیار ما قرار دهد.
جلوخان گفت: شبکه ماهواره‌ای قرآن کربلاء، تلاوت‌های اخیر «حامد شاکرنژاد»، قاری برجسته جمهوری اسلامی ایران در محافل قرآنی استان بصره را ضبط کرده که قرار است این تلاوت‌های زیبا به‌زودی از این شبکه پخش شود، همچنین، تلاوت «کریم منصوری»، قاری بین‌المللی ایران در نخستین گردهمایی بانوان حافظ قرآن عراق در کربلای معلی نیز ضبط شده است که این تلاوت‌ها نیز از این شبکه به روی آنتن خواهد رفت.
حیدر نوری جلوخان در بخش دیگری از این گفت‌وگو به تعامل شبکه قرآن کربلا با سایر شبکه‌های ماهواره‌ای عمومی اشاره کرد و گفت: این شبکه تعامل و همکاری بسیار گسترده‌ای با سایر شبکه‌های ماهواره‌ای به‌ویژه شبکه‌های لبنانی «المنار»، «الصراط» و «الایمان» دارد و توانسته است از طریق تعامل با این شبکه‌ها، از برنامه‌های قرآن آن‌ها استفاده کند.
مدیر شبکه‌های ماهواره‌ای کربلاء با اشاره به این که مدیریت شبکه قرآن کربلا اهتمام ویژه‌ای به جوانان و نوجوانان دارد، گفت: این شبکه اکنون طرحی را با هدف معرفی قاریان عراق حتی قراء سطح متوسط آغاز کرده است که از طریق این برنامه، بخش‌هایی از زندگینامه این قاریان معرفی و سبب تشویق بیشتر آن‌ها به حضور در فعالیت‌های قرآنی می‌شود.
حیدر نوری جلوخان در پایان گفت: شبکه ماهواره‌ای قرآن کربلاء با آستان‌های عتبات مقدسه عراق نیز توافق کرده است که مهم‌ترین جشنواره‌ها، گردهمایی‌ها، دوره‌ها و پایگاه‌های آموزشی را که برای قاریان برگزار می‌کنند، پوشش خبری دهد.
یادآور می‌شود، شبکه‌های ماهواره‌ای کربلاء شامل سه شبکه «کربلاء»، «قرآن» و «السفیر»(انگلیسی‌زبان) است که «حیدر نوری جلوخان» مسئولیت آن را برعهده دارند.
جواد پارسامهر
captcha