اخلاق نیک یادگار و سیره زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) است
کد خبر: 3575574
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۸

اخلاق نیک یادگار و سیره زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) است

گروه معارف: مسئول دفتر نهاد رهبری دانشگاه‌های پیام نور خراسان‌شمالی با بیان اینکه اخلاق و رفتار، انسان‌ها را بزرگ و عزیز می‌کند، گفت: روش زندگی را باید از حضرت فاطمه زهرا(س) الگو گرفت و در زندگی از آن‌ها استفاده کرد.

حجت الاسلام عقیل فرزانه مسئول دفتر نهاد رهبری دانشگاه‌های پیام نور خراسان ‌شمالی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از خراسان شمالی، با اشاره به ایام فاطمیه، در وصف زندگی بانوی برگزیده اسلام، اظهار کرد: سبک زندگی حضرت فاطمه(س) بسیار جای تامل دارد، ایشان 9 سال بیشتر زندگی خانوادگی نداشتند اما در همین زمان محدود بسیار محبوب خداوند بودند.
وی خاطر نشان کرد: هیچگاه ثروت بزرگی را به همراه ندارد بلکه خوب بودن است که شخص را بزرگ و جاودان می‌کند.
حجت الاسلام فرزانه با بیان اینکه پس از گذشت هزار و چهارصد سال، از حضرت فاطمه زهرا(س) به نیکی و به عنوان الگو یاد می‌شود، تصریح کرد: در زندگی کوتاه و سراسر برکت ایشان نبود ثروت، مانعی برای نیک زیستن نبود و ایشان با ساده زیستی مهم‌ترین درس‌ها را به جوامع بعد از خود منتقل کردند.
وی اضافه کرد: ایشان در خانه‌ای بسیار کوچک و در سادگی کامل با کم‌ترین امکانات زندگی کردند و همیشه به فکر نیازمندان بوده‌اند، پس می‌توان با اطمینان گفت ثروت ملاک بزرگ بودن یک شخصی نیست.
مسئول دفتر نهاد رهبری دانشگاه‌های پیام نور خراسان‌شمالی گفت: حضرت فاطمه زهرا(س)، در سن 9سالگی ازدواج کردند اما در همان سن بزرگی خود را به گونه‌ای نشان دادند که تحسین برانگیز است و به عنوان الگوی بانوان دنیا، زندگی پر افتخار ایشان نمونه و بی نظیر است.
captcha