آموزش‌های قرآنی جامعه نیازمند بازنگری کلی است/ قرآن محور پیشگیری از آسیب‌
کد خبر: 3575864
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۸
قربانی:

آموزش‌های قرآنی جامعه نیازمند بازنگری کلی است/ قرآن محور پیشگیری از آسیب‌

گروه جامعه: قاری ممتاز کشور با تاکید بر اینکه باید در نوع آموزش‌های قرآنی جامعه، یک بازنگری کلی انجام شود، گفت: اصلی‌ترین راه‌‌ مقابله با ناهنجاری جامعه، پیشگیری قرآن‌محور است؛ چرا که تقویت باورهای دینی منجر به سالم‌سازی جامعه خواهد شد.

رحیم قربانی، قاری ممتاز قرآن کریم و مسئول سازمان قرآن و عترت بسیج سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به نقش دستگاه‌ها و نهادهای دینی و قرآنی در کاهش و مقابله با آسیب‌های اجتماعی، گفت: جامعه امروز ما به عنوان یک مرکز اسلامی و قرآنی نیازمند این است که به نوع نگرش در قرآن و آموزه‌های قرآنی یک بازنگری کلی داشته باشد.

وی افزود: متاسفانه اکثر فعالیت‌هایی که توسط دستگاه‌های دینی و قرآنی کشور انجام شده تنها معطوف به ظواهر قرآن بوده و از تربیت و سبک زندگی قرآنی که هدف همه ما از ارتباط با قرآن است فاصله گرفته‌ایم. زمانی که این موضوع یک طرف قرار می‌گیرد و کارهای حاشیه‌ای خودش را در فعالیت‌ها نشان می‌دهد، نباید انتظار داشته باشیم که در جامعه و حتی جامعه قرآنی مشکلاتی نداشته باشیم و لذا از هدف دور می‌شویم.

باید آیات قرآن در دل مردم رسوخ کند

قربانی با بیان اینکه باید در نوع آموزش‌های قرآنی در جامعه، مدارس و خانواده‌ها یک بازنگری کلی انجام شود، تصریح کرد: سیره‌ای که ائمه اطهار(ع) در آموزش و تربیت قرآنی داشته‌اند تنها این نبوده که احکام را آموزش دهند؛ لذا جامعه قرآنی و دینی ما باید کاری کنند که آیات قرآن در دل مردم رسوخ کند و مردم با آنها انس بگیرند و در زندگی مورد استفاده قرار دهند.

مسئول سازمان قرآن و عترت بسیج سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ با تاکید بر اینکه بحث‌های آموزشی ما نیازمند نگاه تبیینی و قرآنی است، بیان کرد: دشمنان ما این را فهمید‌ه‌اند که نکته قوت جامعه اسلامی ما، قرآن و آموزه‌های دینی است؛ لذا روی آن برنامه‌ریزی‌های خاصی کرده‌اند که به آن ضربه زده و از نقطه ضعف‌ها بهره ببرند تا چراغ پر‌فروز اسلام یعنی قرآن را خاموش کنند.

کوچکترین ناهنجاری‌ زیبنده جامعه قرآنی و اسلامی ما نیست

وی ادامه داد: اصلی‌ترین راه پیشگیری و مقابله با ناهنجاری و آسیب‌های اجتماعی، پیشگیری قرآن‌محور است؛ چرا که تقویت باورهای دینی منجر به سالم‌سازی جامعه خواهد شد؛ جامعه دینی و قرآنی ما باید بداند که کوچکترین ناهنجاری زیبنده جامعه قرآنی و اسلامی ما نیست؛ لذا باید به آموزه‌ها و تربیت اصیل قرآنی برگردیم.

وی در ادامه از فعالیت‌های خبرگزاری قرآن در خصوص کاهش آسیب‌ها قدردانی کرد و گفت: خداوند در قرآن کریم به نشرکنندگان پیام الهی قسم می‌خورد و در سوره مرسلات یکی از وظایف انسان را این می‌داند که پیام‌های الهی را نشر دهد. مسیر شما مسیر قرآنی است؛ لذا نسبت به سایر خبرگزاری‌ها باارزش‌تر است، این کار هم در دنیا و هم آخرت یک ماندگاری اثرگذار دارد.
captcha