رشد کیفی فیلم‌های سینمایی قابل تقدیر است
کد خبر: 3576022
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۲

رشد کیفی فیلم‌های سینمایی قابل تقدیر است

گروه فرهنگی: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی گفت: رشد کیفی فیلم‌های سینمایی قابل تقدیر است و در بخش سینما اتفاقات خوبی را شاهد بوده‌ایم.

حسین فرخنده، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی، از سرمایه گذاران خواست تا جهت احداث سینما، در شهرستان‌های فاقد سینما دراین استان، با بخش دولتی همکاری کنند.
وی با بیان اینکه از بخش‌های خصوصی در زمینه ساخت و تجهیز سینما، حمایت خواهد شد، تصریح کرد: رغبت سرمایه گذاران جهت حضور و مشارکت نسبت به گذشته در حال پیشرفت است و ساخت سینما در بجنورد، در حال پیگیری است.
وی ادامه داد: اگر در زمینه ساخت مراکز فرهنگی، سرمایه گذاران 50درصد آورده داشته باشند، مراکز دولتی موظف به کامل کردن طرح می‌شوند.
فرخنده اضافه کرد: البته اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به مسئولان مربوطه در شهرستان‌های خراسان‌شمالی اعلام آمادگی کرده که در صورت اختصاص فضای مناسب، جهت احداث سینما و فعالیت‌های هنری، این نهاد برای تجهیز مکان آماده همکاری است.
فرخنده تاکید کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، جهت حمایت از سرمایه‌گذاران در ساخت سینما، آمادگی کامل را دارد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی در بخشی از سخنان خود یادآور شد: برنامه‌های فرهنگی بر اساس درخواست مردم تدوین می‌شود و بر اساس آمار، پربازدیدترین برنامه‌ها در این استان را، فعالیت‌های موسیقی به خود اختصاص داده است.
وی همچنین اضافه کرد: استقبال چشمگیر مردم از جشنواره‌ی فیلم کوتاه در این استان، نشان دهنده‌ی مطالبات فرهنگی مردم از این نهاد است.
captcha