عناوین روزهای هفته «تربیت اسلامی»/ کمبود مربی و مشاور تربیتی
کد خبر: 3576025
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۹
شکوهی اعلام کرد:

عناوین روزهای هفته «تربیت اسلامی»/ کمبود مربی و مشاور تربیتی

گروه جامعه: مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش ضمن اعلام عناوین روزهای هفته تربیت اسلامی گفت: با کمبود مربی و مشاور تربیتی روبرو هستیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مسعود شکوهی، مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش امروز، یکم اسفندماه با حضور در نشستی خبری به اعلام عناوین روزهای هفته تربیت اسلامی و برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این هفته پرداخت و گفت: هفته تربیت اسلامی از هشتم اسفندماه جاری، به یاد شهیدان رجایی و باهنر آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: در این راستا هشتم اسفندماه، روز «امور تربیتی و میثاق با شهیدان رجایی و باهنر و حفظ محتوای انقلابی نظام جمهوری اسلامی ایران» و روز 9 اسفندماه، «امور تربیتی و بزرگداشت نخبگان امر تربیت و اعتلای فرهنگ اصیل اسلامی» نام گرفته است.

شکوهی عنوان روز 10 اسفندماه، را «امور تربیتی و فرهنگ اسلامی - ایرانی، تبیین و حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی» و روز 11 اسفندماه، را «امور تربیتی در سایه تمسک به قرآن کریم و عترت(ع) و ولایت مداری» اعلام کرد و گفت: برای روز 12 اسفندماه عنوان «امور تربیتی و بصیرت افزایی و پویایی در تربیت اسلامی و سواد رسانه‌ای» در نظر گرفته شده است.

وی عناوین در نظر گرفته شده برای روزهای 13 و 14 اسفندماه جاری، را «امور تربیتی و پرورش و شکوفایی استعدادهای دانش آموزان» و «امور تربیتی و تعلیم و تربیت عقلانی بر مبنای سبک زندگی متعالی در قالب هنر، با رویکرد فطرت گرایی توحیدی» اعلام کرد.

وی از کمبود نیروی انسانی در حوزه امور تربیتی و مشاوره خبر داد و گفت: بیش از 10 هزار مربی طی سه سال آینده بازنشسته می‌شوند و ما با کمبود 18 هزار نفری مشاور و 100 هزار نفری مربی روبرو هستیم. در حال حاضر 45 هزار مربی و معاون پرورشی و 18 هزار مشاور در کل کشور مشغول به فعالیت هستند.

شکوهی با بیان اینکه این کمبود نیرو طی سال‌های آینده تا حدی از سوی دانشگاه فرهنگیان مرتفع می‌شود اظهار کرد: در دانشگاه فرهنگیان مربیان به صورت چند وجهی تربیت می‌شوند تا بتوانند نیازهای مختلف دانشجویان را مرتفع کنند.

وی با بیان اینکه براساس سیاست گذاری‌های وزیر آموزش و پرورش و معاون پرورشی فعالیت‌های مرتبط با هفته تربیت اسلامی مستقیما به استان‌ها، مناطق و مدارس محول شده است گفت: فعالیت‌ها تلفیقی از آموزش، پرورش و کادر اداری است.

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه طی سال تحصیلی جاری تلاش کردیم تا نگاه حوزه‌های مرتبط با آموزش و پروش را به سمت تربیت سوق دهیم گفت: شورای سیاستگذاری بزرگداشت هفته تربیت اسلامی تشکیل و شیوه نامه به استان‌ها ابلاغ شده است.

شکوهی از برگزاری همایش تربیت اسلامی در تمامی مناطق کشور خبر داد و گفت: اعتباری بالغ بر 15 میلیارد ریال برای هزینه کرد این ایام در نظر گرفته شده است و از 18 هزار نفر از مربیان و مشاوران تربیتی تقدیر به عمل می‌آید.

captcha