ازدواج مایه آرامش انسان‌هاست
کد خبر: 3576033
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۲

ازدواج مایه آرامش انسان‌هاست

گروه اجتماعی: مسئول دفتر نهاد رهبری پیام نور خراسان شمالی گفت: ازدواج مایه‌ آرامش انسان، تکامل دین و جلوگیری از انحراف در جامعه است.

حجت الاسلام عقیل فرزانه، مسئول دفتر نهاد رهبری پیام نور خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از خراسان شمالی با بیان اینکه ازدواج یک نیاز اساسی برای انسان است، اظهار کرد: جوانان باید برای از بین بردن موانع ازدواج سعی و تلاش خود را بیشتر کنند.
وی بیان کرد: اشتغال به تحصیل، سطح تحصیلات و مسائل اقتصادی از عللی است که جوانان آن‌ها را موانع ازدواج بیان می‌کنند.
حجت الاسلام فرزانه با بیان اینکه این باوری که می‌گویند، فرد مناسبی برای ازدواج وجود ندارد، دیدگاهی اشتباه است که میان جوانان رواج یافته است، تصریح کرد: برخی از موانع موجود شخصی است و بخشی از مشکلات به دست دولت و جامعه حل می‌شود که در جهت رفع آن ها باید برنامه‌ریزی کرد.
وی در ادامه عنوان کرد: بسیاری از این موانع به علت فرهنگ سازی نامناسب رواج یافته که بسیاری از موارد جزئی را به مانعی بزرگ تبدیل کرده است.
مسئول دفتر نهاد رهبری پیام نور خراسان شمالی خاطرنشان کرد: مسائل و مشکلات اقتصادی از زمان‌های بسیار دور هم وجود داشته است اما جوانان باید سطح توقعات خود را کنترل کنند و ملاک خود را بر این قرار دهند که فرد مورد نظر شخصی پر تلاش باشد.
وی با بیان اینکه در ابتدا و آغاز زندگی مشترک سختی‌هایی وجود دارد، اما همیشگی نیست، گفت: اعتقاد بر این است که برکت زندگی در آسان گرفتن آن است و پیشنهاد می‌شود خانواده‌ها ازدواج فرزندان خود را آسان بگیرند.
captcha