شهدا سبک زندگی حسین فاطمه‌(س) را انتخاب کردند/ پلاک گمنامی؛ بالاترین مرحله اخلاص
کد خبر: 3576055
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۳
حجت‌الاسلام دشتی؛

شهدا سبک زندگی حسین فاطمه‌(س) را انتخاب کردند/ پلاک گمنامی؛ بالاترین مرحله اخلاص

کانون خبرنگاران نبأ: عضو هیئت نظارت بر انتخابات استان بوشهر با اذعان بر اینکه تقوا موجب به وجود آمدن انقلاب الهی و قرآن‌محوری در درون انسان‌ها می‌شود، گفت: شهدا سبک زندگی حسین فاطمه‌(س) را انتخاب کردند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، مراسم سخنرانی و سوگواری به مناسبت ایام شهادت امّ ابیها صدیقه کبری زهرای اطهر‌(س) روز یکشنبه یکم دی‌ماه، از سوی هیئت مذهبی منتظران بقیة‌الله (عج) دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در مسجد نبی اکرم(ص) این دانشگاه برگزار شد.
در ابتدای این آئین دانشجویان دانشگاه‌های خلیج‌فارس و علوم پزشکی ضمن ادای احترام به مقام شهید گمنام تدفین در شبستان مسجد نبی اکرم(ص) فاتحه قرائت کردند و سپس در محفل کرسی تلاوت حامد یوسفی حضور یافتند.
حجت الاسلام والمسلمین حسین دشتی، امام‌جمعه موقت بوشهر در ادامه به سه ویژگی و خصوصیات مهم شهدا اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین ویژگی در زندگی شهید بحث تقوا است و کسانی که در راه شهادت قدم برداشتند در حقیقت تقوا را در وجود خود احیا کردند.
وی با بیان اینکه آن چیزی که قرآن به آن تأکید دارد بحث تقوامداری و تعظیم از خدا است، افزود: حقیقت تقوا، خدا‌ترسی است و انسانی که در دل خود ملاحظه جانب خدا را دارد و در برابر خدا تعظیم می‌کند، تجری نمی‌کند و بالعکس انسانی که در زندگی به دنبال غیر خدا و خوشی‌های دنیوی است، از خدا نمی‌ترسد و در برابر خدا جرات دارد.
حجت‌الاسلام دشتی عنوان کرد: مطابق حقیقت معارف دین کسانی که ملاحظه و تعظیم خدا می‌کنند، این انسان‌ها در حقیقت انسان‌هایی باتقوا و مؤمن هستند و لذا در برخی اوقات جهالت‌ها و هوای نفسانی درونی یک شخص بی‌تقوا موجب می‌شود که نسبت به خداوند متعال دست به جسارت بزند.
مدرس حوزه علمیه امام خمینی(ره) بوشهر با بیان اینکه تقوا موجب انقلاب الهی و قرآن محوری در درون انسان‌ها می‌شود، اظهار کرد: شهدا در زندگی خودشان خداوند سبحان را احیاء کردند و لذا همه ما باید خدا را در تمامی ارکان و سبک زندگی خود ببینیم، زیرا تجسم تمام ارزش‌ها خدا است.
وی با اشاره به اینکه امام حسین(ع) فرمود، «آن کسانی که در راه عقیده‌شان مبارزه می‌کنند شهید می‌شوند»، افزود: این مدل سبک زندگی که برگرفته از سیره اهل‌بیت رسول‌الله(ص) است که همانا اوج عبادت، تقوا و معرفت هست در زندگی شهدا  قابل مشاهده است.
عضو هیئت نظارت بر انتخابات استان بوشهر اذعان کرد: امروز انقلاب ما در جهان شعار معنویت، تقوا، خداخواهی و ارزش‌های الهی می‌دهد و شعارها فراگیر شده است و این یکی از ویژگی‌های متمایز انقلاب اسلامی ایران نسبت به دیگر حکومت‌ها است.
وی مجاهدت و جهاد در راه خدا را به عنوان دومین ویژگی شهیدان بیان کرد و گفت: انسان‌های که اهل معرفت، مجاهدت و جهاد در راه خدا باشند کم داریم.
عضو شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر به تاریخ مبارزاتی و سبک زندگی معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران پرداخت و افزود: امام خمینی(ره) انسانی عارف بود که در میادین مبارزاتی حق علیه باطل خود را نشان داد و امام راحل با عرفان در مقابل ظلم ایستاد و ناقوس استکباری حکومت طاغوت شاهنشاهی را خاموش کرد و نور خورشید قرآن و سیره عترت را بر آسمان انقلاب ایران تاباند و پرچم نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی را در کشورمان به اهتزاز درآورد و این حرکت او یک مجاهدت فی سبیل الله است.
حجت‌الاسلام دشتی بیان کرد: امّابیها تنها دختر بازمانده از پیامبر اسلام حضرت محمد مصطفی‌(ص) در بین مسلمانان زمان خود بود و حضرت زهرا(س) تمام خوبی خود را برای مسیر مجاهدت فی سبیل‌الله هزینه کرد و در راه دفاع از دین خدا شهید شد.
امام‌جمعه موقت بوشهر از خود گذشتگی و بریدن از تمامی تعلقات را به‌عنوان سومین ویژگی خاص شهیدان برشمرد و عنوان کرد: شهدا وجود خود را از همه چیز و تعلقات بریدن و گذاشتند و به‌صورت اختیاری به میدان جبهه جهاد و شهادت در راه خدا و حفظ مرزها و دستاوردهای نظام رفتند و اینها راه سیدالشهدا (ع) را رفتند و شهدا سبک زندگی حسین فاطمه(س) را انتخاب کردند.
وی با بیان اینکه انسان می‌تواند در دوران حیات زندگی خود از دنیا بگذرد و همانند یک شهید زنده زندگی کند، گفت: شهدای گمنام انسانی‌هایی هستند که هیچ گاه نمی‌خواهند نام و نشانی از خودشان باقی باشد و پلاک گمنامی بالاترین مرحله اخلاص است و انسان خود را محو در ذات الهی می‌کند تا شناخته نشود و حضرت فاطمه زهرا(س) شهید گمنامی است که قبری از خود به جا نگذاشت و برای دفاع از دین اسلام در راه خدا قیام کرد تا اینکه به شهادت رسید.
یادآور می‌شود، حسین احمدی پور، ذاکر اهل‌بیت(ع) در پایان مراسم سوگواری شهادت ام‌ابیها(س) و گرامیداشت یاد شهدای گمنام به مداحی پرداخت.










حامد فکوری
captcha