بیش از 200 برنامه قرآنی ویژه دهه فجر در بجنورد برگزار شد
کد خبر: 3576066
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۹

بیش از 200 برنامه قرآنی ویژه دهه فجر در بجنورد برگزار شد

گروه فعالیت‌های قرآنی: کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی بجنورد گفت: بیش از 200 برنامه قرآنی ویژه دهه فجر در کمیته قرآن شهرستان بجنورد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی، به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان‌شمالی، مجید باغانی، کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی بجنورد با اشاره به اینکه تمام برنامه‌های دهه مبارک فجر در شهرستان با محوریت قرآن برگزار شد، ادامه داد:مؤسسات و خانه‌های قرآن شهری و روستایی در ایام الله دهه مبارک فجر ویژه برنامه های قرآنی متعددی را اجرا کردند که نونهالان و نوجوانان در این برنامه ها و محافل قرآنی حضوری پررنگ داشتند.
وی با اشاره به اینکه کمیته قرآن شهرستان متشکل از دستگاه‌های فرهنگی در ابتدای ایام الله دهه فجر در شهرستان تشکیل شد و برنامه‌ریزی های لازم جهت اجرای برنامه‌های دهه فجر انجام شد که طبق برنامه ریزی‌های انجام شده برگزاری محافل انس با قرآن در یگان‌های نظامی و انتظامی،برگزاری مسابقات قرآنی و همچنین دیدار با خانواده های قرآنی این یگان‌ها از جمله برنامه‌های دهه مبارک فجر بود.
باغانی افزود: بیش از 50 محفل انس با قرآن در مؤسسات و خانه های قرآن شهری و روستایی شهرستان در ایام دهه مبارک فجر برگزارشد که در پایان با برگزاری مسابقات قرآنی به برندگان این دوره از مسابقات قرآنی دهه فجر جوایزی اهدا گردید.
وی ادامه داد:در راستای ترویج فرهنگ دینی و قرآنی در جامعه اداره تبلیغات اسلامی شهرستان با برگزاری دو کارگاه آموزشی با عنوان سبک زندگی اسلامی  ویژه معلمین و فعالان قرآنی در جهت الگو قرار دادن قرآن در زندگی اجتماعی گام مهمی برداشته شد.
باغانی به برگزاری کرسی های تلاوت متعدد  در دهه مبارک فجر اشاره کرد و خاطرنشان کرد:حضور نوجوانان و جوانان  در اینگونه برنامه ها نشان از علاقه و استقبال خانواده‌ها بود که بستری فراهم شد تا در آینده قاریان و اساتید قرآنی زیادی در شهرستان داشته باشیم.
کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی بجنورد بزرگ‌ترین اجتماع کودکان و نوجوانان استان در قالب جشنواره قرآنی کودک و نوجوان را از برنامه های شاخص کمیته قرآن شهرستان  عنوان کرد و افزود:بیش از 800 نفر از علاقه مندان به مسابقات قرآنی در سه گروه سنی پیش دبستانی، دبستان و مقطع متوسطه در این مسابقات قرآنی شرکت داشتند.
وی تصریح کرد: برگزاری مسابقه قرآنی در مطبوعات ،برگزاری محافل انس با قرآن و اهدای 300 جلد کتاب به دانش‌آموزان در جشنواره قرآنی، از جمله اقدامات سایر دستگاه‌های فرهنگی شهرستان در ایام دهه مبارک فجر بود.
captcha