واقفان با «دست‌های مهربانی» به کمک نیازمندان می‌شتابد
کد خبر: 3576122
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۶

واقفان با «دست‌های مهربانی» به کمک نیازمندان می‌شتابد

گروه جامعه: مدیرکل امور اجتماعی و مؤسسات خیریه سازمان اوقاف با بیان اینکه طرح «دست‌های مهربانی» با هدف اجرای امینانه نیت واقفان در کمک به مستمندان و فقرا در روز 14 اسفند اجرا می‌شود، گفت: درآمدهای 3 هزار و 152 موقوفه در قالب طرح دست‌های مهربانی صرف نیازمندان می‌شود.

‌به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، حمید عسگری سوادجانی با اشاره به اجرای طرح «دست‌های مهربانی» توسط سازمان اوقاف گفت: طرح دست‌های مهربانی با هدف اجرای نیت واقفان در کمک به مستمندان، فقرا، ایتام و زنان سرپرست خانوار به اجرا در می‌آید.

وی با بیان اینکه طرح «دست‌های مهربانی» 14 اسفند مصادف با روز احسان و نیکوکاری در تمامی استان‌های کشور اجرا می‌شود، تصریح کرد: در این طرح سهمیه‌ای برای استان‌ها در نظر گرفته شده؛ و از محل عواید موقوفات و اجرای نیات واقفان 8 هزار و 700 خانوار و حدود 820 خانوار هم از محل مشارکت خیران و موقوفات غیرمتصرفی از این طرح بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل امور اجتماعی و مؤسسات خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه 3 هزار و 152 موقوفه برای کمک به نیازمندان و مستمندان در سامانه جامع سازمان اوقاف با این نیت به ثبت رسیده، یادآور شد: تمامی 3 هزار و 152 موقوفه از طرح دست‌های مهربانی پشتیبانی می‌کنند که 236 موقوفه برای کمک به ایتام و پرورشگاه‌ها که می‌توان موقوفه محمد معیّن‌زاده رفسنجان کرمان و موقوفه حاج لطف‌الله محرر در شیراز را نام برد. و 2 هزار و 916 موقوفه برای کمک به فقرا و مستمندان است. که می‌توان موقوفه حاج محمد صادق فاتح در شهرری و موقوفه قازان ابن ارغوان در استان البرز و موقوفه حاج حسن و حاج حسین بهره‌مند در خراسان رضوی را نام برد.

وی ادامه داد: همه استان‌هایی که موقوفه دارند و استان‌هایی که فاقد موقوفه هستند تحت پوشش طرح «دست‌های مهربانی» قرار دارند، و برای همه استان‌ها از محل مشارکت‌های مردمی و خیرین سهمیه‌هایی در نظر گرفته شده است که بیشترین موقوفات مربوط به استان‌های تهران و خراسان رضوی و کمترین مربوط به استان‌های ایلام، کهگیلویه و بویراحمد و خراسان شمالی می‌باشد.

مدیرکل امور اجتماعی و مؤسسات خیریه همچنین گفت: حمایت‌های سازمان اوقاف به فقرا و مستمندان در طرح‌ «دست‌های مهربانی» به دو صورت می‌باشد مستمر از طریق افتتاح حساب به منظور دریافت مستمری براساس سرانه مصوب و تسهیلات غیر مستمر شامل:دارو و درمان (مهر تندرستی)،کمک‌ هزینه تحصیلی دانش‌آموزان ،کمک هزینه ازدواج و تهیه جهیزیه وکمک هزینه سفرهای زیارتی است.
captcha