نگاه جوامع غربی به زن ابزارگونه است
کد خبر: 3576442
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۶

نگاه جوامع غربی به زن ابزارگونه است

گروه معارف: مدیرکل سازمان تبلیغات خراسان شمالی گفت: دلیل منع قانون حجاب در جوامع غربی، نگاه ابزارگونه آن‌ها به زن است.

حجت الاسلام قنبرعلی خادمی مدیرکل سازمان تبلیغات خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از خراسان‌شمالی، اظهار کرد: در حوزه‌ مسائل فرهنگی، تا زمانی که موضوع مورد نظر درست تبیین نشده و ضریب آگاهی و دریافت جامعه رشد نکند، موضوع مورد نظر پذیرش نخواهد شد.
وی با بیان اینکه جامعه اسلامی ما جامعه‌ای متفاوت با سایر کشورهای اروپایی است، بیان کرد: در جامعه خود به اصولی پایبند هستیم، اما اگر در حوزه حجاب توفیق زیادی حاصل نشده دلیل آن زندگی در عصر ارتباطات و  تبلیغات غرب علیه حجاب است.
وی اضافه کرد: اگر شخص جوانی که هنوز اعتقاداتش محکم نشده، از طریق شبکه‌های مجازی با فرهنگ جوامع غیر اسلامی آشنا شده و ارتباط برقرار می‌کند، از آن فرهنگ تاثیر می‌پذیرد.
مدیر کل سازمان تبلیغات خراسان‌شمالی خاطرنشان کرد: اگر اعتقادات در دل و جان جوانان ریشه دوانده باشد، در ارتباط با جوامع غربی نه تنها تاثیر پذیری وجود ندارد، بلکه باورها عمق پیدا کرده و محکم‌تر می‌شوند.
خادمی با بیان اینکه شهید چمران روزی که از ایران برای تحصیل به آمریکا می‌رفت،  مادرش به وی سفارش کرد که فرزندم دین و ایمانت را مواظبت کن، یادآور شد:  وقتی این شهید بزرگوار به کشور باز می‌گردد، به مادر می‌گوید نه تنها دین و اعتقاداتم ضعیف نشده، بلکه باورهایم تقویت شده است.
وی حجاب از منظر خداوند را دارای دو بعد ایجابی و سلبی ذکر کرد و گفت: بعد ایجابی حجابی است که بانوان تمام بدن را غیر از قرص صورت و کفین، می‌پوشانند و بعد سلبی به معنای پوشش و عدم خودآرایی بوده که این حجاب مد نظر خداوند است.
مدیر کل سازمان تبلیغات خراسان شمالی تصریح کرد: حجاب باید درست تعریف شود و با بیان فلسفه حجاب، می‌توان آن را به باور تبدیل کرد.
خادمی ادامه داد: با بدحجاب نباید به گونه‌ای برخورد شود که این احساس القا شود که وی بنده‌ی بد خدا است، ملاک برتری تقوا است و شاید با ضمیر درونی روشن و امر به معروف به موقع، بتوان از بسیاری گناه و انحرافات پیشگیری کرد.
وی عنوان کرد: اقشار متدین و تاثیرگذار باید با نگاه مهربانانه و الهی گونه به بنده‌های خداوند نگاه کنند، تا وسعت نگاه خداوند گونه اثرگذار باشد.
خادمی بیان کرد: جوامع غربی در طرح‌های تبلیغی خود وارد برنامه‌های زندگی زن مسلمان شده‌‎اند، تشویق و ترغیب به بدحجابی می‌کنند، البته نگاه آن‌ها ابزاری است تا به اهداف اقتصادی و استعماری خود برسند.
مدیرکل سازمان تبلیغات خراسان‌شمالی با اشاره به اینکه دشمن همواره در درصدد یارگیری است، اظهار کرد: زنانی که از منظر ما بدحجاب تلقی می‌شوند، اگر حجاب از سر بردارند، ناخواسته به اردوگاه دشمن پیوسته‌اند.
captcha