حضور نوجوانان در محافل قرآنی، عامل کاهش آسیب‌های اجتماعی است
کد خبر: 3576468
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۱

حضور نوجوانان در محافل قرآنی، عامل کاهش آسیب‌های اجتماعی است

گروه معارف: رئیس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد گفت: قرآن چراغ راه و هدایت‌کننده انسان به‌سوی کمال و بصیرت دینی است و اگر جوانان با قرآن انس بیشتری بگیرند، در آینده موفق‌تر خواهند بود.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از خراسان شمالی، به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، حجت الاسلام ناصر هدایتی در بازدید از برنامه‌های فرهنگی مؤسسه دارالقرآن عترت بجنورد، قرآن را کتاب هدایت‌گر و انسان‌ساز خواند و افزود: اجرای محافل قرآنی در کشور نه تنها انگیزه نوجوانان را برای پیشرفت در عرصه تلاوت بیشتر می‌کند بلکه نقش مؤثری در توسعه طرح در کشور خواهد داشت.
وی بیان کرد: برگزاری محافل و مجالس قرآنی ویژه جوانان و نوجوانان نباید محدود به ایام خاص باشد، و باید محافل قرآنی جوانان و نوجوانان در تمام طول سال ادامه داشته باشد.
حجت الاسلام هدایتی بیان کرد: همراه کردن تلاوت قرآن با تفسیر،برکات محافل قرآنی را دو چندان کرده و این موضع باعث می‌شود که نسل جوان و نوجوان به خوبی با عمق مفاهیم قرآن کریم آشنا شده و به این ترتیب فرصت تفکر در قرآن برای آن‌ها به وجود آید.
وی تصریح کرد:اگر می‌خواهیم که انس و دین مداری نوجوانان و جوانان روز به روز با اسلام و قرآن بیشتر شود لازم است که زمینه انس مستمر و مداوم آن‌ها را با قرآن کریم فراهم کنیم؛ زیرا قرآن شفاست و انس یک نوجوان و جوان با قرآن کریم زمینه هدایت او را فراهم می کند.
گفتنی است در پایان این برنامه از قاریان و نفرات برتر این دوره از کرسی تلاوت قرآن کریم با اهدای لوح تقدیر و جوایز ارزنده تجلیل شد.
captcha