ضرورت توجه به اولویت‌های فرهنگی و هنری
کد خبر: 3576473
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۰
مدیرکل ارشاد خراسان شمالی تأکید کرد:

ضرورت توجه به اولویت‌های فرهنگی و هنری

گروه فرهنگی: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با اشاره به اینکه باید برنامه‌ریزی فرهنگی در همه بخش‌ها در دستور کار قرار گیرد، بر ضرورت توجه به اولویت‌های فرهنگی و هنری در تدوین برنامه‌ها تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان؛ حسین فرخنده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، در نشست کارگروه تخصصی برنامه‌ریزی برش استانی بخش فرهنگ و هنر، ورزش و جوانان و زنان و خانواده اظهار کرد: سه کمیته تخصصی در بخش‌های مختلف فرهنگ و هنر، ورزش و جوانان و زنان و خانواده فعال می ‌شود.
وی اضافه کرد: این کارگروه ها متشکل از کارشناسان، صاحب نظران، متخصصان و نمایندگان انجمن های علمی و مجامع صنفی مرتبط خواهد بود.
فرخنده افزود: پس از تعیین مدل تحلیلی، محورهای سیاست های کلی ابلاغی برنامه ششم توسعه در برش استانی تحلیل شده و مهمترین مولفه های مرتبط با آنها استخراج شده است.
وی طراحی مدل تحلیلی، تعیین وضع موجود و طراحی و تدوین وضع مطلوب را از اهم مراحل تدوین برنامه ششم توسعه برشمرد.
فرخنده در ادامه تبیین ارزش های اسلامی و انسانی، توجه به مفاهیم سبک زندگی، نقشه مهندسی فرهنگی کشور و پیوست فرهنگی و توسعه مشارکت های مردمی را از اهم محور های مورد توجه در تهیه برش استانی برنامه ششم توسعه برشمرد.
وی تصریح کرد: برای نیل به اهداف کلی و کمی برنامه ششم توسعه، راهبردها، سیاست ها و اقدامات اجرایی مورد نیاز برای رفع این چالش ها و تنگناها ارائه شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی همچنین اظهار کرد: تشکیل کارگروه تخصصی برنامه ریزی، تشکیل سه کمیته اصلی(فرهنگ و هنر-ورزش و جوانان- زنان و خانواده)، احصاء، بررسی، تدوین و کارشناسی از اهم اقدامات انجام گرفته برای تدوین سند در استان است.
وی از تدوین برش شهرستانی برنامه ششم توسعه در شاخص های مربوطه به حوزه فرهنگ و هنر در خراسان شمالی خبرداد.
captcha