فضا‌سازی سبک زندگی قرآنی همزمان با مسابقات قرآن/ اکران طرح‌های فاطمی و علوی در رویداد بهارستان
کد خبر: 3576486
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۸
علیزاده بیان کرد؛

فضا‌سازی سبک زندگی قرآنی همزمان با مسابقات قرآن/ اکران طرح‌های فاطمی و علوی در رویداد بهارستان

گروه جامعه: مدیرعامل سازمان زیبا‌سازی شهر تهران با اشاره به اکران طرح‌های ویژه با محوریت حضرت فاطمه زهرا(س)‌ و حضرت علی(ع)، همزمان با رویداد بهارستان از فضا‌سازی و ترویج بعد آموزشی سبک زندگی قرآنی مصادف با مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در پایتخت ‌خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا)، عیسی علیزاده، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران که با هدف تشریح ویژه‌برنامه‌های طرح استقبال از بهار(بهارستان 96)، امروز دوم اسفندماه در نشست خبری حاضر شده بود، اظهار کرد: سازمان زیبا‌سازی هر ساله و همزمان با فصل بهار و شروع ایام نورز ویژه‌برنامه‌های مناسبتی را در حوزه فرهنگی، تبلیغی، هنری و موضوعات فنی انجام خواهد داد.

علیزاده ادامه داد: امسال با پایان شهادت حضرت زهرا(س)، روز مادر و ولادت ایشان را در پیش داریم و در ادامه این روز در فروردین ماه روز پدر و ولادت با سعادت حضرت علی(ع)، را خواهیم داشت، لذا ویژه‌برنامه‌های مناسبی را برای این دو روز علاوه بر سایر برنامه‌های رویداد بهارستان پیش‌بینی کرده‌ایم.

رئیس سازمان زیباسازی شهرداری تهران تصریح کرد: همزمان با این دو روز اکران طرح‌های ویژه با محوریت حضرت فاطمه زهرا(س)، ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی و زندگی اهل بیت(ع)، جایگاه مادر، عفاف و حجاب حضرت و احادیث مربوط حضرت زهرا(س) از جمله طرح‌های ما همزمان با رویداد بهارستان سال 96 است. برای حضرت علی(ع)، نیز طرح‌های متناسب و موضوعی با شخصیت، سبک زندگی، احادیث، توصیه‌ها و جایگاه پدر در دین اسلام خواهیم داشت.

وی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار ایکنا مبنی بر اقدامات سازمان زیبا‌سازی در خصوص برگزاری مسابقات بین المللی قرآن و فضاسازی ویژه این رویداد توسط این سازمان، گفت: فضا‌سازی و اطلا‌ع‌رسانی مسابقات قرآن بر عهده ما گذاشته شده، که ‌تلاش می‌کنیم از این فضا و فرصت برای ترویج سبک زندگی قرآنی و اسلامی نهایت استفاده را داشته باشم.

علیزاده در خصوص محتوای این طرح‌ها هم گفت: محتوای ارائه شده توسط خود سازمان اوقاف به سازمان زیبا‌سازی داده شده و سازمان بلافاصله بعد از رویداد بهارستان و تعطیلات نوروزی تبلیغات و فضا‌سازی مناسب این مسابقات را آغاز خواهد کرد.

رئیس سازمان زیبا‌سازی در ادامه در پاسخ به سوال دیگر خبرنگا‌ر ایکنا مبنی بر رونمایی و ساخت المان میدان انقلاب هم گفت: میدان انقلاب المان داشته و دارد و مردم با همان المان گذشته میدان که در ابتدای خیابان آزادی نصب شده، خاطره دارند؛ اما طی دو سال اخیر به دلیل اهمیتی که میدان و خیابان انقلاب برای مدیریت شهری داشت فضاهای پیرامونی این میدان از جمله مسجد دور میدان که تک مناره بود، ساختمان‌ها، پل عابر، سینما و...، تا چهار راه ولیعصر ساماندهی و پیرایش شد و امسال هم این پیرایش تا میدان فردوسی ادامه پیدا خواهد کرد.

 نمای ملایم فیروزه‌ای برگرفته از نمای اسلامی و ۲۲ آبنما در میدان انقلاب

وی ادامه داد: بعد از جلسات بسیار و با توجه به پیرایش انجام شده تصمیم بر آن شد که المان میدان انقلاب هماهنگ با پروژه آرام‌سازی اطراف میدان،بر اساس معماری اسلامی ایرانی طراحی کنیم، بنابراین بر اساس نظر شورای هنری یک نمای ملایم فیروزه‌ای که برگرفته از نمای اسلامی و ۲۲ آبنما به نشانه و نماد ۲۲ بهمن است، برای وسط میدان در نظر گرفته شد. این طرح مورد تایید مدیریت شهری است که تا پایان سال 95 رونمایی خواهد شد و از نظر کیفیت و مطالعات بسیار مورد قبول کارشناسان است و امید داریم مورد استقبال قرار گیرد.

رئیس سازمان زیبا‌سازی شهرداری تهران با اشاره به مراسم چهارشنبه سوری آخر سال هم اظهار کرد: در خصوص این موضوع با وزارت بهداشت، سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران، نمایندگان کمیسیون فرهنگی و اجتماعی و همچنین کمیسیون سلامت و محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران جلسه‌ای برگزار کردیم و قرار شد که کمپینی با موضوع نه گفتن به مواد محترقه همزمان با چهارشنبه آخر سال برگزار کنیم.

وی افزود: به دنبال آن هستیم با برگزاری این کمپین زحمت‌های آتش نشانان را کاهش دهیم تا آن‌ها هم بتوانند در چهارشنبه آخر سال در کنار خانواده‌های خود باشند.

علیزاده در ادامه در خصوص افتتاح میدان ولیعصر(عج) و المان ویژه این میدان، به خبرنگار ایکنا گفت: این میدان تا پایان سال افتتاح خواهد شد و برای المان میدان نیز در سال آینده فراخوان خواهیم داد. البته این فراخوان ممکن است در چند دوره انجام شود تا المان مناسب میدان اجرا شود. البته طرح المان میدان نیز برگرفته از اصول اسلامی‌ خواهد بود که در این حوزه فراخوانی را با طراحان کشورهای اسلامی خواهیم داشت.

وی در ادامه این نشست ویژه‌برنامه‌های رویداد بهارستان در نوروز 96 را تشریح کرد و گفت: برگزاری رویداد بهارستان با 170 اثر هنری و 70 اثر نقاشی دیواری، برپایی 25 سفره‌های هفت سین در سطح مناطق شهر تهران، برگزاری سومین جشنواره تخم‌مرغ‌های نوروزی با 400 اثر از 400 هنرمند و نصب تعدادی از آثار مجسمه در دوسالانه فضای شهر از برنامه‌های این رویداد است.

رئیس سازمان زیبا‌سازی شهرداری تهران ادامه داد: برگزاری رویداد هنری درختستان، فراخوان دیوار نگاری تهران‌شهر نقاشی، فراخوان دیوار‌نگاری رویش، برگزاری رویداد دیوار نگاری گذر هنرمندان، کارگاه نقاشی دیواری بوستان مریم، نقاشی دیواری حیاط مدارس در 85 مدرسه و برگزاری نمایشگاه مروری‌ بر آثار گرافیک ایران در عمارت ارباب هرمز از دیگر برنامه‌های رویداد بهارستان است.

captcha