بیان عجیب‌ترین خاطرات یک قاری
کد خبر: 3576490
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۷

بیان عجیب‌ترین خاطرات یک قاری

گروه جامعه: قاری ممتاز و بین‌المللی کشورمان در میان مددجویان کمیته استان تهران به بیان عجیب‌ترین خاطره‌ای که در خصوص تلاوت‌های خود داشته است پرداخت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) احمد ابوالقاسمی، قاری ممتاز و بین‌المللی کشورمان امروز دوشنبه دوم بهمن ماه در جمع برگزیدگان طرح ملی قرآن در خانه که به همت کمیته امداد استان تهران در میان مددجویان کمیته در استان تهران اجرا شده است، علاوه بر انجام تلاوتی زیبا توصیه‌هایی به شرکت کنندگان در این طرح قرآنی ارائه کرد.

وی با عنوان کردن این مطلب که در بسیاری از کشورها حضور داشته و افراد زیادی را دیده است که در کارهای مختلفی مشغول به فعالیت هستند، گفت: شرافت معلمی قرآن را با هیچ چیز عوض نمی‌کنم؛ هر قدر در این مسیر زحمت بکشیم باز هم عقب هستیم و هر قدر برای ترویج قرآن و دین تلاش کنیم باز هم کم است.

وی با اشاره به اینکه تلاش‌ها و اسرار مادرشان موجب روی آوردن این قاری به قرآن شده است، گفت: مادرم در این زمینه حق مادری را برای من تمام کرد.

پیرمردی که حافظ کل قرآن بود اما خودش نمی‌دانست

ابوالقاسمی در ادامه با بیان خاطره‌ای در مورد آشنا شدن با پیرمردی که حافظ کل قرآن بود اما خودش هم از این موضوع اطلاع نداشت پرداخت و گفت: در یکی از مراسم‌هایی که قرار بود قرائت کنم(سال 73 یا 74)، یکی از حافظان قرآن در حال قرائت قرآن از حفظ بود و حاضران نیز از وی سؤال می‌کردند که پیرمردی در کنار من نشست و از من سؤال کرد که اینجا چه خبر است؟ پاسخ دادم که این فرد قرآن را از حفظ است و دیگران هم سؤالاتی از وی می‌پرسند. آن پیر مرد گفت این که کار سختی نیست این سؤال‌ها را من هم می‌توانم پاسخ دهم.

وی ادامه داد: وقتی از این پیرمرد سؤالاتی در خصوص آیات قرآن پرسیدم دیدم که کل قرآن را حفظ است از او سؤال کردم که چگونه قرآن را حفظ کرده است و او پاسخ داد 50 سال از زمانی که به سن تکلیف رسیده‌ام گذشته است و طی این سال‌ها هر روز صبح 15 دقیقه قرآن ‌خوانده‌ام و تاکنون نیز خودم را امتحان نکرده‌ بودم و نمی‌دانستم که کل قرآن را حفظ کرده‌ام. این فرد را به بالای سن بردیم و از وی سؤالاتی شد که توانست پاسخ دهد و توسط مسئول برگزاری مراسم نیز مورد تشویق قرار گرفت.

اگر کسی روزی 20 ثانیه قرآن بخواند می‌شود حافظ ...

این قاری بین‌المللی عنوان کرد: من حساب کرده‌ام اگر کسی 60 سال روزی یک ربع قرآن بخواند می‌شود 20 هزار روز یعنی 5 هزار ساعت، اکنون کلاس‌های حفظ کمتر از 5000 ساعت طول می‌کشد تا کسی حافظ کل شود. اگر کسی در طول عمرش یک ربع هر روز قرآن بخواند می‌شود حافظ کل، اگر هفت دقیقه و نیم بخواند می‌شود حافظ 15 جزء، اگر دو دقیقه و نیم قرآن بخواند می‌شود حافظ 5 جزء، اگر کسی یک دقیقه و 30 ثانیه بخواند می‌شود حافظ سه جزء، 40 ثانیه قرآن خواندن هر روز موجب می‌شود کسی یک جزء از قرآن را حفظ کند، اگر کسی 20 ثانیه بخواند می‌شود حافظ 10 صفحه، حال کسانی که 10 صفحه قرآن حفظ هستند دستهایشان را بالا ببرند:

(دست‌های پایین حاضران)

آمار تلاوت قرآن در کشور ما زیر 10 ثانیه است

وی با ابراز تأسف شدید از اینکه آمار تلاوت قرآن در کشور ما زیر 10 ثانیه است، گفت: اگر می‌خواهیم در خصوص قرآن کار عظیمی انجام دهیم تلاوت قرآن را به اندازه حداقل یک دقیقه در روز ترک نکنیم و بر تلاوت‌های روزانه تأکید داشته باشیم.

این قاری در ادامه به بیان عجیب‌ترین خاطره‌ای که در خصوص تلاوت‌های خود داشته است پرداخت و گفت: بارها بین مسیحیان، یهودیان، بودائیان و ... قرآن تلاوت کرده‌‌ام. از جمله در مراسم امضای تفاهم‌نامه بین دو کشور ایران و آلبانی تلاوت قرآن داشتم که یکی از حاضران پس از تلاوت من بلند شد و عنوان کرد که جملاتی که خوانده شد را نه می‌فهمم و نه قبول دارم اما دکترای موسیقی هستم و بارها آهنگ‌‌سازی کرده‌ام. آنچه خوانده شد از منظر موسیقیایی به حدی زیباست که به جز معجزه نمی‌تواند باشد.

وی تصریح کرد: این جمله و جملات مشابه این را بسیار از غیر مسلمانان شنیده‌ام و به نظر من قرآن ویژگی‌هایی دارد که باید در آینده کشف شود.

ابوالقاسمی با اشاره به اینکه برخی مطرح می‌کنند، قرآن چگونه معجزه است در حالی که ما تلاش می‌کنیم و آن را می‌خوانیم اما نمی‌فهمیم؟ گفت: کسانی که برای اولین بار می‌خواهند قرآن بخوانند شاید مطالب را متوجه نشوند و برای آنها سخت باشد اما مداومت در تلاوت به آنها در فهم قرآن کمک خواهد کرد.

وی در پاسخ به سؤال یکی از حاضران که پرسید سال‌هاست که قرآن را هر روز می‌خواند اما حفظ نشده است؟ گفت: ممکن است خواندن کل قرآن یک سال طول بکشد و این طولانی بودن موجب شود نتوانید آیات را حفظ کنید می‌توانید یکی از سوره‌ها مثل سوره واقعه را بخوانید و در قرائت آن مداومت کنید تا حفظ شوید و سپس به سراغ سایر سوره‌ها بروید.

captcha