پخش تلاوت‌های ناب قاریان نابغه از تلویزیون مصری
کد خبر: 3576520
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۸

پخش تلاوت‌های ناب قاریان نابغه از تلویزیون مصری

گروه بین‌الملل: تلویزیون «صوت الشعب» مصر در اقدامی بی‌سابقه تلاوت‌های ناب و تصویری نوابغ قرائت قرآن این کشور را پخش می‌کند.

پخش تلاوت‌های ناب قاریان نابغه از تلویزیون مصری
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اعلام، عبدالعزیز عمران، مدیرکل رادیو‌های خارجی مصر در این باره گفت: ایمن الحبال، ناظر پخش برنامه‌های تلویزیونی شبکه «صوت الشعب» موافقت خود را با پخش تلاوت‌های قرآنی تصویری از این شبکه اعلام کرده است.
وی افزود: قرار است این تلاوت‌های قرآنی از نوابغ قرائت مصر روزانه پس از پایان برنامه‌های تلویزیون ساعت 1:30 بامداد به وقت محلی طی روزهای آینده پخش شود.
عمران افزود: در این راستا مجموعه اول تلاوت‌های تصویری نادر در مدت زمان 4 الی 6 دقیقه جمع‌آوری شده است که تعداد آن‌ها به بیش از 500 تلاوت از قاریان نابغه‌ای چون شیخ عبدالباسط عبدالصمد، ابو‌العینین شعیشع، محمد محمود عوض، شیخ الشحات انور، احمد نعینع، شیخ راغب غلوش، شیخ محمود صدیق المنشاوی و غیره رسید. 
عبدالعزیز عمران، مدیرکل رادیو‌های خارجی مصر گفت: این برنامه با هدف احیای میراث قرآنی مصر در رادیو و تلویزیون انجام می‌شود و علاوه بر نوارهای صوتی و تصویری نادر قاریان نابغه و برجسته سخنرانی‌های قدیمی ضبط شده از علمای پیشین الازهر نیز پخش خواهد شد.
تلویزیون «صوت الشعب» سال 2012 با هدف پخش برنامه‌ جلسه‌های شوراهای مردمی مصر پس از انقلاب 25 ژانویه به‌صورت زنده راه‌اندازی شد. گفت‌و‌گو با تحلیلگران و کارشناسان خبره در زمینه مسائل روز جامعه از دیگر برنامه‌های این شبکه تلویزیونی است.
captcha