دریافت مجوز ترتیل کل قرآن از مقام معظم رهبری بهترین هدیه‌ای است که گرفته‌ام
کد خبر: 3576576
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۵

دریافت مجوز ترتیل کل قرآن از مقام معظم رهبری بهترین هدیه‌ای است که گرفته‌ام

گروه جامعه: نابغه قرآنی کشورمان در مراسم تجلیل از برگزیدگان طرح ملی قرآن در خانه دریافت مجوز ترتیل کل قرآن از مقام معظم رهبری را بهترین هدیه‌ای عنوان کرد که تاکنون گرفته‌ است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) مراسم تجلیل از 150 برگزیده اولین جشنواره طرح ملی قرآن در خانه که به همت کمیته امداد استان تهران در میان مددجویان این نهاد انجام شده، امروز دوشنبه دوم بهمن ماه در مجموعه فرهنگی هنری میدان آزادی برگزار شد.

در این مراسم ابتدا احمد ابوالقاسمی ضمن انجام قرائتی زیبا به سؤال‌های حاضران در خصوص نحوه قرائت و حفظ قرآن پاسخ داد و با تأکید بر اهمیت تداوم در قرائت قرآن به صورت روزانه، گفت: آمار تلاوت قرآن در کشور ما زیر ۱۰ ثانیه است. اگر می‌خواهیم در خصوص قرآن کار عظیمی انجام دهیم تلاوت قرآن را به اندازه حداقل یک دقیقه در روز ترک نکنیم و بر تلاوت‌های روزانه تأکید داشته باشیم.

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام محمد مولایی معاون فرهنگی کمیته امداد استان تهران به ارائه گزارشی در خصوص این جشنواره پرداخت و عنوان کرد: در استان تهران حدود 40 منطقه (به همراه کانون‌ها) در حال فعالیت هستند که بخشی از اقدامات آنها کارهای فرهنگی است.

اعزام 7000 مددجوی کمیته امداد به اردوهای فرهنگی ـ مذهبی

وی اعلام کرد: یکی از اقدامات فرهنگی ما برگزاری اردوها است که طی سال جاری هفت هزار نفر را به اردوهای عتبات عالیات، مشهد مقدس، قم و اردوهای یک روزه حرم امام برده و برنامه‌های مختلف فرهنگی برای آنها اجرا کرده‌ایم.

حجت‌الاسلام مولایی سرفصل‌های آموزشی را مهم‌ترین سرفصل فرهنگی کمیته امداد استان تهران اعلام و اظهار کرد: بر اساس این سرفصل 14 هزار نفر را در تهران آموزش داده‌ایم که طرح قرآن در خانه یکی از طرح‌های اجرایی است.

وی افزود: هزار و 300 نفر در طرح قرآن در خانه شرکت کرده‌اند که از این تعداد 120 نفر برگزیده شده‌اند.

حجت‌الاسلام محمد برمایی، مشاور خانواده نیز در این مراسم با تأکید بر اینکه اکنون در کشور ما خانواده در خطر است، از خانواده‌های قرآنی خواست تا خانواده قرآنی را ترویج کنند.

اجرای گروه تواشیح اسوه و حضور حنانه خلفی نابغه قرآنی کشورمان تداوم بخش این مراسم بود.

حنانه خلفی در جمع برگزیدگان طرح قرآن در خانه با اشاره به اینکه از چهار تا پنج سالگی روخوانی و روان‌خوانی قرآن را یادگرفته است، گفت: طی دو سال قرآن را حفظ کرده است و در طی این مدت روزی شش ساعت برای حفظ قرآن وقت صرف می‌کرده و اکنون نیز که قرآن را حفظ کرده است روزی 135 دقیقه تمرین می‌کند.

وی در پاسخ به این سؤال که بهترین جایزه‌ای که تاکنون گرفته است، چه بوده؟ گفت: دریافت مجوز ترتیل کل قرآن از مقام معظم رهبری بهترین هدیه‌ای است که تاکنون گرفته‌ام.

حنانه خلفی همچنین به بانوان حاضر در مراسم که جزو برگزیدگان جشنواره قرآن در خانه بودند، تداوم در قرائت قرآن را توصیه کرد و گفت در حدیثی آمده است «قلب کودک نورس همانند زمین کاشته نشده، آماده پذیرش هر بذری است که در آن پاشیده شود».

پایان بخش این مراسم تجلیل نمادین از تعدادی از برگزیدگان این جشنواره بود.

captcha