ماموریت جشنواره حسنات، احیای زیبایی‌ها،خوبی‌ها و نیکوکاری است/ارسال 2675 اثر به دبیرخانه جشنواره
کد خبر: 3576620
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۵

ماموریت جشنواره حسنات، احیای زیبایی‌ها،خوبی‌ها و نیکوکاری است/ارسال 2675 اثر به دبیرخانه جشنواره

گروه فرهنگی: دبیر جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات اصفهان گفت: ماموریت جشنواره حسنات این است که در میان حجم اندوه و رنج‌ها که خواسته و یا نا خواسته به مردم تحمیل شده است، به زیبایی‌ها، خوبی‌ها و نیکوکاری فکر کند.


ماموریت جشنواره حسنات، احیای زیبایی‌ها،خوبی‌ها و نیکوکاری است/ارسال 2675 اثر به دبیرخانه جشنواره
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، سید رسول صدر عاملی، دبیر جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات اصفهان، امروز دوشنبه 2 اسفندماه در نشست خبری ششمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات اصفهان، اظهارکرد: تلاش شده در برگزاری ششمین دوره جشنواره و با توجه به استطاعت برنامه و کارنامه جشنواره، کاری شود که مسئولان و بزرگان شهر و کسانی که حتی اندکی دغدغه ایران دارند، با میل در کنار جشنواره حسنات قرار گیرند.
وی با اینکه  در یک جامعه پرفراز و نشیب قرار داریم و سینمای ایران نیز بازتاب یک جامعه پر تلاطم است، افزود: وقتی جامعه‌ای دچار مسائلی از قبیل غم و اندوه و فقر و مشکل و گرفتاری است، همه این‌ها در سینمای ایران بازتاب دارد. 
صدرعاملی ادامه داد: در چندین فیلمی که در این دوره به دست ما رسیده است، میزان غم و اندوه و نگرانی در سراسر فیلم‌ها موج می‌زند و سینمای ایران موظف است که به این مسائل و واقعیت‌ها بپردازد.
وی بیان کرد: جشنواره حسنات با پرداختن به موضوعات احسان و نیکوکاری، مهربانی و دلجویی از یکدیگر، بنا را براین گذاشته که از همدیگر فیلم بسازیم و سینما گران آینده ملت را هدایت کنیم.
دبیر جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات اصفهان گفت: جشنواره حسنات مرکز شناسایی و استعدادیابی در حوزه فیلمسازی، نویسندگی، کارگردانی و تهیه کنندگی شده است.
این کارگردان سینما افزود: ماموریت جشنواره حسنات این است که در میان حجم اندوه و رنج‌ها که خواسته و یا نا خواسته به مردم تحمیل شده است به زیبایی‌ها، خوبی‌ها و نیکوکاری فکر کند.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه سرزمین ما به سرزمین شعر و شاعری معروف بوده و است و اکثرا دوستدار ادبیات هستند و این مهم اکنون تاحدودی جای خود را به سینما داده است.
صدرعاملی با اشاره به بخش هرشهروند یک فیلم کوتاه، گفت: عبارت هر شهروند یک فیلم، ناشی از گرایش  اکثریت جوانان به وادی و جهان اینترنت است، تا بتوان شوقی ایجاد کرد که هر کسی با گوشی موبایل خود، فیلمی در حد 1 الی 5 دقیقه بسازد.
دبیر جشنواره فیلم کوتاه حسنات اصفهان گفت: جشنواره حسنات یک جشنواره  استانی، ولی با یک نگاه ملی برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه تلاش می‌شود که این جشنواره از استانی به ملی ارتقا پیدا کند، گفت: امسال بخش بین‌الملل را در حاشیه جشنواره حسنات به طور جدی و غیر رقابتی شروع کرده‌ایم که از 100 فیلم با موضوع نیکوکاری و مهربانی در این بخش، 32 فیلم انتخاب و پذیرفته  شده است که در دو بخش هر شهروند یک فیلم و بخش بین‌الملل نمایش داده می‌شوند.

ارسال 2675 اثر به دبیرخانه جشنواره فیلم کوتاه حسنات 

همچنین جانشین رئیس شورای سیاست گذاری جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات اصفهان گفت:جشنواره امسال با حضور صدر عاملی که چهره ملی و قابل قبول برای جامعه هنری است،  قطعا کیفیت برگزاری جشنواره را به نسبت سال‌های گذشته بهتر خواهد کرد. 
محمد سعید عشاقی با بیان اینکه آمار جشنواره ششم در نوع خود در سطح کشور کم‌نظیر بود، افزود: تعداد آثار ارسالی به جشنواره به ترتیب در جشنواره اول 800 اثر ، جشنواره دوم 677 اثر، جشنواره سوم 931 اثر، جشنواره چهارم 1145 و جشنواره پنجم 2200 اثر بود.
وی افزود: امسال در ششمین دوره جشنواره، 2765 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است که این آثار هم در سطح ملی و هم در سطح هر شهروند یک فیلم کوتاه می‌باشد که این  نگاه مخاطبین زیادی را به سمت احسان و نیکوکاری جلب کرده است.
عشاقی ادامه داد:   تعتاد آثار ملی ارسال شد1785 اثر می‌باشد که شامل  718 اثر در بخش داستانی،361 اثر در بخش مستند، 137 اثر در بخش پویانمایی و 569 اثر در بخش فیلم‌نامه است.
وی ادامه داد: با بررسی آثار ملی  توسط داوران در بنیاد سینمایی فارابی 39 اثر در بخش داستانی در 699 دقیقه ، 18 اثر در بخش مستند در 405 دقیقه و 25 اثر در بخش پویا نمایی در 130 دقیقه  و 24 اثر در بخش فیلم‌نامه انتخاب شده‌اند.
وی با بیان اینکه این آثار از  29 استان و 177 شهر کشور به دبیرخانه ششمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات ارسال شده است، گفت:  استان تهران با 456 اثر ، استان اصفهان با 307 اثر ، استان خراسان با 107 اثر ، استان قم با 73 اثر و استان‌های گیلان و مازندران به صورت مشترک با 72 اثر به عنوان 5 استانی هستند که بیشترین آثار ارسالی را به جشنواره داشته‌اند.
بر اساس این گزارش، کیانوش عیاری، ابراهیم حقیقی، خسرو دهقان، آیدا پناهنده، محمد کارت، بهرام عظیمی، فریدون خسروی، جابر قاسم علی، هادی مقدم دوست و خانم عطیه سلطانی عضو هیئت داوران در ششمین جشنواره فیلم حسنات هستند.
در این نشست از پوستر ششمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات رونمایی شد. 
براساس این گزارش، ششمین جشنواره ملی فیلم حسنات، 15 اسفندماه و همزان با هفته احسان و نیکوکاری در اصفهان برگزار می‌شو

captcha