انتفاضه و زوال رژیم صهیونیستی
کد خبر: 3576632
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۲
یادداشت/

انتفاضه و زوال رژیم صهیونیستی

گروه اندیشه: انتفاضه جهانی آغاز شده و می‌بینیم که ریشه اسرائیل که همان کاخ سفید است، در حال سوختن و ذوب شدن است، در واقع امروز در یک پانزده خرداد گسترده هستیم که یک 22 بهمن پیروز در دل آن متولد شده است و کودک فلسطینی در جایگاه داود پیغمبر(ع) قرار گرفته و با سنگ‌قلاب خودش مغز مزدوران غاصب اسرائیل را منفجر می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، ششمین کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین، امروز، سوم اسفندماه در تهران برگزار می‌شود. به همین مناسبت حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابوالفتح دعوتی، محقق و پژوهشگر قرآنی یادداشتی تحت عنوان «انتفاضه و زوال اسرائیل» در اختیار ایکنا قرار داده است. متن یادداشت را در ادامه می‌خوانید.

بسمه تعالی

«اِذَا جَاءَ وَعْدُ الْآخِرَةِ جِئْنَا بِكُمْ لَفِيفًا (سوره مبارکه اسراء- 104)
هنگامی که آخرین وعده هلاکت شما فرا برسد شما را گروه گروه به این سرزمین خواهیم آورد»

در چهلمین سال از تاسیس دولت غاصب اسرائیل در حالی‌که ساکنان اسرائیل آماده برگزاری جشن چهلمین سال دولت اسرائیل می‌شدند، به‌ناگاه قیام مردمی بر ضد صهیونیست‌ها توسط مردم فلسطین رقم خورد و پدید آمد، و ما آغاز انتفاضه را در چهلمین سال تاسیس دولت اسرائیل به فال نیک می‌‌گیریم و ظریفی در آن زمان ابیاتی را سروده  و به صورت جزوه‌ای منتشر کرده بود به این نام «کار اسرائیل پایان یافته» که برگرفته از این بیت است:
نور ایمان، زور طوفان یافته/ کار اسرائیل پایان یافته
بنده در این مقام اکنون قصد تاریخ‌نگاری ندارم، لیکن می‌خواهم از دیدگاه قرآنی بحثی را مطرح کنم به این شرح که هر گاه قرار باشد یک جریان یا یک گروهی از بین بروند، خداوند در آن آخر کار حجت را بر آن جمعیت تمام می‌کند و آنان را به جایگاهی که در آن ظلم و ستم کرده‌اند می‌برد و مترفین و ستمگران به حکومت می‌رسند. ما این مسئله را در برگزاری جشن‌های دو هزار و پانصد ساله شاهنشاهی دیدیم و در حقیقت خداوند شاه را به خانه آباء و اجدادش آورد و او در آنجا جاه و جلال خودش را به نمایش گذارد و در واقع کارنامه سیاه ظلم و ستم خودش را قرائت کرد و افراد آگاه در همان روز فهمیدند که روزگار شاه پایان یافته است و آن مراسم یک اتمام حجت بود تا خدا او را از آن بالا به پایین‌ترین هلاک‌ها فرود بیاورد؛ «جَعَلْنَا عَالِيَهَا سَافِلَهَا».
این آمدن یهودیان به این سرزمین به اصطلاح موعود، از نظر خودشان و به عقیده قدرت‌های ظالم و ستمگر یک توفیق و یک نعمت و یک موقعیت بسیار خوب است و دوران شکوفایی یهودیان به حساب می‌آید، ولیکن فی‌الواقع خداوند یهودیان را بار دیگر به این سرزمین آورده تا عذاب خودش را به آنان بچشاند؛ «اذَا جَاءَ وَعْدُ الْآخِرَةِ جِئْنَا بِكُمْ لَفِيفًا»، ولیکن در واقع این یک عقوبت و یک نکبت و آغاز یک خسارت جبران‌ناپذیری برای ملت یهود است.
اینان به اینجا آمده‌اند تا یک بار دیگر آماده چشیدن عذاب خداوند بشوند، آن‌طور که بعد از تکذیب حضرت عیسی(ع) و همکاری با قیصران روم مستحق عذاب و عقوبت شدند و از اورشلیم اخراج شدند و آواره سرزمین‌های غربت شدند، «وَضُرِبَتْ عَلَيْهِمُ الذِّلَّةُ وَالْمَسْكَنَةُ» و بدبختی و آوارگی بر آنان فرود آمد و چندین قرن به عنوان دشمنان حضرت عیسی(ع) مورد تعقیب و نفرت قرار گرفتند.
امروز صهیونیست‌ها به نمایندگی از یهودیان و به ادعای یهودی بودن، دارند یک بار دیگر همان رفتار نیاکان خودشان را تکرار می‌کنند و بار دیگر دست در دست قیصر و دست در دست حکام ظالم آمده‌اند تا بار دیگر عیسی مسیح(ع) را تسلیم صلیب کنند و آمده‌اند تا قیصر کاخ سفید و قیصران ساکن لندن و پاریس را تحریک کنند تا مسیح روزگار خودشان را یعنی همین جمهوری اسلامی ایران و آزادی‌ خواهان و مظلومان جهان را به دست آن ستمگران تسلیم چوبه‌ دار و قتل و شکنجه و محرومیت کنند.
اینان امروز درست مانند نیاکانشان که به عیسی بن مریم(ع) کافر شدند و راه نجات خود را در همکاری با قیصر تشخیص دادند، مشغول شیطنت و فتنه شده‌اند و در واقع دارند محکومیت و سبعیت و درنده‌خویی و از خدا بی‌خبری خود را به اهل عالم ارائه می‌دهند، تا یک بار دیگر خود را در محضر پروردگار و در نظر مردم ملعون و مطرود نمایند و در واقع پرونده خودشان را دارند می‌خوانند، آن‌طور که شاه پرونده جنایات خودش را قرائت کرد.
حکمت وجودی اسرائیل؟!
در دوره پهلوی این پدر و پسر، در مورد ملت مسلمان و شیعه ایران خیلی ظلم کردند، و مصالح مردم را بر باد دادند، با دین و مذهب و ایمان و اخلاق مردم جنگ کردند و ستم روا داشتند با دشمنان کنار آمدند و آزادی خواهان با ایمان را مورد شکنجه و توهین و آزار قرار دادند، و یک مصیبت بزرگ بر ملت ما روا داشتند، و البته این همه ظلم و ستم در محضر پروردگار واقع شد و خداوند بر آنان و بر ملت شاهد بود و گواه بود، و این همه ظلم و ستم با اذن و علم پروردگار بود، و دارای حکمت و مصلحتی بود، و ملت در اثر مشاهده و لمس این سختی‌ها سرانجام بیدار شدند و به خروش آمدند و دارای بصیرت و آگاهی شدند و آماده قیام شدند و سرانجام خداوند آنان را به میدان آورد و در نهایت خورشید ولایت فقیه از درون ظلمات حکومت پهلوی طلوع کرد.
به اذن و اراده پروردگار، امروز مظالم دولت غاصب اسرائیل و توهین، اهانت، ظلم و ستم جهان استکبار در عین حال که یک مصیبت و یک عذاب است، در عین حال یک موتور حرکت و عامل مثبت برای قیام و خروش و اتحاد و وحدت امت اسلام و بازگشت به مجد و عظمت و حاکمیت امت اسلام می‌باشد و دولت‌های مستکبر و خدا ناشناس برای اینکه از این خروش، بیداری و وحدت جلوگیری کنند، با مطالعات فراوان، مشکلات حکام عرب و داعش و دیگر اختلافات را طراحی کرده‌اند، ولیکن این حرکات باطل نمی‌تواند جلو آن خروش و بیداری الهی را بگیرد.
لاجرم هر چند وجود اسرائیل یک شر بسیار خطرناک می‌باشد، ولیکن در عین حال یک موقعیت بسیار عالی است و امت اسلام باید در صف واحده و با توکل به خداوند، دست به یک قیام و انتفاضه جهانی بزنند و ما مشاهده می‌کنیم مقدمات این انتفاضه جهانی آغاز شده و ما داریم می‌بینیم که ریشه اسرائیل که همان کاخ سفید است در حال سوختن و ذوب شدن می‌باشد.
در واقع ما امروز در یک پانزده خرداد گسترده می‌باشیم که یک 22 بهمن پیروز در دل آن متولد شده است. در واقع امروز  کودک فلسطینی در جایگاه داود پیغمبر قرار گرفته و با سنگ‌قلاب خودش دارد مغز دولت غاصب اسرائیل را منفجر می‌کند.
خداوند در آیه 8 سوره مبارکه اسراء می‌فرمایند: «إِنْ عُدْتُمْ عُدْنَا؛ اگر شما وارد این سرزمین بشوید ما نیز می‌آییم»، و ما می‌بینیم که آنان آمده‌اند و اینک این سپاه اسلام است که دارد می‌آید. ما امیدواریم که در آستانه چهلمین سال انقلاب اسلامی خداوند زوال دولت غاصب اسراییل را جایزه صبر، شکیبایی، قیام و جهاد ملت ایران قرار بدهد؛ «وَيَوْمَئِذٍ يَفْرَحُ الْمُؤْمِنُونَ»، امیدواریم آن‌طور که دعای ما بر ضد صدام او را سرنگون ساخت، نفرین ما بر اسراییل در حق آنان مستجاب شود و خاورمیانه‌ای بدون اسراییل پیدا کنیم، راست گفت امام(ره) که فرمود اسراییل باید محو بشود و رهبر فرزانه درست فرمودند که در سالیان آینده اسراییلی وجود نخواهد داشت.

captcha