جای خالی اتحادیه‌های استانی در همایش «تبیین شاخص‌های ارزیابی متقاضیان تأسیس»/ کم‌کاری اتحادیه کشوری
کد خبر: 3576634
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۱
مرادی تأکید کرد:

جای خالی اتحادیه‌های استانی در همایش «تبیین شاخص‌های ارزیابی متقاضیان تأسیس»/ کم‌کاری اتحادیه کشوری

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی گیلان ضمن گلایه از نادیده انگاشتن حضور اتحادیه‌های استانی در همایش «تبیین شاخص‌های ارزیابی و احراز صلاحیت متقاضیان تأسیس مؤسسات قرآن و عترت» گفت: این نشان‌دهنده کم‌کاری اتحادیه مؤسسات قرآنی کشور است.


اميرحجت مرادي، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی گیلان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به همایش تبیین شاخص‌های ارزیابی و احراز صلاحیت متقاضیان تأسیس مؤسسات قرآن و عترت که قرار است، سوم و پنجم اسفندماه با حضور نمایندگان استانی برگزار شود، اظهار کرد: طبق اعلام این جلسه مقرر شده است که کارشناسان سازمان تبلیغات اسلامی و ارشاد استان‌ها به همراه پیشکسوتان قرآنی استان‌ها حضور داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه این همایش با حضور مهدی قره‌شیخلو، رئیس سازمان دارالقرآن و حجت‌الاسلام حشمتی، معاون قرآن و عترت ارشاد برگزار می‌شود، ادامه داد: حضور نمایندگان اتحادیه‌های استانی در این همایش برای تبیین شاخص‌های ارزیابی و احراز صلاحیت متقاضیان مؤسسات خالی است و دیده نشده است.

مرادی افزود: همانطور که برای جلسه‌ای که درباره شاخص‌های ارزیابی مؤسسات و افرادی که متقاضی تأسیس مؤسسه هستند، تیمی متشکل از نماینده ارشاد، سازمان تبلیغات، پیشکسوت قرآنی مصاحبه‌ای با فرد متقاضی  انجام می‌دهند و پس از آن مصاحبه، پرونده به تهران ارسال می‌شود تا در هیئت رسیدگی به امور مؤسسات بررسی شود و آیا موافقت شود و یا نشود.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی گیلان عنوان کرد: چطور هنگامی که قرار است برای امور مؤسسات هیئت رسیدگی تشکیل جلسه دهد و در استان‌ هم هیئت مصاحبه‌شونده این کار را تشکیل دهد، اتحادیه یکی از اعضای هیئت رسیدگی است.

وی با اشاره به اعضای هیئت رسیدگی صدور مجوز مؤسسات قرآنی متشکل از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، اتحادیه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد، اتحادیه تشکل‌ها قرآن و عترت کشور، سازمان اوقاف و امور خیریه و حوزه‌های علمیه، اظهار کرد: حال آیا هنگامی که می‌خواهید جلسه‌ای تشکیل دهید که وضعیت مؤسسات مشخص کنید، اتحادیه نباید در این جلسه حضور داشته باشد؟ و آیا اتحادیه به عنوان دستگاه ذیربط و به عنوان فردی که در این موضوع احاطه و سابقه دارد و فردیست که بهترین کمک را به این هیئت ارزیابی در خصوص افرادی که تمایل به تشکیل مؤسسه را دارند، می‌کند، نباید در این جلسه حضور داشته باشند؟

مرادی بیان کرد: حتی تجربه و تشخیص مدیران عامل اتحادیه‌ها به عنوان افرادی که دارای مؤسسه هستند و سال‌ها در این راه فعالیت‌ کرده‌اند از کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی و ارشاد نیز بیشتر است چون با مدیریت مؤسسات دست و پنجه نرم کرده‌ایم و حال چگونه ما که ذیربط هستیم و می‌توانیم بیشترین کمک را در این موضوع داشته باشیم و باید این همایش دعوت شویم، اما هیچ دعوتی از ما انجام نمی‌گیرد.

وی با تأکید بر اینکه اتحادیه مؤسسات در تهران نیز عضو اصلی این هیئت رسیدگی به امور مؤسسات است، گفت: چگونه است که در استان نمی‌توانیم عضو باشیم و هنگامی که همایش تبیین شاخص‌های ارزیابی و احراز صلاحیت متقاضیان تأسیس مؤسسات قرآن و عترت برگزار می‌شود باید از نمایندگان اتحادیه‌ها دعوت به عمل بیاید.

مرادی اظهار کرد: هنگامی که این اتفاق می‌افتد نشان‌دهنده غفلت هیئت رسیدگی، سازمان دارالقرآن، معاونت قرآن ارشاد و کم‌کاری اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی کشور است اگر اتحادیه مؤسسات قرآنی در کشور کفایت می‌داشت اجازه نمی‌داد در هیئت مصاحبه‌شونده برای متقاضیان مؤسسات استا‌ن‌ها به جای اتحادیه‌های استانی پیشکسوتان قرآنی باشند بلکه بهتر بود در کنار پیشکسوتان قرآنی استان‌ها نمایندگان اتحادیه‌های استانی نیز حضور داشتند.

یادآور می‌شود، همایش تبیین شاخص‌های ارزیابی و احراز صلاحیت متقاضیان تأسیس مؤسسات قرآن و عترت روزهای سه‌شنبه، ۳ اسفندماه با حضور نمایندگان ۱۷ استان شامل مدیران امور قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی یک پیشکسوت قرآنی از هر استان و مدیران ارشاد اسلامی استان‌ها یا نمایندگان ایشان و پنج‌شنبه، ۵ اسفند‌ماه با حضور نمایندگان ۱۴ استان دیگر که قبل از این ذکر شد در سالن اجتماعات سازمان دارالقرآن الکریم (طبقه منفی ۱) ساختمان شمالی برگزار می‌شود.

انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
kannande
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۱۲/۰۳ - ۰۹:۲۲
0
0
خب راست می‌گوید تکلیف مؤسسات را و اتحادیه‌ها را که ناظر بر آنها هستند را مشخص کنند یعنی چی پس ازاین همه مدت اما هنوز تکلیف اتحادیه‌ها و ادغام مشخص نشده است مگر هیئت رسیدگی تشکیل نشده مگر دستگاه بالادستی اتحادیه‌ها نیست پس چرا کاری انجام نمی‌شود.
سلیمانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۱۲/۰۳ - ۰۹:۲۵
0
0
با این توضیحات پس نقش اتحادیه موسسات چیه این وسط؟
اکبرزاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۱۲/۰۳ - ۰۹:۳۳
0
0
سلام من مدتهاست که درگیر این مسایل موسسات هستم اتحادیه های استانی که در بطن جریانات موسسات هستند ایا نباید در این جلسات باشند تا مواردی که مرتبط با امور موسسات هست را بیان کنند و بر ان تاکید کنند!!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۱۲/۰۳ - ۱۳:۵۴
0
0
کاملاااااا منطقی گفتنددددد امیدوارم که خواسته شان با پیگیری های خبرگزاری ایکنا ترتیب اثر داده شود
جوادزاده اصل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۱۲/۰۵ - ۱۰:۲۴
0
0
خب حق دارند این ها نماینده های موسسات هستند چرا فردی و دستگاهی فکری به حال این موسسات مردمی که خودشون با دل خودشون در راه قرآن اومدن نمی کنند.
لطفا ایکنا پیگیر باشد
captcha