گفت‌و‌گو درباره «جایگاه زن در اسلام» در دانشگاه «آلاباما»
کد خبر: 3576700
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۴

گفت‌و‌گو درباره «جایگاه زن در اسلام» در دانشگاه «آلاباما»

گروه بین‌الملل: دانشگاه «آلاباما» با هدف معرفی اسلام حقیقی به غیرمسلمانان دوشنبه شب، دوم اسفند، میزبان برنامه گفت‌وگو با محوریت «جایگاه زن در اسلام» بود.

گفت‌و‌گو درباره «جایگاه زن در اسلام» در دانشگاه «آلاباما»
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به نقل از پایگاه خبری «abc3340»، این برنامه که بخشی از برنامه‌های هفته آگاهی‌بخشی درباره اسلام در ایالت «آلاباما»(از ایالت‌های جنوبی آمریکا) بود، به دنبال دریافت پیام‌های تهدید توسط مرکز اسلامی شهر «برمینگم» در این ایالت در راستای برطرف کردن تصورات اشتباه درباره مسلمانان برگزار شد.
«حلا ساباتو»، بانوی فرهیخته مسلمان طی سخنانی در این برنامه با اشاره به ضرورت بیان حقایق زندگی اسلامی توسط زنان مسلمان، گفت: سوء تفاهم‌های زیادی درباره اسلام در ذهن مردم آمریکا وجود دارد و این وظیفه هر بانوی مسلمانی است که با تحقیق و مطالعه اسلام، درباره آن با مردم صحبت کند.
بنا به گفته «ماهد امجد»، رئیس انجمن دانشجویان مسلمان دانشگاه آلاباما، گروه‌های ضد اسلامی در طول سال 2016 حدود 200 درصد افزایش یافته است.
برنامه‌های دیگر این دانشگاه در هفته آگاهی‌بخشی درباره اسلام شامل برنامه «اشتراکات اسلام، مسیحیت و یهودیت» و «صرف ناهار با مسلمانان» در روز جمعه، 4 اسفند است.
captcha