تولید 70 جلد کتاب صوتی دفاع مقدس تا پایان سال
کد خبر: 3576774
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۸
مدیر عامل باغ موزه دفاع مقدس خبر داد:

تولید 70 جلد کتاب صوتی دفاع مقدس تا پایان سال

گروه جهاد و حماسه: مدیر عامل باغ موزه دفاع مقدس در همایش ملی موزه‌های دفاع مقدس از تولید 70 جلد کتاب صوتی و ایجاد بانک اطلاعاتی دیجیتال در زمینه دفاع مقدس تا پایان سال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، همایش ملی حوز‌ه‌های دفاع مقدس صبح امروز سه‌شنبه 3 اسفندماه، در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد. سردار جواد خضرائی، مدیر عامل باغ موزه دفاع مقدس در این مراسم به نقش موزه‌های دفاع مقدس در شناخت مردم نسبت به حقایق دفاع مقدس پرداخت و گفت: امیدواریم این همایش با ارائه مقالات مختلف مشکلات پیش روی جامعه را حل کند. بیشتر دغدغه ما در باغ موزه دفاع مقدس این بوده است که بتوانیم با ارائه محصولات مختلف شناخت مردم را نسبت به دفاع مقدس افزایش دهیم. در شرایطی که به موضوع حقایق دفاع مقدس کمتر پرداخته شده است و شناخت نسبت به دفاع مقدس توسعه پیدا نکرده سعی داریم تا راه ارتباطی بین مردم و دفاع مقدس را بیشتر کنیم و در راستای تحقق این امر چند هدف مشخص کرده‌ایم که یکی از آنها برگزاری همین همایش بوده است.

وی ادامه داد: هدف دیگر ما توجه به حوزه نشر در زمینه دفاع مقدس بوده و تا پایان سال 70 جلد کتاب صوتی به تولید خواهیم رساند. این 70 جلد مورد توجه مقام معظم رهبری نیز قرار گرفته است. از سه سال پیش برگزاری جلسات در قالب 16 کارگروه و برگزاری نشست‌های مختلف را داشته‌ایم و یکی از دستاوردهای مهم ما ایجاد بانک اطلاعاتی دیجیتال بوده است، این بانک 460 ترا بایت فضا دارد که دارای بیش 12 هزار فیلم، 8 هزار صوت، 2 و نیم میلیون برگه سند و 1200 قطعه عکس از دوران دفاع مقدس است. در کنار این دستاوردها کارگروه ترویج ایثار و فرهنگ شهادت شکل گرفت تا بتوانیم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را کامل کنیم.

سردار خضرائی، دفاع مقدس را نشئت‌گرفته از قیام امام حسین(ع) دانست و بیان کرد: دفاع مقدس سرشار از پیام‌های عاشورایی است از قیام حضرت سیدالشهدا(ع) نشئت گرفته است. ما می‌توانیم پیام‌های مهم این دفاع را برای ایجاد فرهنگ و تربیت و همچنین مقابله با توطئه‌های فرهنگی دشمن در جامعه ترویج دهیم، برخی افراد فکر می‌کنند دفاع مقدس فقط مبحث جنگ و شهادت بوده اما با توجه به سرمنشأ این دفاع می‌توانیم به بُعد فرهنگی آن پی ببریم. این بُعد شامل قله‌های علوم اجتماعی و تربیتی است و ما قصد داریم پس از تحقیق و مطالعه روی این مباحث آن‌ها را به صورت شیوه‌نامه در ادارات به اجرا در آوریم تا این فرهنگ نهادینه شود.

مدیرعامل باغ موزه دفاع مقدس در ادامه سخنرانی خود به اهمیت موزه‌های جنگی در دنیا اشاره و بیان کرد: می‌توان گفت اکثر جنگ‌های معاصر به‌نوعی استعماری و با هدف توسعه فیزیکی و سیاسی حکومت‌ها شکل گرفته است. اما امروز عاملین شروع جنگ‌ها نیز برای خود موزه جنگ ساخته‌اند تا مردم را متحد نگاه دارند. آنها برای متقاعد کردن مردم حتی ممکن است دست به جعل تاریخ جنگ بزنند.

وی افزود: ما در دفاع مقدس بیش از 189 هزار شهید داریم که با تلاش و مجاهدت خود کشور و انقلاب را حفظ کرده‌اند اما با این حال آن مناطقی که شهدا در آن دفاع کردند غریب مانده است و رسالت موزه دفاع مقدس در کشور ایجاد ارتباط بین مردم و حقایق دفاع مقدس و شناساندن این دفاع به نسل‌های آینده است.

captcha